ik ging vrijdag mijn kinderen van de creche halen, tegenover mij zaten 3 meisjes van hooguit 15 jaar. ze waren aan het dollen en aan het lachen om berichtjes in hun telefoon die ze aan elkaar lieten zien. toen de een wat zei stompte die andere haar in dr buik en schoten ze in de lach. zegt het ene meisje HALLO HET IS AL DOOD HOOR MOET HET NOG DODER? en wat een lachbui kregen ze ik zat hun ff aan te staren alsof ik water zag branden en ze gingen lachend verder..ja zegt ze ben naar de arts geweest en het hartje klopte niet meer dus weg ermee..had er toch niks aan. ik wist echt niet wat ik hoorde..ja tuurlijk ze zijn jong maar ja hoe kan je zoiets zeggen? het is niet wenselijk dat je zo jong zwanger raakt maar om er zo mee om te gaan is toch ook geen manier?
ik denk dat dit "gewoon" stoere praat is onder vriendinnen en dat ze echt wel verdriet heeft. maar goed dat weet ik natuurlijk ook niet zeker maar stel ik me zo voor bij een pubertje.
:x:x:x sorry weet niet wat er op te antwoorden afschuwelijk gewoon !!! ook al zijn ze nog zo jong ! ik kan daar niet tegen
tja iedereen rouwd op zijn eigen maniet. bij het overlijden van mijn tante konden sommige er niet mee omgaan dat er gewoon werd gewerkt in de eigen zaak van haar en mijn oom. tja raar maar iedereen heeft zijn eigen proces waar hij of zij door moet.
Wat Amfy zegt, iedereen rouwt op zijn/haar eigen manier. Als zij het nodig heeft om met vriendinnen te dollen dan is dat toch prima? Daarnaast is heel hard roepen dat je het helemaal niet erg vindt dat je een kind niet krijgt, ook een manier om ermee om te gaan. Je kop in het zand steken zeg maar. Ik hoop alleen dat ze, mocht ze haar kop uit het zand halen, wel hulp vindt.
Inderdaad iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Op die leeftijd is het niet stoer om je verdriet te uiten tegenover je vriendinnen.
wat achterlijk. misschien inderdaad om te schockeren? Misschien hadden ze het van youtube? (omdat ze moesten lachen om iets op de telefoon)
Iedereen verwerkt het op zn eigen manier ja, maar om nou in een deuk te liggen om een dood kind en van die opmerkingen, sorry maar dan spoor je niet !
Jeetje, weet niet wat ik moet zeggen. Lees het met open mond. Ik was 16 toen ik onverwachts zwanger raakte en ook het kindje verloor. Ik was totaal niet blij met de zwangerschap, maar wat heb ik het moeilijk gehad toen ik het kindje verloor. Ik heb het mijn ouders toen der tijd niet verteld, en moest het dus alleen verwerken. En inderdaad iedereen verwerkt het op zij eigen manier, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er in der tijd zo mee om zou zijn gegaan. Ik hoop maar dat het een grapje was, een heel ziek grapje.
Ach dat was vast provocatie, waarschijnlijk was ze niet eens zwanger. Dat vinden tieners leuk Onzin roepen waardoor anderen (brave, brave volwassenen) hen aankijken alsof ze water zien branden . Gaat wel over als ze ouder worden.
Ik snap dat het schokkend overkwam, maar ik denk dat het 'gewoon' puberstreken zijn, net wat de anderen ook al zeggen. Er vooral niet op reageren in zo'n vergelijkbare volgende situatie, dat is denk ik het beste.
Ik weet dat het een stel pubers waren, maar ik kan me er echt niks bij voorstellen om er zo lacherig over te doen. Pffff... mijn wereld stortte in toen we te horen kregen dat het kindje in mijn buik overleden bleek te zijn.
Ik hoop idd dat het was om jou te shockeren en niet dat het echt gebeurd is. Idd iedereen gaat anders om met rouwen maar kan me goed voorstellen dat je mond open viel en er boos van word.
Ik denk ook niet dat ik er tegenover had moeten zitten met mijn situatie. Dan was ik denk ik flink uit mijn slof geschoten, ik had er denk ik wel wat van gezegd, of was met ze in gesprek gegaan.
ja ergens wilde ik er wel wat van zeggen maar was in shok dat ik niks kon uitbrengen. ik hoop inderdaad dat het zo is als de anderen zeggen, dat ze helemaal niet zwanger was en dit gewoon een puberstreek was...ik hoop het maar. grrrrr als ik er weer aan denk en dan lachende koppen erbij zie met die beugels erin voel ik de woede alweer opkomen. ik weet nog dat ik zwanger was van de tweede en ik op controle moest bij de v.k (standaard controle) ze hoorde afwijkende harttonen en ik moest toen gelijk naar het ziekenhuis. ik heb toen echt als een klein kind staan janken! gelukig was er niks aan de hand en heb ik nu een gezonde dochter.
@jel: nu lees ik je ondertekst en snap ik heel goed dat je flink uit je slof was geschoten op dat moment.
Nou sorry maar ik vind het ook niet echt een normaal iets ookal ben je 15, ik kan me niet voorstellen dat dit nep is en ze dit zelf zo hebben bedacht... Ik weet niet hoe ik zou reageren maar ik vind het zelfs voor een 15 jarige ongepast.