Mijn oma vroeg ook aan mij of ik wel zwanger wilde zijn. Geen felicitatie niks en het onderwerp werd daarna doodgezwegen. We hebben het nu 5 weken geleden vertelt en tot op de dag van vandaag niks meer van mijn opa en oma gehoord. Terwijl ze normaal wel vaker bellen (of wij bellen hun). Het onderwerp wordt ook door hun doodgezwegen als ze bij mijn ouders zijn. Mijn ouders zijn ook niet gefeliciteert. Ach kan mij er druk om maken maar wat voor zin heeft het?!
LOL ik zeg altijd : Nee IK heb geen last van MIJN hormonen, JIJ hebt last van MIJN hormonen :') Dan is het meteen klaar ook. En aan mij heeft niemand gevraagd of het geplant was, maar in sommige gesprekken heb ik zelf aangegeven dat het niet geplant was, absoluut niet zelfs. Ik snap niet dat mensen hier de vergelijking maken tussen ongeplant en ongewenst. Ons kind is enorm gewenst maar wel ongeplant. We hadden net alletwee nieuw werk. Ik sinds 1 maand manlief net een paar dagen als je op dat moment een kind plant heb je een gaatje in je hoofd . Gelukkig heeft man inmiddels na zn halfjaar contract een contract voor een jaar. En ik hoor net voor of na mn verlof of ik mn contract voor onbepaalde tijd krijg.
Van de week boos op de garage.. Auto zou vrij of ma klaar zijn op ma werd t di en op di werd t woensdag.. Gooien ze het op mijn hormonen.. NEE als ik niet zwanger was zou ik ook boos zijn geweest
haha, nou gelukkig ben ik niet de enige die hier tegen aan loopt. @dippertje, hier ook wel eens de vraag of het gepland was. ook omdat ik er zometeen 3 heb en de oudste is 3. nee hier was het ook niet gepland, maar dat betekend idd niet dat het niet gewenst is. als ik de kleine niet zou willen dan zijn daar ook wel weer oplossingen voor, maar het feit dat wij er bewust voor kiezen om de kleine te laten komen betend volgens mij ook dat wij er nu wel bewust voor kiezen. het verschil tussen ongepland en ongewest snappen ze idd niet
ik wordt er gewoon werkelijk waar schijt ziek van... ook de opmerking : als je zwanger bent behoor je gelukkig te zijn... ja stelletje onbenullen ik ben ook gelukkig maar misschien bekaf van het weinig slapen constant maagzuur en alles... en dan verwachten dat je nog kei gezellig bent ook maar idd de hormoontjes daar wordt vaak alles op afgeschoven en daar wordt je ook ziek van constant het antwoord dat als je om iets heel normaals kwaad wordt... het zijn de hormoontjes..(dit zegt mijn schoonmoeder vaak) heb wel is tegen haar gezegd en nu je kop dicht met je hormoontjes het is normaal dat ik hier kwaad om wordt. zo pfffff dat lucht ffe op liefs !
heel erg vervelend.. en het ergste is dat ik ook de zwangeren op mijn werkaltijd dingen uit handen aan het nemen was.. als goede bedoeling.. maar het is nu zo irritant.. ik wordt behandeld alsof ik polio heb.. terwijl ik toch niets mankeer.. ben alleen maar zwanger.. en inderdaad die hormonen.. alles wordt op de hormonen gegooid.. het ergste hierbij is.. hoe meer het gezegd wordt..des te bozer ik wordt... ze roepen het zelf over zich uit..
Pfff mijn moeder en schoonmoeder hebben er ook een handje van om AL HET WERK uit mijn handen te nemen. Als ik zeg dat ik het zelf ook kan krijg ik de opmerking dat ik zwanger ben. Waarop ik altijd zeg ja, ik ben zwanger, maar niet gehandicapt! Mijn moeder wilt alleen maar schoonmaken als ze hier is. Iets anders wilt ze niet. Heb haar al eens gevraagd of ons huis zo goor is dat ze alleen maar wilt schoonmaken. Ik kom bij hun toch ook niet om alleen maar schoon te maken? Mijn collega die 7 weken korter dan mij zwanger is zegt tegen mij ja we mogen NIKS meer tillen. Zal wat zijn vanavond "ow schat ik mag niks meer tillen dus jij moet het gourmetstel maar pakken. Hij zal me voor gek verklaren
idd ! tuurlijk merk ik zelf ook wel, dat mijn geduld idd iets sneller op is... maar zoals hier ook al is geschreven, 't maagzuur, niet zo lekker meer slapen.. dat werkt ook niet bevordelijk op je humeur, maar als je dan eens kortaf reageert om gelijk te krijgen te horen 'omdat je zwanger bent/ dus je zult wel last van je hormonen hebben...' :x grrr... houd daar eens mee op !! ghghgh... mss een woord voor bedenken ??
haha, dank je wel dames. ben weer een blijer nu ik lees dat het echt niet alleen maar aan mij ligt. en sommige reacties kan ik echt wel even om lachen. misschien moeten we idd een naam verzinnen voor de mannen die last hebben van hun maandelijkse, misschien ook wel wekelijkse periode, hahaha
Dat zeg ik ook altijd als iemand een opmerking maakt over mijn hormonen. En als ze nou niet snel ophouden met alles daarop gooien ze nog een bak extra hormonen over zich heen krijgen
geweldig topic!!! Komt me ZOOOOOOOOOOOOOOO bekend voor en ik word er helemaaaal wild van!! Het minste wat ik zeg ofzo krijg ik al te horen: heb je weer last van je zwschapshormonen?? Dan voel ik zo de stoom uit me oren komen!! Wat een hatelijk zinnetje, jaag me nu al weer op als ik er weer aan denk
pies me in me broek van het lachen hier hahahahahahaha... jij hebt last van mijn hormonen.... die ga ik proberen in zoverre het kan te onthouden hahahahahahah... geweldig ik vroeg btw aan mijn man hoe wij de chagarijnige mannen moesten noemen... er kwam niet echt veel uit dan knorrig dus die van mij heeft daar geen geniaal idee voor... maar misschien kunnen we er idd wat voor bedenken voor de hormonen van onze mannen.... liefs !
Vriendin van me wreef pas over m'n buik, riep een paar keer "Big belly!!" en dat mn buik zo dik is en prikte met dr vinger in m'n navel. Ik duwde haar hand weg en zei dat ze niet hoeft te zeggen dat ik dik ben (aangezien ik pas 5 kilo aangekomen ben). Haar reactie was dus ook of ik WEER last van m'n hormonen had. Grrrr.....:x Ik: "Nee, ik heb last van JOUW vinger in MIJN navel!! Ik loop toch ook niet de hele dag in jouw buik te prikken!!" en ik heb terug geprikt. Kom op zeg. Je mag lief zijn tegen m'n buik, maar je prikt niet en blijft zeker met je vingers uit m'n navel!!
OMG dat vind ik echt vreselijk!! ik had gewoon als automatische reactie haar een knal verkocht!!!!! WIE doet dat in hemelsnaam!!!
Ghehe. Dat mensen zeggen dat m'n buik dik is vind ik niet erg want dat klopt -en ik ben er trots op-, maar begin niet over de rest. Ben krap aan 7 kg zwaarder dan voor de zwangerschap (morgen 36 wk zwanger), en t is allemaal buik, mijn benen zijn nog nooit zo slank geweest. Slaat echt nergens op en weet dan gelijk wat voor sensatiezoeker die persoon is. Negeren maar... Prikken in m'n buik kan ik niet goed tegen. Heeft m'n moeder een paar keer gedaan, er in lopen porren. Heb op een gegeven moment geroepen: "Hallo, daar zit een kind! Doe je dat straks ook bij hem? Leuke oma ja!" Toen had ze het wel door waha, voelde zich goed schuldig... *gemeen lachje*. Sommige mensen hebben het gewoon niet door!!
nou over mn buik wrijven dat doen mensen wel..... al vind ik dat ook niet prettig, maar erin Porren of prikken dat doen ze gelukkig niet! moet er niet aan denken
Oh echt, ik herken dit zo erg! Vooral mijn vriend heeft hier een handje van. Elke keer als ik in zijn ogen ook maar (te) negatief ergens op reageer krijg ik van hem een excuus dat het aan mijn hormonen ligt. Alsof ik normaal gesproken nooit ergens negatief op reageer.. Hierdoor krijg ik echt het gevoel dat mijn gevoelens totaal niet serieus genomen worden. Alsof alles aan die zwangerschap ligt..