ontstoken oogjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanSamia, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Mijn dochtertje heeft sinds een uurtje helemaal rode oogjes en er komt ook wat wit uit. Ik blijf het wegvegen maar het blijft terug komen. Ze krijgt ze nauwlijks meer open. Is iemand hier bekend mee?

2. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    je kunt het wat proberen te deppen met afgekoeld gekookt water...je kunt ook proberen het oogje wat te spoelen met afgekoeld gekookt water...maar dat vinden de meeste kindjes niet zo'n succes, maar het werkt vaak wel...Hoop dat je er wat aan hebt...succes!

3. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    bedankt voor de tip! ik ga het zometeen gelijk proberen als ze wakker zou worden. Ze werd net helemaal paniekerig wakker omdat ze haar oogjes niet open kreeg.. vind dit zooo ergg!

Ze gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal en voorheen was ze nooit ziek en nu is ze al 2 weken verkouden en nu ook nog ontstoken ogen:(

4. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    zielig is dat he...hoop dat het snel overgaat...Succes!

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Onze dochter had het ook, kheb het ook schoongemaakt met afgekookt water maar hielp niet heb toen oogzalf van dokter gekregen en het was binnen een dag over

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier is het virus ook voorbij gekomen, en helaas ben ook ik erdoor besmet :(
    Beide meiden hebben een antibiotica kuur gehad voor de oortjes, en bij Fay waren de oogjes binnen een halve dag weer "normaal" (na 4 dagen ontstoken te zijn geweest). Fay is trouwens alleen de eerste keer dat ze haar oogjes niet meer open kreeg in paniek geraakt, daarna wist ze dat ik haar oogjes weer open maakte.

Schoonmaken met gaasje in afgekoeld gekookt water is het beste. En als het een paar dagen zo doorgaat, naar de huisarts gaan.

Maar ook hier dus sinds het kinderdagverblijf (sinds 12 jan) een en al verkoudheid en buikgriep en andere virussen.

7. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ik maak het schoon met afgekoeld gekookt water en dat helpt niet echt. Het is overdag wel heel wat minder maar als ze wakker worden (ze hebben het nu allebei) dan krijgen ze ook hun oogjes niet open.

Bestaan er trouwens niet bepaalde vitamines die je kunt kopen voor extra weerstand ofzo? Mijn schoonmoeder vertelde dat ik ze extra vitamine c kon geven.

8. Telrunya

Telrunya Lid

19 feb 2008
    32
    0
    0
    Moeder =]
    mijn zoontje heeft in 2 jaar tijd nu voor de 2e x een oogonsteking en er komt groene pus uit, Ik vind dat ook zo erg! Ik maak het ook schoon met water en wattenstaafjes, en hij vind het niet leuk! Maar je kunt er niet zo heel veel aan doen, Want ze krijgen zovaak wel iets , Zijn ze klaar met oogonsteking krijgen ze wel weer, een ander virusje!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian kreeg er vrijdag ook last van.
    Ik heb toen een pipetje opgehaald bij de apotheek en inderdaad met afgekoeld gekookt water zijn ogen gedruppeld.

Met wattenschrijfjes elke keer schoongemaakt (wel van de buitenhoek richting neus doen) als er weer wat uit kwam.

Vanmorgen voor het eerst een jongentje met open ogen uit bed gehaald, ze waren nog wel smerig maar ze waren open.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina