Mijn kleine man is morgen 6 maanden oud en krijgt nog volledige bv. We gaan over een weekje met bijvoeden beginnen (dit i.v.m. de verhuizing). Als hij trek heeft, gaat hij altijd in mijn hals zoeken en schud dan zeg maar "nee". Echt zoeken (heeeel schattig!). Sinds gisteren doet hij dit ook op eigen handjes. Maar dan veel sneller dan het zoeken bij mij. Je hoort zijn kaakje dan gewoon piepen zeg maar, van het wrijven. Wie herkent dit gedrag? We vermoeden dat het met tandjes te maken heeft. Hij heeft hele rode wangen en zijn slaappatroon in de avond is ook onrustig. Hij ging altijd zonder problemen naar bed maar zit nu vaak de avond gezellig op. We voelen nog geen tanden maar herkennen wel de nodige symptomen, op het nee-schudden na dan. Ik was even bang dat hij honger zou hebben en dat hij niet vol zat van de bv maar hij is verder super vrolijk..dus dat lijkt me dan eigenlijk ook niet. De reden dat ik het hier plaats is dus ook echt omdat het heel erg lijkt op het "zoekgedrag" naar de borst. Elmo
eline heeft dat ook... ze is alleen nog veeeeel jonger. als ze net gegeten heeft en ze zelf aangeeft vol te zitten door tepel uit te spugen, en der mond stijf dicht te houden... dan is het ff goed, als ik haar na 10 minuten pak en haar rechtop tegen me aan houd gaat ze ook in mijn nek zoeken, mss gewoon omdat dat de blote huid is, en die associeert ze natuurlijk met eten...?? ik denk dat het daarmee te maken heeft, want als ik haar gewoon op een normale manier (liggend in mijn armen) vasthoud of op mijn schoot leg of gewoon in der wiegje ofzo dan heeft ze het niet...
hmm dan weet ik het ook niet, mss idd van zijn tandjes dan. eline vind veel troost door te zuigen, of dat nu op der tut is of op mijn arm of op der handje... mss zoekt jou knul ook troost omdat hij wat last heeft zijn tandjes..
Ik denk net als jij: tandjes! Renske heeft ook diverse Tekenen van Tandjes... vreselijk kwijlen, rode konen, helaas laatst ook flinke luieruitslag, bijten op hele handen, mijn tepel (auw) en bijtring (voor zover ze al gecoordineerd genoeg is om die naar haar mond te brengen). Ik zal eens opletten of ze dat zoeken ook doet, het komt me niet direct bekend voor maar ze doet op dit moment een hoop nieuwe dingen tegelijk, ik been het niet bij Leg je hem wel eens aan als hij dit doet? Renske is namelijk ook wat onregelmatiger met voedingen sinds ze die 'tekenen' heeft, wil soms heel lang en vaak aan de borst, en dan weer juist amper, erg lastig te peilen. Ik herinner me dat jij en ik in het verleden ergens op een topic het hadden over hongersignalen en wel of niet aanleggen, vandaar dat ik het vraag.
Het kan zeer zeker een tandje zijn! Want dat deed mijn kleine ook en hier is er al 1 tandje door. (yes, werd tijd duurde een eeuwigheid leek het wel). Doet stijn ook kwijlen daarbij of niet, weet niet of kwijlen echt hoort bij het tanden krijgen maar hier kwijlde hij alles onder. Misschien kun je zijn tandvlees eventjes aftasten of je ergens een ribbeltje kunt voelen, zo ja dan is het een tandje dat door komt en wie weet zie je wel een tandje dat nog ín het vlees zit (dan zie je een witte verkleuring, altans bij mijn zoontje wel). Ik herken het "nee" schudden en daarbij in mijn hals zoeken heel goed en dan flink kwijlen erbij. En wrijven met zijn handje en vingers in zijn mond deed die ook de hele dag, met een bijtring kon hij helaas nog niet mee omgaan dus die lag meer op de grond dan in zijn handjes. Voor de rest had hij ook last van luieruitslag, rode wangetjes, en onrustig gedrag.
Nou, een hele tijd terug zag ik twee witte puntjes in zijn bovenkaak. Hier is het bij gebleven. Je ziet die puntjes nog maar het zijn volgens mij geen tandjes. Zijn onderkaak is ook al een tijdje wat lichter, maar er is nog niks door. Hij kwijlt niet extreem (Ruben kwijlde vanaf 3 mnd tot zijn eerste tand, ongeveer 6-7 mnd). Ruben was echt klets nat. Stijn drupt af en toe zeg maar wat. Rode konen heeft hij heel soms, ook niet extreem. Eigenlijk heeft hij van alles een heel klein beetje, vandaar mijn twijfel. Dat nee schudden doet hij trouwens al niet meer echt. Heeft hij dus maar zo'n 2 a 3 dagen gedaan. Aanleggen deed ik inderdaad dan wel, was het eerste waar ik aan dacht maar hij gaat dan lachen, zijn vuisten in zijn mond proppen of bijten met zijn kaakjes. Ik hou dus maar rekening met last van tandjes, of ze nou ook echt komen is dan maar weer afwachten