wanneer ging jouw kind naar een groep 2 autostoel (vanaf 15kg)? mijn oudste is 14kg en het word erg vervelend hem in de groep1 stoel te tillen ,zelf klimmen lukt nog niet. qua lengte past hij er nog goed in hij kan nog een paar cm groeien in de lengte, qua breedte word het wat krapper (zowieso altijd zonder winterjas erin). mijn jongste moet eigenlijk ook in dezelfde autostoel, die is bijna 10kg en bijna te lang en zeker al te breed voor de maxicosi. nu zit ik met het dilemma, in welke stoel moet mijn oudste. eerst wilde ik kijken of hij niet al in een groep 2 stoel past, maar het schijnt dat die grens van minimaal 15kg echt een ondergrens is, omdat ze bij een aanrijding minstens 15kg moeten zijn wil de gordelblokkade goed werken? (bij een groep 2 stoel gebruik je immers de gewone autogordel) hij is dus 1kg te licht daarvoor. ook kreeg ik van iemand de vraag of het wel handig is om een kind van ruim 2 in een groep 2 stoel te zetten met het oog op het losmaken van de gordel. aangezien je de gewone autogordel gebruikt, is dat vrij makkelijk los te maken voor hem, en hij luistert niet goed als je zegt dat het niet mag! nu zit ik erg te twijfelen wat ik nu zal gaan doen... een 2e groep1 autostoel erbij kopen voor mijn oudste, eentje die hopelijk een beetje breder is? (nu romer king ts) maar zit hij echt nog een jaar in deze stoel, of groeien ze zo snel dat hij alsnog snel in de groep 2 stoel moet? als hij nu qua lengte al in een groep2 stoel past (heb het nog niet geprobeerd in de winkel), hoe moet dat dan met het losmaken van de gordel? volgens de prenatal zijn er geen dingen meer om het losmaken lastig te maken voor de gewone autogordel. zaten jullie kindjes echt pas met 3,5jr in een groep2 stoel? iemand tips?
ik lees mee want ben bang dat wij over een aantal maanden hetzelfde probleem gaan krijgen. En aangezien we ook nog eens 2 auto's hebben, die alletwee een stoel nodig hebben (halen + brengen KDV), zouden we dan 4 van die stoelen moeten hebben, daar zit ik ook niet zo op te wachten
ja knudde is dat he! en 2e hands autostoelen zijn vaak óf heel oud, óf zo jong dat ze zo duur zijn dat je net zo goed zelf een nieuwe kunt kopen. t lastige is ook dat als ze te klein zijn voor groep2, het ook echt gevaarlijk is. als de gordel langs de wang ipv over de schouder loopt, schijnt dat echt heel gevaarlijk te zijn als je een ongeluk krijgt.
ja, ik ben ook niet zo van 2ehands autostoelen (verder koop ik veel wel 2ehands, maar autostoelen, nee...). Dan maar 2 hema-stoeltjes erbij ofzo...
dan zou ik persoonlijk liever 2 2ehands romer stoeltjes kopen dan hemastoeltjes. die zijn kwalitatief niet zo heel super vind ik persoonlijk
er schijnen ook een paar autostoelen te zijn die groep 1 én 2 tegelijk zijn. alleen zijn die niet goedkoop. o.a. deze is beide in 1: http://www.babyplanet.nl/catalogue.asp?cid=1036&mid=0&page=3&pid=1427&mode=0 *herstel*: deze is volgens Kieskeurig.nl groep 1, én 2 én 3: http://www.kinderstoeltje.nl/autostoeltjes/storchenmuhle-autostoeltjes/storchenmuhlestarlightspfroggyqueen-art-110676.htm alleen die heeft weer geen slaapstand
Kylian zit nu al een paar maanden in stoel nr 2, hij was toen ook nog geen 15 kilo maar was wel te lang voor stoel nr 1. In overleg met de cb arts zijn we over gestapt op stoel nr 2, we hebben er wel 1 gekozen van Römer, met zo'n achterkant eraan. De gordel losmaken heeft Kylian tot nu toen niet gedaan en de gordel blokeerd wel gewoon als we hard remmen. (heel gemeen maar hebben we meteen uitgeprobeert). Groetjes Anita
hmm dit maakt het nog lastiger om te kiezen. jouw zoon is een half jaar ouder dan mijn oudste, maar hij zit er ook al een paar maanden in zeg je. er zijn dus blijkbaar wel degelijk kindjes die met zo'n 2,5jr in de nr2 stoel zitten. qua lengte past mijn zoon nog wel minstens een halfjaar in deze stoel gok ik, maar qua breedte vind ik het krap, en helemaal qua beenruimte past het eigenlijk niet, ook niet in de stand die het meest rechtop is. Pluk, hoe lang was jouw zoon ongeveer toen hij in de stoel ging?
hmmm ik vind die combi 1-2-3 stoel dan ook wel een optie hoor! Ik zou die dan voor mijn oudste kopen en de jongste in onze huidige nr.2 stoel zetten. (Die slaapstand zou ik voor mijn oudste namelijk niet missen) En als je bedenkt dat mijn oudste die combi-stoel dan ook als nr 3 stoel nog jaren kan gebruiken, vind ik het een betere optie dan nóg een nr2 stoel erbij kopen voor een paar maanden en die vervolgens weer moeten verkopen. Ik houd hem in elk geval in gedachten.
ons zoontje is nu 3,5 jaar, bijna 100 cm en 16 kilo, hij zit nog steeds in een groep 1 stoel, ook met winterjas aan. en het past eigenlijk nog steeds goed! hij klaagt er nooit over en heeft volgens mij ruimte genoeg. dadelijk in de herfst/winter wil ik hem in een groep 2 stoeltje zetten. maar als het niet past, dan past het niet he! dan heb je weinig andere keus denk ik, dan op een groter stoeltje over te gaan. onze dochter zit nu in een groep 2 stoel (6 jaar) en daar zit een speciaal schuifje aan waarmee je de riem omlaag kan trekken, zodat die dus niet in haar gezicht zit.
Daan is een zwaren en een lang ventje hij zit al ruim een half jaar in het vervolg stoeltje. Hij zat er niet lekker meer in en iedere keer die voeten in je rug werd ik ook erg moei van.
welk stoeltje is dat? verbazingwekkend dat jouw kind van 3,5jr nog in de stoel past. mijn zoon is niet extreem lang maar zit al heel langdurig met een enorm gebrek aan beenruimte. hij kan op geen enkele manier zn benen in een gewone stand houden. en zo krap is onze auto niet
praat me niet van die voeten, ik word helemaal zenuwachtig ervan! hij zit achter de bestuurdersstoel (is makkeijker met de maxicosi van de kleinste) en schopt continu in je rug dat op zich zou al reden genoeg zijn om hem snel in een groep2 te zetten
Dano wordt pas eind mei 2, maar is wel al 92 cm en 15 kilo. dus wij hebben hem sinds een weekje in stoel 2 gedaan. gaat eigenlijk prima. Ik denk dat vooral de lengte van je kindje een rol speelt. Wij hebben de maci cosi rodi en daar gebruik je de normale riem. die zit bij Dano prima, alleen kan me voorstellen als een kindje korter is dat het vervelend zit met de riem.
wij hebben geen merk stoeltjes, het stoeltje van onze dochter, die met dat schuifje, komt volgens mij van de praxis of gamma oid af. ons zoontje zit idd nog steeds in een groep 1 stoeltje. als mijn man rijdt, heeft die wel eens last van trappende voetjes in zijn stoel, maar ik ben kleiner en mijn stoel dus verder naar voren. ik heb ons zoontje in het groep 2 stoeltje gepast, maar dan heeft mijn man ook nog last van trappende voetjes, dus ik hou hem nog even in zijn groep 1 stoeltje (zolang die zelf niet klaagt)
ik zag in het praxiskrantje vandaag dat de stoeltjes in de aanbieding zijn, en die voor 15-36 kg heeft eigen gordel, dus niet met de autogordel. hij is nu 59 euro
sorry dat ik nu pas reageer, was even geveld door voorhoofdholteontsteking Kylian was toen 94 cm lang en zat toen echt met zijn schouders vast onder het gedeelte wat het hoofd ondersteunt. Groetje sAnita