Vanavond eet mijn vriend niet thuis en dat betekent: pannenkoeken!! Hij wordt er altijd ziek van namelijk. Wat is jouw succesrecept voor pannenkoeken? Nog suggesties voor beleg?
Beslag: 2 eieren en een eigeel klontje boter, gesmolten en afgekoeld tot kamertemperatuur afgestreken theelepel bakpoeder (of halve theelepel) en snufje zout zakje vanillesuiker 750 ml. melk en 375 gram bloem Je kan ook water nemen in plaats van melk. Ik proef dan bijna geen verschil.
1 liter melk 4 grote eieren 500 gr. bloem. en dan hele dunne pannenkoeken maken. bijv. kaas pannenkoek. kaas schaven, pannenkoek aan 1 kant bakken , dan omdraaien en op 1 helft van de pannenkoek kaas leggen. Pannekoek dubbelklappen ( halve maan idee) en dan aan beide kanten nog even bakken.
Hier dezelfe hoeveelheid als mimi. Ik bak ze altijd dun, anders worden ze te machtig. Ik voeg altijd kaneel toe aan het beslag en soms ook nog vanillesuiker. Ik vind zelf met shoarma en knoflooksaus echt een feestje . En als toetje met ijs en fruit.
Liter melk 500 gram bloem 3 eieren Ik heb er zelf graag appel op of naturel. Voor de kinderen maak ik vaak spinaziepannenkoeken of mrt courgette en zoete aardappel
2 eieren, 250g bloem, een halve liter melk en een heel klein beetje zout. Meestal doe ik er nog anijs, vanillesuiker of kaneel doorheen.
Vooral heel dun bakken. Zakje vanille suiker erdoor. Lekker met spek: eerst het spek even om en om bakken dan pas het beslag erbij. Of kaas: Als het beslag nog 'nat' is de kaas erop, en even kort op de kaaskant nog bakken. Ik vind het wel lekker als de kaas iets krokant is. Voor de kleine man maak ik ze met rozijnen. Dan strooi ik de rozijnen erover net als met de kaas. Anders vallen ze er af. Ohja, ik pak altijd zo'n pannenkoekenmix pak, ei en melk toevoegen meer niet. Als ik wel met bloem doe, gooi ik er geen zout door.
Ik maak ze gewoon simpel met wat suiker, nutella, kaas,... In het pannenkoekenhuisje neem ik altijd eentje met paprika, uien en oregano. Dat is pas lekker!
Tuc, hoe maak je die met spinazie dan? Voor het bakken door het beslag doen of gewoon beleggen met spinazie?
Dat is het colostrum van koeien. Ik weet niet precies waar m'n oma het vandaal haalt, geloof via kennissen, maar het schijnt ook gewoon te koop te zijn bij een aantal boeren.
Ik maak het zowel uit een pakje als zelf met bloem, ei, zout en melk. Het lekkerste vind ik het met appel-rozijnen-kaneel. Op spekpannenkoeken wat we eerder regelmatig aten, ben ik nu nogal uitgekeken.
Ik maak ze altijd met gist. Deed mijn oma vroeger altijd. Je krijgt dan wel een iets dikkere pannekoek die heel luchtig is. Als je van gistdeeg houdt is het echt een aanrader. Voor een recept moet je even googlen. Lauwe melk gebruiken en een grote kom!!!
Ik maak ze altijd met boekweitmeel...echt veel lekkerder...gewoon met water, een ei en wat water...( voor 2 stuks, 3 eetlepel meel, 1 ei, snufje zout en een beetje water) Ik maak dat ook wel als lunch