NEE!!!! Hoe verloopt het bij jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Haha, wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben :D

@poema: hier is tandjes poetsen ook een drama maar ik zet door. Ben nu zover dat ik haar 2x vraag haar mondje open te doen (wat ze 9 van de 10x niet doet en de borstel wegslaat), daarna gaat ze in de houtgreep :) maar het is niet anders. Ik ga dan op de rand van het bad zitten, 1 armpje achter mijn rug en 1 hou ik vast, met mijn andere hand poets ik dan haar tanden. Omdat ze dan zo krijst doet ze wel haar mond open gelukkig :) maar het is niet anders.
    Ben zelf met een erg slecht gebit 'gezegend' en als ik ook maar iets NIET toewens aan mijn dochter, is het vervelende tandartsbezoeken.
    Hier een man die 's avonds zelden tot nooit thuis is dus hij poetst haar tanden nooit... maar vanavond issie er toevallig wel en ik niet dus ben benieuwd hoe dat gaat!

@eowyne, wat omschrijf je dat leuk :D

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Tanden poetsen was hier ook een drama totdat w er een spelletje van maakte. Alles benoemen wat ze die dag had gegeten en dat dan wegpoetsen. Ook is ze een tijdje fan geweest van de elekrische borstel. Nu ze zelf kan tellen doen we 10 tellen mama poetsen, 10 tellen zelf poetsen (al duren de 10 tellen van mama wel 3x zolang als die van haar ;) )

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    HIe rook een dochter van februari 2009 die 'nee'ontdekt heeft...
    Gelukkig is het hier nog niet echt een strijd geworden. Als ik vraag 'gaan we even lekker wandelen' zegt ze 'jaaaa', dan vraag ik 'doe je dan even je jas aan' zegt ze 'neeeee', maar ze moet zelf wel lachen als ze dat zegt. Alsof ze dus door heeft dat ze eigenlijk 'ja' moet zeggen.
    'wil je wat drinken?' 'neeee', maar dan wel d'r beker aanpakken van mij...

Tanden poetsen is hier al een hele tijd een drama. De laatste tijd gaat het beter. We hebben een tandenborstel met een knipperlichtje erin en als deze uit is zijn we klaar. Dan is ze ook helemaal trots!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Alles wegpoetsen heb ik ook al geprobeerd... maar dan roept ze keihard: Neeeeeee geeeeeeeeen koekjes!!! Neeeeee geeeeeeen appeltjes!!! :D
    Tellen en het alfabet ga ik morgen introduceren en dan staat de electrische borstel of die met het knipperlicht of met liedjes nog op de reservelijst.

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hier begint de nee fase net pas dus nog niet echt vervelend ofzo....
    moest vanochtend zo lachen...bracht hem naar het KDV en zei ga je lekker spelen vandaag. Zegt ie :" nee eteeeeeeen"
    (Hij krijgt thuis toch echt wel genoeg:))
    Lijkt me wel lastig ben benieuwd of het hier nog erger zal gaan worden.....

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Dat tellen kan ik ook nog eens proberen bij het tandenpoetsen. Alfabet werkt bij mij voor geen meter maar bij mijn vriend super. Irritant...:D
    Waar haal je die tandenborstel met lichtjes? Of met muziek? Heb ik ook wel eens gehoord... Dat kan ik ook altijd nog proberen natuurlijk.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Geen idee maar het lijkt me iets van Disney haha. Ga vanavond met een vriendin de stad in en zal eens kijken. Lijkt me wel iets voor Kruidvat :D

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Nou dames, bedankt voor de tel-tip! Ze poetst nu eerst zelf een snelle tien tellen, en daarna poets ik een hele lange tien tellen! Mag zomaar en ze vindt het bere-interessant opeens ;)

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Super dat het poetsen nu goed lijkt te gaan.
    Die tandenborstel met knipperlicht kun je gewoon bij de kruidvat of de etos halen.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    hahaha, geweldig, hier het ABC geintroduceerd en wat zegt ze na een week als ik 'AAAAAAA' zeg?! Juist: B!!!! :D
    Hier gaat het ook iets beter gelukkig, stuk gezelliger ;). Ohja had die tandenborstel niet meer gezien, ook niet meer naar gezocht trouwens, vanavond nog een avondje stadten met manlief, dan nog eens een poging wagen!

edit: Jacky bedankt voor de tip!

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Oh hoe herkenbaar!!!!

Hier is ook alles, maar dan echt alles Nee.. En als ik het dan wel doe, is het krijsen.. Om doodmoe van te worden zeg!!

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier ook 1 van bijna 2 en die kan ook heel goed NEEHEE zeggen. We zijn er inmiddels wel achter dat als wij anders naar haar toe doen, het allemaal een heel stuk soepeler loopt en op de dagen dat ons lontje een beetje kort is dat dan alles strijd is.

Als ze naar bed moet zeggen we bv niet meer we gaan naar boven, of zullen we naar bed gaan, dat was standaard NEEHEE, maar we vragen "ga je zelf naar boven lopen, of zal mama je tillen" en in het begin begon ze dan te piepen over "niete naar bove" maar dan zeiden we resoluut, als je niet zelf gaat lopen dan tilt papa/mama je. Na 3 dagen koos ze eieren voor haar geld en ging zelf de trap op.
    Tanden poetsen doen we met liedje zingen of tellen en dan ook even zelf na laten poetsen.
    We beginnen de dag met haar aan te kleden, wil ze dit dan absoluut niet zetten we haar met kleren en al op de grond en mag ze het zelf doen. Tegen de tijd dat ik dan aangekleed ben is ze het zo zat dat ik mag "hellupen" en doen we het even samen.
    Luiers niet aan willen trekken op de commode, dan pak ik een luierbroekje en zet haar daarmee op de grond en zeg dat ze het dan zelf maar moet doen.
    's ochtends met eten vraag ik haar ook wat ze wil, boterham of cracker, smeerkaas of hagels en zo heeft ze het idee dat ze van alles zelf in te brengen heeft, en is ons leven een heeeeeeeeeeeeel stuk gezelliger geworden en een heel stuk minder strijd ;):D

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier was het een tijd terug veel erger dan nu eigenlijk... hij zegt wel vaak NEEEEEEEE maar niet extreem ofzo hahaha!

Wel zegt hij als hij iets niet wil "Nee nog heeeeeeeeeeeel even spelen... viiiijjjjjffffff minuutjes" hahaha

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hahaha, ja mijn dochter zegt bij alles "nog éééén keertje" :D

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @pila: dat is hier ook zo herkenbaar, als ik zelf wat moe ben of prikkelbaar, lijkt het veel erger. En op dagen dat ik vrij ben, veel tijd heb, gaat alles vanzelf. Dan is het aankleden geen probleem, het eten niet, alles gaat makkelijker. Maar het is eigenlijk rustiger hier thuis sinds ik dit topic heb gestart ;) zou ze stiekum meelezen? :D
    Verder laat ik haar nog niet teveel keuzes omdat het zonder keuzes ook nog goed gaat. Maar als zij op de pindakaas wijst voor op het brood, vind ik dat ook prima. Zegt ze niks, dan krijgt ze smeerkaas of stroop of zo.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat een feest der herkenning!
    Inderdaad: de keuze geven tussen twee dingen die beide goed zijn ;) werkt hier wel goed.
    Wil je zelf de trap op of moet ik je dragen?
    Wil je je brood met worst of met kaas?
    Wil je de blauwe of de bruine jas aan?

Maar hier is tandenpoetsen echt een drama.
    Luier aan doen:idem dito.
    En met vlagen het avondeten: pffff....

Als iemand hier nog tips voor heeft?
    Allemaal dingen die gewoon moeten, klaar. Maar constant die strijd is echt zooooo vermoeiend!

17. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Tanden poetsen; zeg heel duidelijk tegen hem dat eerst mama even gaat poetsen, en dat daarna Tim nog even zelf mag poetsen. Gaat heel goed eigenlijk..

Deel Deze Pagina