Nee schudden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

komt dit bij jullie bekend voor? Mijn zoontje van net 6 maanden zit heel vaak heel heftig nee te schudden met zijn hoofd. Ik heb dit bij mijn nichtjes en neefjes nooit echt zo gezien. Het ziet er op zich wel grappig uit omdat hij het vaak op precies de goede momenten doet, als hij groentenhap krijgt dat hij niet lust (mond stijf dicht en nee schudden) of als je tegen hem zegt van ga je zo lekker slapen. Ik ga er vanuit dat dit natuurlijk onbewust is, het lijkt me stug dat hij dit al bewust doet. Maar kennen jullie dit? Is dit een normale ontwikkeling en heeft hij ontdekt dat hij met zijn hoofd kan schudden? Wie herkent dit? Ik was even benieuwd :)

Groetjes!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Yep heel herkenbaar. Remco deed dit ook zo rond de 6 maanden en het is nu over. Hij heeft het nooit echt bewust gedaan hoor en het zag er erg grappig uit. Volgens mij is het gewoon dat ze nu een bepaalde beweging kunnen maken en dat doen ze dan ook met volle overgave hihihih.

Groetjes Kim

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron doet dit ook al een paar weken. Eerst alleen op de momenten dat hij iets inderdaad niet leuk vond, nu zit hij de hele dag zo :D.
    Het is een normale ontwikkeling. Je kunt het vergelijken met zwaaien, klappen, tong klakken etc.

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier ook, eerst gewoon om alles Nee schudden en nu een paar maanden later doet ze het en zomaar en als ze ook echt Nee bedoelt hihi

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook rond die leeftijd en toen op een gegeven moment is ze ja gaan leren schudden en dat zag er echt te grappig uit als ze net zo heftig probeerde te schudden als ze bij nee kon hahaha en toen is ze gaan ontdekken dat wanneer ze nee schud na haren te hebben gewassen haar natte lokken in der gezichtje komt.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook rond die leeftijd. steeds nee schudden. Toen deed ze het een tijd niet en nu is ze weer vaak aan het nee schudden. Maar nog niet echt omdat ze nee bedoeld altijd. SOms wil ze wel gewoon hapje eten en schud ze druk nee haha! is heel leuk om te zien

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    haha ja dat was hier ook heel erg :p nu zit hij in de ja schud periode lol,,

Liefsz

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Jep,... ons meisje van 6 maanden doet dit ook. En ze roept er nog nee,nee,nee, nee bij ook! Te grappig. Heb niet het idee dat ze begrijpt wat ze doet hoor,... vooral kopieergedrag van ons! ;)

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jep onze zoon hendrik doet dit ook
    hij schud ook nee als hij wil gaan slapen dus van vermoeidheid

onze oudste zoon jelle deed dit ok heel erg dit is bij hem overgegaan maar is nu een bonker

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, ja hier precies hetzelfde! Vooral als het eten niet lekker is of ze d'r fles niet meer wil. Als ik heel hard 'Jaaaaa' roep en ja schud erbij, dan moet ze keihard lachen!!

11. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij hebben ook een nee-schuddertje, heel grappig! Ik dacht dat het bij hem kwam omdat ik vaak met mijn haren schud (lange krullen, vindt ie geweldig), maar blijkbaar doen veel baby's het.
    Nu is het trouwens opeens weer over, hij is nu fan van scheetgeluiden maken met z'n lippen.

12. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Grappig om te lezen dat het dus eigenlijk heel normaal is op deze leeftijd :D Bij anderen is het me nooit zo opgevallen dus vandaar dat ik het vroeg. Het gaat echt zo hard nu, niet normaal gewoon! En het wordt met de dag leuker :D

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    was hier ook idd! is nu voor bij!

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Die fase heeft Aaron ook gehad. Zo schattig vond ik dat.
    Nu is hij vooral bezig met kusgeluiden (kus maar dan met lippen naar binnen) en met zijn tong klakken.

@Mammavanjurre: Heerlijk he al die nieuwe dingetjes?

15. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje deed dat ook op die leeftijd. Ze krijgen er reactie op en het heeft te maken met een stukje lichaamsbesef dat ze zo krijgen.

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier had ik het van de week met mijn vriendin over, weer zat ik van ohhh mijn dochtertje kan zo veel ineens nu en gaat met sprongen vooruit gewoon echt een peutertje in beginning al maaaaaar op dat moment dacht ik weer even terug van oh hahaha ik zeg dat ook altijd eigenlijk, van een paar weken naar een paar maanden, toen 1 jaar etc etc, iedere week lijkt wel trouwens;)
    Het gaat allemaal zo gauw lijkt wel en ook al geniet je meer dan 100% toch lijkt het achteraf alsof je niet het maximale eruit hebt gehaald:( Maar dat zit tussen de oren denk ik he

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry van het offtopic btw :)

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha ja hoor hier ook een hele fanatieke nee scudder!!soms dan ligt ze in de wandelwagen en dan gaat ie helemaal tekeer doordat zij zo ligt te schudden haha!!

19. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook sinds een maand! Zo heeft hij telkens wel wat en meestal is het even een fase tot hij weer wat nieuws ontdekt heeft. Zo grappig! Vooral als het op momenten is dat het ook echt zou kunnen kloppen omdat hij iets niet wil!!

20. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Grappig, mijn dochter doet het nu ook net een week!
    Ik heb niet het idee dat ze er 'nee' mee bedoelt, maar het is meer ontdekking voor haar: 'he, dat kan ik ook' ;).
    Niks om je zorgen om te maken hoor, lijkt me.
    Ze zijn sowieso op deze leeftijd erg bezig met hun handjes, voetjes etc.

Deel Deze Pagina