Even ter verduidelijking het gaat mij er niet om dat hij al door "moet" slapen! Het is meer dat je bijna het idee zou kunnen krijgen door de moeders om je heen dat je de enige bent met een kind die nog niet door slaapt. Ik zou me er idd niks van aan moeten trekken maar als de moeheid weer eens flink toeslaat dan is mijn relativeringsvermogen een stuk minder En de keerzijde van het verhaal is dat iedereen op zijn of haar manier wel ergens tegen aanloopt tijdens het groot brengen van zijn kind(eren).
Onze dochter sliep ook met 7 weken al door. Helaas veranderde dit 7 weken later weer. Nu, ze is inmiddels 13 maanden, krijgt ze weer meerdere nachtvoedingen. Mijn ervaring is dat je er weinig van kan zeggen. Soms slapen ze periodes goed en dan weer hele periodes niet. Overigens denk ik dat niet iedereen altijd eerlijk antwoord op dit soort vragen, en ook de definitie van "doorslapen" wil nog wel eens verschillend zijn
Heel herkenbaar! Om mij heen kregen we constant de vraag of hij al door sliep... Nee dat deed hij niet. En dan waren ze vaak verbaasd. En hoe vaak ik aan heb moeten horen dat die en die baby al met zoveel weken of maanden door sliep.. Ik heb zelfs eens gehoord of ik er niet mee naar de arts of cb moest. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat het vanzelf wel komt. Hoe gebroken ik soms ook was.. Geduld geduld.. Dacht ik dan steeds maar. En na poosje wachten was het dan zover. Onze knul sliep pas met 9 maanden door. Voor zolang dat duurt
De oudste (nu 5) sliep met 6 weken door, de jongste iets eerder (die sliep als enige bij mij op de kamer tot ongeveer 6 weken). De middelste is nu 3 en die wordt bijna elke avond minimaal 1x gillend wakker. Heel vaak komt hij bij mij slapen. Het is niet anders, komt hopelijk ooit wel goed.
Ohhh hahaha, ik snapte het al niet, blond Die vlieger ging niet op, maar de volgende nacht (mijn nacht dus) sliep hij tot 06.45! Weer een nacht later, in manlief zijn nacht, weer een nachtvoeding. Vannacht tot 7 uur doorgeslapen. Dus ik doe deze week goede zaken in mijn nachten
Oudste deed t tussen 6 wk en 6 mnd. Vanaf 1,5 wat vaker, rond 3,5 nog wat vaker en nu een groot deel van de nachten. Maar die kwam vanaf 2 jr bij ons liggen zonder spoken dus niet zo hinderlijk. Ze ligt nu in de cosleeper als ze wakker wordt, tussenin werd m'n man op een gegeven moment niet zo vrolijk van. Jongste slaapt vanaf 22 mnd door.
Doorslapen vind ik hier dat ik 9/10 nachten m'n bed niet uit hoef, dus alleen een keer bij een droom, ziek zijn, etc
Nu bijna 5 maanden en de keren dat hij door sliep is volgens mij op 1 hand te tellen. De eerste tijd elke drie uur voeding, daarna elke 4 uur maar na late fles 1 x wakker Sinds 3 weken dan hij krijgt hij om 8uur / half 9 de fles ,halverwege de nacht nog een fles en is meestal rond 7 uur wakker. (door reflux nog steeds half uur overeind dus snel weer in bed is er niet bij.voor ons doet hij het voorbeeldig. De eerste weken was het alleen maar huilen / krijsen of slapen dus heel veel bij me gehouden omdat hij door de reflux niet plat kon.(was heel zwaar we sliepen ongeveer 4 uur per nacht. Nu door de medicijnen gaat het beter maar wil nog steeds niet overdag in bed slapen.