Nee niet weer!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Abigail, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Verdorrie 2,5 weken geleden eerste echo gehad. Ik was snel zwanger na mijn curretage. Cyclus was iets later op gang gekomen blijkbaar, dat vermoede ik al wat test gaf laat positief en ik was in plaats van 10 weken 7,5 weken zwanger. Maarrrrrrrr alles zag er goed uit en dit keer een hartje dat goed klopte. Mij werd verteld dat ik het kon vertellen aan de meeste mensen omdat er maar 3% kans was dat het nu nog verkeerd ging zo te zien. Wij blij..............wat een geluk zo snel weer en dit moest wel goed gaan, wat is nu 3%?!. Maar al snel had ik toch het gevoel dat ik er niet van kon genieten en dat het niet goed was. Ik en mijn man gingen er maar vanuit dat dat kwam omdat de tweede echo 10 weken in zicht was en dat het gewoon zorgen waren omdat we vorige keer bij deze termijn slecht nieuws kregen. Maar helaas. Dinsdag echo gehad en het bleek 5 dagen na de eerste echo al gestopt te zijn met leven. Zwaar K. Ik dacht eerst dat ik er nuchterder in stond dit keer en zei tegen iedereen die belde. Ach het hoort erbij ik kan er nu wel beter mee omgaan en kom er wel doorheen. NOT... hoe kan je jezelf voor de gek houden, ik voel me nu toch zo zwaar K...... ben boos, stik van het verdriet, voel me er alleen in staan (man gewoon naar werk en ik zit hier maar te zitten)en ontzettend zielig en futloos. Dit één keer meemaken is waardeloos maar een tweede keer maakt het er niet beter op. Ik kan wel schreeuwen!

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Abigail,

Wat moet jij je nu rot voelen.
    Vreselijk. als je denkt dat alles goed gaat, althans volgens zeggen, en vervolgens is het toch fout gegaan.
    Ik weet niet wat ik moet zeggen.
    iig heel veel sterkte met dit vreselijke verlies en verdriet.

liefs Hope

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lieve Abigail,

Wat onzettend rot voor jullie. En ik begrijp je woede heeeeel erg goed! Ik heb net ook mijn 2de mk achter de kiezen en ik ben ook nog steeds pissed. Laat het er maar gewoon zijn, de boosheid en het verdriet wisselen elkaar af.

ik wens je veel sterkte! En ik stampvoet gewoon even met je mee!

liefs
    Amber

4. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha Abigail,

Jeetje meid, wat vind ik dit sneu voor jullie. Ik weet ook wat je door maakt. In augustus heb ik voor de 2e keer een miskraam gehad. Nog steeds heb ik mijn moeilijke momenten. De momenten van boosheid en erg verdrietigheid komen bij mij ook nog steeds terug.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen meis.
    Ik denk aan je!

Heel veel liefs Divi

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey Abigail,

wat een kl*tenzooi voor je ik kan me goed voorstellen dat je enorm boos, verdrietig en teleurgesteld bent!

Ik leef met je mee!

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Sterkte
    Jette

6. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Abigail,

Ik begrijp zooooooooooo goed hoe je je voelt, ik heb er 2 achter de rug en waarschijnlijk is de 3e geweest of komt er nog aan...(zie mijn topic)...
    Heel veel sterkte meis, en je kunt hier altijd ff je hart luchten meis...

Dikke kus Silla

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Abigail

wat jammer, dat het nu voor die 3% toch nog verkeerd afliep :cry:
    Dat je kan schreeuwen kan ik heel goed geloven, ik zou zeggen als je kan doe het maar, het is een uiting van je pijn, je verdriet...

heel veel sterkte
    flyke

8. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Zoals gehoopt is het de dag voor kerst losgekomen. Een hele ervaring moet ik zeggen om het op deze manier te doen. Prettig is anders, heb me echt ff beroerd gevoeld. S ochtends dach ik dat ik het ergste wel gehad had, maar aan het einde van de middag werd t pas echt ff heftig. Gelukkig van korte duur, maar lekker is anders. Maar ik vond het toch de moeite waard om het zo mee te maken en was zo blij dat het echt nog vóór de kerstdagen kwam. Vorige keer heb ik het via een curretage laten doen, ik moet zeggen dat het door het natuurlijk te laten gebeuren toch ook wel meewerkt aan de verwerking. Ik kan het nu een beetje loslaten en vooruit kijken. Én gelukkig heb ik toch van de kerstdagen kunnen genieten en kan ik straks 2007 "schoon" in en met nieuwe kansen. Ga toch nog voor die 3x is scheepsrecht :rolleyes: En uiteraard helpt het om te lezen dat je niet de enige bent die dit meemaakt, gedeelde smart blijft halve smart zeggen ze en ik ervaar dat wel zo. Nou meiden straks sluiten we het jaar af, laten we gaan voor een gezond en vruchtbaar 2007!

Dikke knuf voor allemaal

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Meid wat een ellende voor je, ik heb ook een miskraam gehad die er vanzelf afkwam, dit was voor mijn gevoel ook prettiger dan een curratage, maar ja soms hebben we het niet voor het zeggen en ja we hopen dat alles goed blijft gaan, helaas is het niet zo. Ik wens jullie veel sterkte toe, zeker met deze 'feestdagen' dit zal voor jullie een hele andere betekenis hebben gekregen. Ik hoop en duim voor jullie dat jullie inderdaad een vruchtbaarn 2007 hebben!
    liefs fredje

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goh Abigail, wat vreselijk verdrietig voor je dat je voor de tweede keer een miskraam mee hebt moeten maken. Ik vond 1 keer al zo erg. Het lijkt me helemaal een schok als ze tegen je verteld hebben dat je nog maar 3% kans hebt dat het misgaat.
    Toch vraag ik me af of dit wel klopt: mijn vruchtje is gestopt bij 10 weken en een dag, en ik hoor toch best vaak dat het zo "laat" nog misgaat. Horen wij allemaal dan bij die paar pechvogels? Ik weet het niet. Maar ze hebben jou zo veel hoop gegeven: ik kan me voorstellen dat het dan nog harder aankomt.

Wel fijn voor je dat het op een natuurlijke manier is losgekomen en dat je zo beter afscheid hebt kunnen nemen van je vruchtje.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het nieuwe jaar heel veel goeds, en een lief kindje voor je zal brengen.

Liefs,
    Marla

11. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Hoi Abigail

Heel veel sterkte gewenst.
    Gewoon schreeuwen hoor, als je daar behoefte aan hebt!

Liefs Marie

12. miesje

miesje Actief lid

20 okt 2006
    114
    0
    0
    belgie, de kempen
    hallo,

ook van mij heel veel sterkte gewenst!
    ik heb het verlies dacht ik ook goed doorstaan maar niets is minder waar
    wat je in het begin lijkt te verdringen komt er nadien wel uit (zo was het in mijn geval)
    ik heb nu heel nare dagen achter de rug waarbij ik niets deed dan wenen.
    het verlies komt nu echt naar boven
    ik had nu al een buikje kunnen hebben maar het is jammer genoeg niet waar
    ik had gehoopt om dit jaar nog opnieuw zwanger te zijn om het met de feestdagen te kunnen vertellen aan ouders en familie maar het is dus niet zo
    voel me soms echt beroerd

ik hoop voor jou en al de anderen dat in 2007 echt de zon voor ons mag schijnen

lieve meelevende groeten

miesje

13. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Marla,

Die 3% hebben ze bepaald aan de hand van de echo bij 7,5 week. Ze meten dan de groei ten opzichte van je baarmoedering en het kindje en de hartslag. Tja en dat zag er goed uit. Maar goed ik heb er geen verstand van en misschien horen we inderdaad bij die pechvogels. De eerste keer was voor mij ook bij 9,5 weken dat het misging en nu bij 8. 2x een miskraam is inderdaad K.. om het zo maar even te zeggen. Je gaat al minder onbevangen die zwangerschap in en nu moet je dat weer een keer gaan doorstaan. Weer kijken of je zwanger wordt en weer die 3 maanden afwachten. Gek wordt je ervan. Maar ja we moeten er door heen (hmmm zei ze verstandig, want emotioneel valt het zeker niet mee). Ik moet wel zeggen dat ik toch bij de 1e miskraam nog emotioneler was dan nu, daar had ik me ech zo op verheugd, bij deze tweede is het net of je al wat gehard bent, of misschien komt het wel omdat ik me er minder op verheugd heb. Nou in ieder geval ook voor jou een heel vruchtbaar 2007, laten we de schouders er maar weer onderzetten en af en toe als dat niet meer lukt, op dit forum even uithuilen.

Knuf Abbigail

14. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Miesje,

Ik kan alleen maar beamen dat ik weet wat je voelt, hetzelfde als ik. Je probeert je flink te houden maar je hebt echt van die momenten dat je denkt......................ik had zover kunnen zijn, en wanneer nu weer, en..., en bah daar loopt ereen die wel zwanger is... en ik voel me ellendig...enz enz... noem maar op. Laten we inderdaad maar gaan voor 2007 en daar alle onze zinnen op zetten. En hopelijk komen we elkaar dan op een leuk forum tegen.

15. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    heel veel sterkte.
    en doe rustig aan.
    liefs chantal.

16. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006