Verstopping

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ago, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Sinds een week kan ik heel moeilijk mijn ontlasting kwijt. Echter drink ik elke dag minimaal 1,5 liter water en eet ik veel fruit en vezelrijk brood. Ook beweeg ik elke dag (wandelen) En verder dan dat rijkt m'n kennis niet als het gaat om voorkomen van verstopping. ;)

Heeft iemand van jullie nog extra tips om dit kwaaltje te voorkomen? Heb niet zo'n zin in aambeien. ;)

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij mij erg goed hielp en helpt is bijv 's ochtends wat yoghurt met muesli/fruit met daardoor heen twee eetlepels lijnzaadolie en twee eetlepels gebroken lijnzaad. Die zorgen ervoor dat er extra vocht naar je darmen wordt afgevoerd zodat het allemaal wat makkelijk gaat :).
    Een andere tip is een flinke eetlepel olijfolie in te nemen, na een paar uurtjes kan ik dan altijd alweer naar het toilet.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

roosvicee laxo hielp in mijn vorige zwangerschap goed tegen de verstopping. Mag je gewoon hebben als je zwanger bent en kan je ook gewoon kopen in de supermarkt of drogisterij.
    Verder wat je nu al doet kan ook goed helpen.
    En niet te hard drukken als je moet poepen, daar kan je juist aambeien van krijgen

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Rijpe kiwi's eten, geen bananen, roosvicee laxo drinken of evt mengen door de yoghurt.

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dank voor jullie tips! Ik ga zo meteen naar de supermarkt! Die Roosvicee is ook wel een goede, dat ik daar niet aan gedacht heb!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lauw water voordat je ontbijt. Dat werkt bij mij goed.

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    kopje koffie op nuchtere maag en daarna pas ontbijten.
    pruimen.
    roosvicee laxo helpt super goed ja.
    vers geperste jus voor je ontbijt.
    lauw water nuchtere maag ook ja.
    ik heb magnesium tabletjes van de dokter gekregen dat helpt ook heel goed

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

mijn vk gaf me het advies smorgens op nuchtere maag 1 peer en 1 kiwi te eten, niet om beurt, maar tegelijk.. gewoon even prakje van maken.
    bij mij werkt het erg goed ;) dus misschien iets om te proberen.

9. Chai

Chai Niet meer actief

Rosevice is inderdaad een goede en ik hoef niet eens laxo te kopen als het maar die met rozenbortel is "original" die is ook goed. Ben bang dat ik anders aan de diaree ga, dat is slecht nu.

Deel Deze Pagina