Ergenissen waar je mee te maken krijgt als moeder...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hebben jullie dat ook? als je ergens gaat winkelen en je nergens je auto fatsoenlijk kan parkeren zodat je je kind makkelijk uit autostoel kan halen en er ruimte is om je buggy uit te laden en je kind er in te zetten?
    Ik erger me dood aan die krappe parkeerplaatsen hier in NL, ik zoek me soms een ongeluk om een plekje te vinden om de hele heisa in en uit te laden. Probeer altijd ergens op een hoek te parkeren, zodat ik ruimte heb om mijn dochter uit de auto te halen.
    Wat ik ook irritant vind is dat áltijd de plekken vlakbij de ingang vd supermarkt bezet zijn:x Mijn dochter kan nog niet lopen dus ik moet eerst een wagentje ophalen, haar er vervolgens in zetten, dan weer terug naar de winkel en na shoppen weer zelfde verhaal. Wat een gedoe:(

Er schijnen in duitsland speciale parkeerplaatsen te zijn voor gezinnen, vlakbij een ingang van tankstation/winkel/etc. Soms heb ik de neiging om mijn auto op een invalidenplek te zetten, die zijn 9 vd 10x toch leeg, maarja, zo asociaal ben ik dan ook weer niet:D

En dan niet alleen het parkeren wat een ergernis kan zijn....Weet je wat ik ook zo vervelend vind? een restaurant/cafeetje waar je je kind niet kan verschonen! Was laatst met schoonouders uit eten, ik ff toiletten bekeken, zelfs in invalidentoilet was geen verschoningsgelegenheid!:x Wat willen ze, dat je je kind met zijn strontluier op de tafel in het restaurant verschoont?

En op 3: krappe winkels waar je met je buggy niet doorheen komt, ik noem; kruidvat, waar ze ook nog eens het baby-spul helemaal achterin de winkel zetten! Of de hema's bij ons in de buurt, superwinkel, kom er graag, maar alsjeblieft hema, maak de ruimte bij de kinderkleding even net wat groter zodat de mama's elkaar kunnen passeren met de buggy's en kinderwagens!

Wie herkend dit? en welke vervelende situaties kom je nog meer tegen als moeder?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Die parkeerplekken heb ik ook al eens bedacht, gewoon een of twee dichtbij de ingang waar je mag staan als je een kind bij je hebt in buggy of kinderwagen.

Je andere ergernissen, tja die heb ik niet, simpelweg omdat ik die situaties vermijdt... Ga liever niet winkelen met kind en uit eten al helemaal niet... Dan wil ik ook echt even lekker rustig weg zijn. Maar ik moet zeggen dat ik er dus ook geen behoefte aan heb om uit eten te gaan met kind erbij. Voor mensen die dat wel prettig vinden, evenals shoppen met kind, snap ik dat je nogal wat ergerlijke hindernissen tegen kunt komen.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    De grote jumbo en ah xl heeft aparte plaatsen voor ouders met kinderen. Extra breed :) vlak bij de winkelwagentjes en dicht bij de ingang. Weet niet of dat alleen in tilburg is?

4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ja, van die parkeerplaatsen en verschoningsgelegenheden is inderdaad een stuk beter geregeld in Duitsland. Was hier laatst in een winkelcentrum, kind poepluier, maar nergens een verschoningsplek te vinden. En als je er naar vraagt gaan de medewerkers je glazig aankijken. Ook in het algemeen vind ik dat in veel andere landen betere openbare toiletgelegenheden zijn.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee ik heb die ergernissen niet. Er zijn wel winkels waar je plaatsen hebt voor mensen met kinderen, of zwanger vrouwen. En die staan altijd vol. En ik betwijfel of dat inderdaad is met de doelgroep, want hoe controleer je dat?

Bottom line, met kinderen en vooral met kleine kinderen is het aanpassen en aanpoten. Alles duurt wat langer, kost wat meer moeite en wat meer flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Dat accepteren maakt het leven een stuk eenvoudiger heb ik gemerkt.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Eens met Juul. Relax. Accepteren dat het langzamer gaat en dat je je af en toe moet behelpen scheelt al een heel eind.
    Als ik me de hele dag op zou moeten winden over dit soort dingen dan was er geen lol meer aan. Het is nou eenmaal zo.

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij wonen zelf in een dorp, in een plattelandsgemeente, dus die grote jumbo en ah kennen wij hier niet.

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    In een dorp? Nou dan valt het helemaal mee. In de stad is het nog drukker en krapper ;)

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    Ik snap die hindernissen eigenlijk niet, waarom zou je dichtbij moeten parkeren, ik bedoel mensen van tegenwoordig zijn echt te lui dat ze 10 meter lopen stel je voor, ik haat juist dat gepriegel vlak voor een winkel omdat iedereen gewoon te lui is, je zou ook je kindje wel kunnen laten lopen, maar ook daar heeft men tegenwoordig geen tijd meer voor, (een kindje dat loopt kan op zijn/haar tempo gewoon meelopen)

dus eindpunt 10 meter lopen, goed voor je gezondheid, en ook voor je stresslevel;)

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb geaccepteerd dat alles wat minder snel gaat, maar toch, ik vind het in mijn ogen toch op zijn minst normaal dat je in een restaurant een verschoningsgelegenheid hebt voor baby's/kleine kids.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan toch gewoon je kind uit de auto halen, optillen naar de karretjes lopen en kind erin zetten?

Ja dingen zijn niet altijd handig... Maarja so be it

12. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Dit dus.
    Ik snap je ergernissen heel goed hoor. Ik heb een keer gehad met mijn dochter van destijds twee. Wij met de fiets naar de winkel, zet de fiets tegen de muur naast de winkel aan. Komen terug met 3 volle boodschappentassen, en ja hoor, mijn fiets stond volledig geblokkeerd door een stuk of 4 andere fietsen van scholieren die hem daar voor het gemak hadden neergezet. Sta je dan, langs een drukke weg, 3 volle tassen waar de boodschappen uitrollen zodra je ze op de grond zet, en een peuter van 2 die je in je zicht moet houden. Moet zelf de fietsen verplaatsen om bij mijn eigen fiets te kunnen..:x
    Toen was ik wel even flink geïrriteerd..en ja kruidvat..bekend probleem ;)

Maar ik winkel dus ook niet uitgebreid met kinderwagen. Vind het niet prettig. Daarnaast accepteer ik ook gewoon dat bepaalde dingen langzamer en moeizamer gaan. Thuis is hetzelfde geval, je doet niet even je jas aan, tas pakken en weg. Nee, een heel arsenaal aan spul moet mee en je moet niet alleen jezelf maar ook de kids klaarmaken voor een boodschap van 20 minuten, het is nou eenmaal zo. Gelukkig maar tijdelijk;)

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Tja. Niet alles is ingericht op kleine kinderen. Gelukkig maar. Want ik vind het erg fijn om geen kinderen om me heen te hebben als ik lekker zonder kind weg ben.
    En daarbij, als je met kind weggaat check je van tevoren toch even of er voorzieningen zijn als je het een probleem vindt om op de grond ofzo te verschonen?

14. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik herken dit allemaal! Ik zat er eergisteren nog aan te denken toen de parkeergarage bij het winkelcentrum helemaal vol stond. Hierdoor moest ik in de stromende regen de kinderwagen uit de kofferbak tillen en met ons mannetje snel naar binnen rennen. Maar toen bedacht ik mij....heb ik meer recht op een plekje in de parkeergarage omdat ik een baby heb? Haha...ik weet het eigenlijk niet. Maar het zou in sommige gevallen wel fijn zijn als er meer rekening mee gehouden wordt.

Van de HEMA, Zeeman!, Kruidvat etc. ben ik het helemaal mee eens! Onze HEMA is verbouwd en de baby-kinderkleding hangen nu achterin. Met geen mogelijkheid kun je normaal naar de kleding kijken zonder het pad compleet te blokkeren met je kinderwagen. Dit vind ik ook heel storend!

Bij onze zwembad hadden ze een familie verkleedkamer zonder verschoontafel. Dus hier heb ik om gevraagd. Nu staat hij er gelukkig wel. Ik zou het dus ook altijd beleefd om vragen als je hem ergens mist. Wie weet doen ze er iets mee. :)

Maar ik moet over het groot algemeen wel zeggen dat ik Nederland niet altijd heel gezins-georiënteerd vind vergeleken met Scandinavische landen of GB. Misschien ligt het er gewoon aan de we een klein landje zijn met weinig ruimte en veel mensen?

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

precies dit!
    ik parkeer wel een stukje verder weg zodat ik ruimte hebt om in en uit te laden.
    winkelen doe ik rustig met wandelwagen hoor, en verschonen moet je van te voren even zelf nagaan waar het kan of niet. meestal is er wel een la place of groter restaurant waar het wel kan.
    kleine aanpassingen en wat meer tijd inplannen maken het leven een stuk relaxter met een kind!

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

herkenbaar idd.

dl leg ik gewoon op een tafeltje in n restaurant als ze geen verschoonplek hebben. Al zijn er naar mijn mening wel meer restaurants met dan zonder commodes. Maar een of andere bruine kroeg die 's avonds volstaat met jeugd daar verwacht ik t niet van nee maar kom daar dan ook nooit.

In Duitsland zijn dat soort dingen super geregeld. in winkelcentra gewoon openbare toiletten. Fantastisch bijgehouden. En maar zeventig cent. Ik zou er nog vijf euro voor betalen ook. Vind t belangrijk naar schone wc te kunnen.
    Babyruimtes fantastisch. Dl keek dr ogen uit. Apart kamertje met muren beschilderd vol vissen of Disney figuren. Bij de aankleedkussens een grote papierrol om schoon papier op t kussen te leggen alvorens je je kind er op legt.
    Echt super. Kunnen wij hier in NL nog heel wat van leren.

17. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Tja misschien is er geen ruimte in de wc's? Ik kan me er me iig echt niet druk om maken.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat betreft het parkeren, eigenlijk nooit echt last van gehad, een enkele keer maar. Karretje halen en terugbrengen deed ik met baby op de arm.

Verschoningsmogelijkheden, wel eens lastig. Een keer in België bij een molen wat echt voor kinderen was, geen commode in een hele grote wc. Daar had makkelijk zo'n opklapding kunnen hangen. Ik mocht toen boven verschonen op een tafel, maar daar bleken toch mensen te zitten, dus maar niet gedaan. Heb Lisa toen maar op de grond verschoond in de wc. Lisa was toen 11 maanden en het was zo'n 2 graden, het wc blok stond buiten. Ik zat nog net niet te huilen, vond het zo erg en zo belachelijk! Lisa huilde natuurlijk ook behoorlijk.

Wat betreft de ruimte in de winkels, alleen bij de kruidvat wel eens lastig, maar verder vond ik het meevallen eigenlijk.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waar moet je dan je kind verschonen?

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik verschoon ze dan in de auto maar echt niet op de grond.
    Nare situatie zeg!

Deel Deze Pagina