Verschil harde buik en kindje dat zich tegen je ribbenkast optrekt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boordevol, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hallo,

Vaak heb ik een harde buik die heel strak aanvoelt. Soms zie ik een bol uit mijn buik steken (boven tegen mijn ribben) maar soms voelt mijn buik gewoon strak.

Wanneer is het nou een harde buik en wanneer de baby (als er geen bol uitsteekt is het natuurlijk niet duidelijk). En zit er wel verschil in?

En zijn harde buiken erg?

Groet,

Boordevol

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    mijn vk zegt de baarmoeder gaat nu trainen voor de bevalling.
    dus kan je harde buiken krijgen.
    maar het mag niet te veel. bij mij voelt een harde buik over mijn hele buik en voelt niet echt prettig de hele buik is strak.
    maar als de kleine tegen mijn ribben aan ligt of beweegt dan voel ik niet een harde buik dan voel ik duidelijk dat het ons hummelte is.

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik vind dat ook heel moeilijk om te voelen. Af en toe wordt mn hele buik hard, maar soms merk ik het pas als ik mn handen op mn buik leg. Ik voel het dus niet altijd van te voren

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik had bijvoorbeeld laatst dat ik een beetje druk in de weer was echt een hele strakke/harde buik gekregen zodanig dat ik bijna niet meer kon staan. Maar ook nu als ik zit is mijn buik hard maar dat lijkt me de baby die tegen mijn ribbenkast drukt. Maar echt duidelijk is het verschil mij dus ook niet.

Heeft je VK ook gezegd wat bijvoorbeeld een teveel aantal harde buiken is?

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Op inet staat wel wat teveel is. Dacht dat als je het meerdere keren in een uur had dat het pas teveel was.

Deel Deze Pagina