Zwanger en hardlopen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zip83, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden...

Ik ben er sinds vandaag achter dat ik zwanger ben. Ben een fanatiek hardloopster... Maar mijn vraag... Zijn er meer meiden die zwanger zijn en hardlopen? Weet nu niet goed wat ik moet doen...

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Mij is altijd verteld dat hardlopen de kans op een miskraam iets vergroot...maar weet niet zo goed of dit een broodje aap verhaal is...
    Misschien ff googelen??

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Vrouwen die hard sporten tijdens de eerste maanden van hun zwangerschap, hebben meer dan drie keer zoveel kans op een miskraam dan vrouwen die dit niet doen. Dit blijkt uit interviews met meer dan 90.000 vrouwen in Denemarken. De vrouwen in het langlopende onderzoek werd gevraagd welke activiteiten ze deden en hoeveel tijd ze eraan besteedden. Daarna werd gekeken wie van deze vrouwen een miskraam had. Hieruit bleek dat bepaalde sporten in de eerste maanden van de zwangerschap het beste niet beoefend kunnen worden.Vanaf 18 weken zwangerschap is er geen verband meer tussen sporten en een miskraam.

Verband tussen sporten en miskraam
    Activiteiten zoals joggen, tennis en andere balsporten blijken de gevaarlijkste sporten te zijn. Dit komt waarschijnlijk door de schokken die het lichaam te verduren krijg

......dit kwam ik tegen

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Naar wat ik weet is het niet schadelijk voor je kindje als je normaliter al hardloopt. Enige kans is volgens mij dat je buikspieren teveel belast worden en dat je daar later in je zwangerschap last van kunt krijgen. Maar ik zou het gewoon vragen aan de VK als je contact opneemt om een afspraak te maken. :)

Ohja, gefeliciteerd trouwens!!! :D

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik lees nog meer negatieve verhalen over hardlopen tijdens de eerste weken van je zwangerschap....

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Vraag het even na bij de verloskundige, dan krijg je het beste antwoord. Maar ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik heb hardgelopen tot een week of 8, toen begonnen mijn borsten zo pijnlijk te worden dat hardlopen niet fijn meer was...

7. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden...

Thanx voor jullie reacties! Ik zal het voor de zekerheid maar even navragen bij de vk... Heb niet echt zin om te kans op een miskraam te vergroten...

Had me ingeschreven voor die verschillende loop wedstrijden... Maar nu is de gezondheid van ons kleine wondertje natuurlijk veel meer waard!

8. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb tot een week of achttien hardgelopen. Toen begonnen m'n banden te protesteren. Mijn verloskundige gaf aan dat het prima kon, wel ben ik minder inspannend gaan trainen (lagere hartslag), kortere afstanden en minder frequent. Goed naar je lichaam luisteren! Ik mis t nu gruwelijk en verheug me erop om straks weer te beginnen.
    Wedstrijden heb ik laten schieten, vond dat ik daarin teveel van mijzelf zou vragen.

Deel Deze Pagina