Ik ben benieuwd of iemand dit herkent: mijn dochter wordt tussen half 6 en 6 uur wakker, krijgt ze de eerste fles en om kwart over 7 gaat ze netjes slapen tot een uur of 9/half 10. Eerst tien minuutjes brabbelen, dan slaapt ze een half uur, dan gaat ze echt hard 'praten' (soms even hard huilen) en dan slaapt ze weer. Dit doet ze bij ieder slaapje. Bijv dit: 7.15 naar bed (even brabbelen daarna stil) 7.30 heel hard krijsen/brabbelen 15 minuten daarna stil) slapen tot 9.15 en dan er uit om 13.15 naar bed (even brabbelen daarna stil) 13.45 heel hard brabbelen, speen willen en direct na indoen weer uit mond halen (met handje of uitspugen) Dit gaat met ieder slaapje zo. Ze is net uitgebakerd, het ging echt heel erg super maar nu lijkt ze weer wat onrustiger. Zal ik toch weer inbakeren of toch doorzetten? 's Nachts nooit een probleem gehad, ook niet met de gewone slaapzak ipv inbakerdoek. Ze gaat ook weer maaien met de armen. Maar ze kan ook al rollen (doet ze soms op het speelkleed) dus ik durf eigenlijk niet meer te beginnen.) Herkent iemand dit en heeft iemand tips? Met 4 maanden kunnen ze toch beginnen met dromen? Ik probeer te troosten maar ze is zo onrustig door dat maaien dat eigenlijk weinig helpt. Er uit halen wil ik liever niet, ze heeft haar rust hard nodig en juist dan geen (extra) prikkels.
Aangezien ze daarna wel een lekkere lange tuk maakt steeds, zou ik het zo laten. Prima toch zo? Als ze nou weer terug op half-uur-dutjes ging, OK, maar gewoon 2 uur slapen, lijkt mij niks mis mee
Ze blijft meestal 2 uur wakker, soms langer. Eerder op bed leggen heeft geen zin, ze wordt er onrustig van en dan huilt ze gewoon haar tijd vol. Best merkwaardig. Misschien een sprong?