Mensen die dichtbij ons staan mogen me dat best vragen en dan geef ik ze ook eerlijk antwoord (ik hang momenteel heel erg tussen "nee die komt er niet" en " oh ik weet het gewoon écht niet" in ). Als vreemden (collega's, verre familieleden, vage kennissen etc.) het vragen vind ik dat wel wat irritanter ja... Mensen verwachten het blijkbaar en eentje zal wel gek of zielig zijn. Tja, daar heb ik dus maling aan, het is pas zielig als dat tweede kindje er moet komen omdat anders dochter zo zielig is... Ik ervaar het eerder als lastig omdat ik er zelf zo door ga twijfelen...
Bloedirritant vind ik het. Ze vragen aan een moeder met twee kinderen voor mijn gevoel nooit wanneer nummer drie komt.
Dan ben ik nog erger Pleak want mijn zoontje is van 20 dec hahaha! En alleenstaand doe je het ook niet altijd goed, scoor je weinig punten mee alleen medelijden enzo!
Ik ben dolgelukkig met 1 dochter en het blijft er ook bij een. Veel mensen (vooral jongeren) vinden mij 'te jong om te stoppen' maar soms is de situatie nu eenmaal dat er geen 2e bijkomt. Maar om dat uit te leggen hebben ze geen klap mee te maken. En idd een kind mag niet alleen blijven (???) maar denk ook ns aan het feit dat het bij sommige niet meer Kan ook al is het welkom....