Topicstarter... hoe ben je verzekerd? Wij vaccineren afwijkend, starten nu met een jaar met DTP, zonder hib en k. En dat vaccin haalden we op recept van de Cb arts op bij de apotheek. En hier hoefden we niets voor te betalen, werd gewoon vergoed! Dus als je eigen arts dit voorschrijft krijg je het naar mijn idee gewoon gratis hoor!
Wat gek... Maar misschien is 't wel verzekerd, omdat je 't via de cb-arts laat doen? Ik zou 't via de HA laten doen, dus misschien dat daar een verschil in zit... En ook apart dat sommige mensen wel voor de dtp moeten betalen en anderen niet.. (Toch, of haal ik nou wat door elkaar?) De verzekering en 't RIVM zeiden mij beiden dat, omdat het door de overheid geregeld is, de vaccins niet verzekerd waren. Je krijgt ze gratis als je ze bij ggd of cb gaat halen, maar niet als je 't via je eigen ha laat lopen...
Ja, als je geld genoeg hebt wel... Er zijn meerdere medicijnen die 24/7 op temperatuur bewaard moeten worden en die wel vergoed worden, dus ik zie niet helemáál in waarom er qua verzekering dan afgeweken moet worden mbt de vaccinaties van 't RVP... (Anders dan dat je alsnog op slinkse wijze richting CB gemanouvreerd wordt en Big Brother vervolgens tandenpoetscampagnes kan opzetten... Oeh, ik zou er welhaast complottheorieën door gaan verzinnen, haha!)
Ik vind dit geen vrije keuze. Als je geen geld hebt, maar wel bezwaren heb je dus echt niks te kiezen. En wat nou als ik niet wens gebruikt te worden voor statistieken? Ik heb ook een anonieme bonuskaart, ik wens geen reclame afgepast op mijn persoonlijke situatie. Om maar wat te noemen. Ik ben geen statistiek. En ik vind dat het CB ook aan mij en mijn kind een dienst verleent en niet andersom, daar betaal ik voor via belastingen en via mijn ziektekostenverzekering en ik vind het vreemd dat als ik diezelfde dienst via een andere weg wil afnemen, ik ineens extra moet betalen.
Ik zou het bij een andere CB gaan proberen. Heus niet alle CB's zijn verschrikkelijk! Probeer er open voor te staan, deze mensen hebben alleen maar het beste voor met je kindje. Ik denk dat we blij mogen zijn met ons CB. Dat we om de zoveel maand weten of ons kindje groeit en dat onze kinderen worden ingeënt tegen ziektes waar kinderen in Afrika nog aan dood gaan!
Ik zou gewoon een knop omzetten en blijven gaan, uiteindelijk kom je daar voor je kindje en niet voor de mensen daar. Ene oor in en de andere weer uit. Zelf heb ik goede ervaringen met het cb hier maar anderen die ook bij dezelfde cb komen die spreken weer negatief over het cb hier maar mocht ik het ook negatief ervaren dan blijf ik toch komen, wil immers dat mijn kind haar vaccins krijgt en boeit me dan echt niet wie ze zet. Ga niet inene dan betalen voor de vaccins bij de ha omdat het cb mij niet aanstaat.
Hier ook goede ervaringen met het CB. En hebben ze wat te zeuren gaat het mij het ene oor in en het andere oor er weer uit... Tis mijn kind en elk kind is anders denk ik dan. Maar meestal verloopt alles prima hier op het CB
ik ben ook blij hoor met onze cb. aardige vrouwtjes daar. komt ook regelmatig eentje thuis..samen met haar doe ik het 12 stappen plan. ze komt 1 keer in de 1-2 maanden hier thuis end an praten we over hoe het gaat wat maddi nu allemaal kan allemaal tips adviezen enz. tot hij 1 jaar is. is niet verplicht maar wel leuk hoor. ook allemaal via het cb en sommige tips die zij geeft zijn heeel handig. ook de uitleg over van alles en nog wat. heeerlijk zo een vrouwtje
Tja CB's/artsen en borstvoeding is en zal altijd een probleem blijven denk ik wel eens. Maar ik weet wat goed is en ik weet dat ik het goed doe, dus ze kunnen m'n kont kussen.
Het is niet om jou aan te vallen, of een ander, maar even dit verhaal als vorobeeld. Je bent er toch zelf bij? Als je het idee hebt dat het cb niet luistert of dat ze teveel voeding krijgt of dat er iets anders aan de hand is dan laat je je toch niet afwimpelen door het cb??? Spijt me zeer, maar als het cb zegt dat ik van een brug moet springen, dan doe ik dat toch echt ook niet.
Lieve mensen, 'k heb even een berichtje gestuurd met 't verzoek dit topic te sluiten, omdat 't ondertussen zo lang geworden is dat mensen alleen de openingspost lezen en daardoor in herhaling vallen. Iig: dank jullie wel voor jullie meedenken, bemoedigende woorden en tips! Groetjes!