Nee, 't CB is niet verplicht, maar als 't puntje bij 't paaltje komt...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mijkeltje, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, precies... Ik ben ondertussen -gelukkig- ook weer wat afgekoeld, heb geconstateerd dat ik vooral een probleem heb met één wijkverpleegkundige en dat ik dus inderdaad in 'n rustig gesprek ga aangeven wat ik wel en niet wil...

Ik ben in elk geval al 'n keer op 't CB in 't ziekenhuis geweest voor de gehoortest en dat was geen ramp in elk geval, dus ik denk dat ik daar ook wel wat relaxter naartoe zal gaan.. (Eerst nog maar eens horen hoe ze verder reageren, óf ik er wel terecht kan.. Ze zouden vandaag terugbellen.)

'k Heb ook juist helemaal geen zin om fel te reageren of zo; ik wil 't liefste dat alles gewoon in pais en vree verloopt... :)

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    voor mijn zoon was er gewoon geen gaatje met de 9 maanden controle. sorrie alles zit vol. het eerste gaatje is 1april en nee dat is geen grapje zei mevrouw ook nog doodleuk. dan moet ik maar gelijk alsnog naar de arts van de 9 maanden controle. hij is dan inmiddels 11 maanden maar goed. hij kan ook meteen zijn spuitje wel hebben. ik vind het niet erg dat er geen plek is want ik heb toch niet zoveel meer met het cb ik ken ze inmiddels na 3 kleintjes. maar het slaat eigenlijk nergens op. als het mijn eerste kleintje zou zijn en ik zou onzeker zijn ofzo dan is er niet eens plaats voor mijn kleine man. belachelijk. ik ben benieuwd of jullie er nog tussen gewurmt komen zo kort dag. ennuhh gewoon ene oor in andere uit joh, door blijven ademen en je bent er zo weer weg.

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, zo maakte de wijkverpleegkundige zonder overleg met ons een afspraak voor Hanne op een vrijdag, om iets voor twaalven...

Handig, want dan kan ik dus niet. Nou, die afspraak moest ik dan zelf maar even verzetten, vond de verpleegkundige, die duidelijk gepikeerd was...
    Dus ik gelijk bellen, krijg ik een mevrouw van de planning aan de telefoon. 'Nou, mevrouw, dat is allemaal wel erg lastig hoor, want anders wordt het wel erg veel later'..Tsja, dat moet dan maar!

Tsja, als ze me gelijk hadden gezegd 'goh, schikt 't dan', dan hadden ze meteen geweten dat ik dan niet kan! Ik kan toch niet ineens alles uit m'n handen laten donderen, omdat het CB heeft bepaald dat ik dan en dan op moet komen draven! (Heb ik niet zo gezegd hoor, alleen gedacht... ;) )

Maar ik ben benieuwd..

Ik zie 't inderdaad gebeuren dat 't een eeuwigheid gaat duren voordat ik nu terecht kan voor 't vaccineren. En ik vraag me dan toch echt af hoe dat dan moet met haar vaccinaties.. 't Lijkt mij toch niet dat die twee maanden uitgesteld kunnen worden, vanwege drukte... He bah, ik hád het allemaal al geregeld en nu moet ik wéér van alles regelen... Nou ja, 't is niet anders..
    'k Hoef ook geen consult natuurlijk, dat scheelt weer tijd en ik kan volgende week de hele week, van 's ochtends vroeg, tot 's avonds laat...
    En anders wil ik die spuit ook wel even op komen halen en meenemen naar m'n huisarts... :D

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb hele goeie ervaringen met het cb.
    De verpleegkundige is super.
    En de rest is daar ook helemaal geweldig.
    Het enige waar ik een beetje moeite mee heb is de arts.
    Ze is niet onaardig of zo maar ze heeft op een of andere manier een beetje een nukkige uitstraling.
    Ze bemoeien zich absoluut nergens mee, als ik vragen heb antwoorden ze daar op.
    Het is niet zo van je moet het zo of zo doen.
    Ik vindt het eigelijk best leuk om daar even heen te gaan.
    Puur omdat de mensen daar zo ontzettend vriendelijk zijn.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Later beginnen met de vaccinaties is in principe geen probleem. Je schuift dan gewoon alles bijv 2 maanden verder dan de leeftijd die het rvp aangeeft.

Is het anders voor jullie mogelijk om deze eerste vaccinatie die je graag met 2 maanden wil laten geven bij de huisarts te laten doen zonder vergoeding, en dan volgende maand een afspraak te maken bij het cb voor dan dus de tweede vaccinatie van het rvp? (of evt de eerste twee via de huisarts zonder vergoeding en dan vanaf de derde bij het cb, ligt eraan vanaf wanneer jullie een afspraak kunnen maken/krijgen).

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Tsja, helaas kost zo'n vaccin ruim honderd euro, dus da's geen optie voor ons..
    Ik wacht in elk geval maar even af wat de planning te zeggen heeft; 't zal vast ook geen maanden en maanden duren...

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo is het, het zal vast geen jaar duren ;)!

Succes in ieder geval meid!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
  9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dat is dus mijn probleem met t cb hier, wij hebben zelf een tijd in schotland gewoond en daar is het dus hetzelfde.
    toen wij weer in nederland kwamen is de verpleegkundige kwaad geworden op mij tijdens het intake gesprek, dat het zo schandalig was dat mijn dochter van een jaar nog met een speen rondliep.
    die omschakeling was voor mij zo groot, omdat ik dus ook de babyclinic gewend was dat ik met tranen in mijn ogen weg ging.
    ik had op dat moment al heel veel aan mijn hoofd, was net weer zwanger en voelde me echt een waardeloze moeder, allemaal door die speen van haar.

ik zeg ook helemaal niet dat je alleen maar moet liegen, dat doe ik ook niet als het om belangrijke dingen zoals haar gezondheid gaat, maar als ik daar ben en ik krijg de vraag of ze nog steeds die speen heeft, dan zeg ik inderdaad dat het niet zo is, omdat ik niet de behoefte heb om uitgemaakt te worden voor slechte moeder door iemand die mij 1 x in de 2 maanden ziet.
    dus is meer creatief omgaan met de waarheid :)

maar we zijn nu verhuisd naar een andere wijk, en wie weet hoe het nu gaat..

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb niet alles door gelezen, wil alleen even reageren op je beginpost.:)

Ik herken je gevoel over het CB wel hoor. Wij hebben een vreselijke ervaring met een zogenaamde arts gehad. Dat mens wist niks, vroeg alles 100x en zei bij alle vragen die we hadden dat we maar naar onze eigen kinderarts moesten en het aan haar moesten vragen...

Ik was erg kwaad, ze gaf ook nooit een hand als we binnen gingen. Zelfs mijn moeder was het opgevallen en die vind normaal dat ik overdrijf met dat soort dingen...

Wij hebben zelfs een klacht ingediend en nu zitten we op een andere dag bij iemand anders. Ik had ook al een aantal keren aangegeven dat ik liever niet s middags wilde, ivm mijn werk(werk s avonds).
    Maar zij zeiden dat dat niet kon. Nee, niet bij hun team, wel bij een ander team, en daar zijn we ook pas achter....

Al met al zijn wij er dus ook niet zo blij mee. Ze doen ook heel spatisch over het eetpatroon van mijn zoontje, hij is erg licht voor zijn leeftijd. Terwijl onze kinderarts het niet zo een probleem vindt, hij lijkt op mij en is niet helemaal NL dus valt ook niet te vergelijk met NL kids.

Als ik jouw was, hoe moeilijk ook,zou ik lekker alleen die vaccins halen en verder niet!

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Dat heb ik nou ook alltijd! Ben nu een keer of 5 geweest en na de afspraak, maak ik een afspraak voor de volgende op een dag dat het mij uit komt. Ik kan het net zo goed niet doen, want een week later ligt er een brief op de mat met een andere datum omdat ze een fout hebben gemaakt. Dan ga ik bellen en dan is er geen plek meer.... Ik ben met 4 mnd geweest en ga nu pas over een maand weer.... Ik vind 't allemaal best hoor, ik heb daar toch niet te zoeken.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hmmmm je lontje is dan wel heel erg kort hahahaha.

Ik heb 2 keer een soort van aanvaring gehad in de tijd dat ik er nu kom.
    Ik kreeg als advies mijn meisje maar te laten huilen als ze niet wilde gaan slapen.
    Nou ja dat vind ik niet nodig en helemaal niet toen ze 5 weken oud was.

En de tweede keer dat ze prikjes kreeg zei de arts dat ze dat altijd deed als de kleine op de mat lag.
    Nou sorry maar ik vind het al zielig genoeg dus je geeft ze maar als ze bij mij op schoot zit.

Ik krijg ook evaluatieformulieren om aan te geven of er dingen zijn in hun omgang die anders moeten of verbeter punten hebben.

Ik stond vandaag zelfs versteld want op haar leeftij mag ze eigenlijk nog maar 4 flessen op een dag.
    Tja het gebeurd nog wel eens dat ze meer krijgt omdat ze nog niet zoveel bakt van haar warme eten en haar fruit.
    Oh maak je daar maar niet druk om hoor dat komt wel als ze beter gaat eten.

Verder ben ik van mening dat je best aan mag geven op een normale manier dat je het niet eens bent met hun advies en daar over in discussie mag gaan.
    Geen baby is hetzelfde dus het advies kan ook niet voor elk kind hetzelfde zijn.
    Enne werk aan je lontje meid hahahaha.

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Heb je 't hele topic gelezen? Of alleen m'n eerste post? ;)

En ik ben nou ook weer niet iemand die gelijk gaat staan schreeuwen hoor, haha! Dát nou ook weer niet. Ja, nadat ik herhaaldelijk tegen dingen ben aangelopen daar, was voor mij de vraag 'en hoe is de band met pappa' de druppen en ja, toen ben ik boos geworden. Lijkt mij terecht..

Maar hoe 't nu verder gelopen is:

Vandaag nog even gebeld met 't CB. Ik heb nu voor as. maandag een afspraak met 'n ándere verpleegkundige, om bij Hanne de entingen laten zetten. De mevrouw van het CB wist zelf overigens ook niet dat 't niet vergoed werd bij de HA en stond hier zeer verbaasd over. Ik blijf erbij dat dat een vreemde gang van zaken is.
    Maar goed..
    Ik krijg geen afspraken meer met de verpleegkundige waar ik zo'n moeite mee heb en in principe geef ik zelf aan of ik 'n consult wil als ik daar behoefte aan zou hebben en anders krijg ik geen consult.

Nou, vooralsnog vind ik 't keurig netjes opgelost.. :)

Enneh, ik ben zelf ook keurig netjes gebleven hoor.. ;) :p

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou das fijn! Klinkt als een goed begin :D!

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, precies en daar ben ik erg blij om hoor.. Want met zo'n naar gevoel starten is geen pretje..

Ik ben blij dat ik gewoon het gesprek ben aangegaan en dat er nu dus een goede start gemaakt is. :)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Anders misschien toch nog eens de verzekering bellen? Ik weet het ook echt niet, al dacht ik dat het via de huisarts wel gewoon vergoed zou worden. Maar oke, is toch raar, want wij volgen niet het rvp, en dan zouden de vaccinaties ook niet vergoed worden, maar we hebben ook nog nooit een rekening gezien ;)!

Maar verder gewoon fijn dat je nu gewoon rustig een nieuwe start kan maken. Sterkte voor maandag in ieder geval ;)!

Liefs, Hanneke!

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Oh! Ging je niet naar het CB bij het ziekenhuis maar het andere?
    Want dan snap ik hem wel een beetje!
    Fijn trouwens dat je nu een afspraak hebt met een andere wijkverpleegkundige en dat je goed hebt aangegeven hoe en wat.

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Maar je haalt ze wel op 't cb? Want volgens mij zit daar de crux..

@Pinguin72: Ik ging idd naar 't andere CB. Nu dan ook, maar iig met 'n andere verpleegkundige en dát vind ik al 'n hele opluchting..

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt, wij halen ze wel op het cb. Maar toch zouden vaccinaties niet vergoed worden als je afwijkt van het rvp.

Vind het een vage bedoeling allemaal hoor!

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Tsja, ik ook.. Je zou toch verwachten dat 't gewoon vergoed wordt..
    Zéker als ook iedereen -incluis artsen, apothekers en de mensen van 't cb zelf- denkt dat dat zo is, op de zorgverzekering en het RIVM (had ik ook maar even gebeld namelijk) na...

Deel Deze Pagina