Als ik mijn volgende afspraak heb bij de vk ben ik op één dag na 12 weken. Kunnen ze dan vanaf de buitenkant het hartje al horen? Heb nl. vorige week de cho gehad en durf het pas aan iedereen te vertellen als ik het hartje weer heb gehoord met 12 weken. Dan weet ik nl. nog zeker dat het nog goed zit....
ja in principe wel, maar hou wel een slag om de arm, want het wil wel eens gebeuren dat ze het hartje met 12w niet vinden omdat de baarmoeder bijv helemaal naar achteren is gekantelt.
en op veel plekken luisteren ze niet voor de 13/14 weken, dus het is maar eventjes te vraag of ze het doen. Jammer dat je nog niet helemaal gerustgesteld bent door de echo!
Nou is niet altijd ik hoorde het hartje al met 6 weken en een paar dagen bij de gyn. met een inwendige echo... toen klopte heth artje nog niet zo krachtig omdat het waarschijnlijk net begonnen was met kloppen, maar bij de volgende echo (9 weken) zag en hoorde ik een heel stevig hartje kloppen! En ook vandaag , 11 weken en 2 dagen, weer een mooie beeb met een goed sterk hartje
Vandaag eerste echo gehad, 5 daagjes teruggezet, maar het hartje kunnen zien en horen kloppen! Volgens de echoscopiste helpt het als je een volle blaas hebt.. weet alleen niet of dat voor het beluisteren ook geldt...
Ja klopt een volle blaas helpt wel om je kleintje goed in beeld te krijgen.. of het ook helpt voor het luisteren weet ik eigenlijk ook niet? SUPER leuk he?
Ik heb vandaag ook mijn eerste echo gehad en heb het hartje gezien en gehoord. Het kindje had het erg druk was erg bewegelijk erg leuk om te zien. En je hoeft niet perse een hele volle blaas dat is allen maar lastig. Gr.Anne
Ik heb vandaag (10w2d) voor het eerst het hartje gehoord bij de verloskundige. Wel met 8 weken al een echo, dus de geruststelling had ik al. Bij mij waarschuwde ze ook dat het vaak nog niet te horen is bij 10 weken, maar toen ik zei dat hij wel moest luisteren naar mama liet hij zich toch even horen Dusse... bij 12 weken is de kans groot dat je je kindje hoort hoor! En zo niet: de echo zegt toch ook al een hoop?
wij kregen met 12 weken een echo en met 16 weken pas het hartje te horen bij ons doen ze dat niet eerder helaas maar het was het wachten wel waard!
dat is inderdaad op veel plekken zo... en wat anderen zeggen over het hartje met de echo: dat is helaas niet te vergelijken, want met de echo zoeken ze eerst het kindje en als ze het kindje precies in beeld hebben en dus precies op de juiste plek zitten, kun je het hartje zien en horen. Met alleen een doptone lukt dat vaak niet zo gemakkelijk, je kindje is nog zo klein ook! Dus het is echt afwachten...
Idd, ik bedoel het hartje beluisteren met de doptone. Ik ben wel gerustgesteld door de echo, maar die heb ik met 8 weken en 5 dgn gehad en in de tussentijd kan nog zoveel gebeuren.
bij mij gingen we met 12 weken proberen te luisteren met doptone de vk zij al dat het heel normaal is als je het niet kon horen. ze kon mijn kindje 's hart ook niet echt vinden een keer dacht ze het te horen heel ver weg maar tis dus niet gelukt. ze maakte wel gelijk een echo en daar zagen wij het hartje kloppen maar er zzit geen geluids knop op dus ik heb het hartje nog niet gehoord volgende maand mag ik weer en dan gaan we het zeker proberen
Volgens mij is dat echt bij iedereen verschillend of ze het wel of niet kunnen horen bij 12 weken. Ik had mijn eerste afspraak bij de vk met 10 weken en toen heeft ze wel geprobeerd het te vinden, maar dat was niet gelukt. Kwam volgens haar ook omdat ik nog jong ben, en dus een strakkere buikwand heb en omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Maar ze zei ook dat ze het meestal pas vanaf 12 weken kunnen horen, dus misschien dat het bij jou wel lukt dan! Bij mijn tweede afspraak (met 15 weken) had ze het hartje wel meteen gevonden, was echt supermooi om te horen. Maar we hadden het met de eerste echo ook al gehoord.
Ja met de echo heb ik het wel gehoord, maar ik bedoel met de doptone. Ik heb al de echo gehad en krijg pas weer één met 20 wkn en mijn vk kan zelf geen echo maken......
De vk heeft bij mij de doptone gebruikt met 10 weken en 5 dagen en meteen hebben we het hartje horen kloppen! Van tevoren waarschuwde ze me wel dat het goed mogelijk was dat ze het nog niet kon vinden zo vroeg, maar gelukkig voor ons lukte het meteen!
ja het kan bij 6 weken al.. dat was bij mij namelijk en ik ben ook nog jong met een strak buikje hihi denk dat het idd gewoon aan de apparatuur ligt
Ben gisteren bij de verloskundige geweest en heb het hartje met een doptone gehoord was zo mooi! En k ben 9 weken en 3 dagen!