Diankonessenhuis Utrecht of Antonius Nieuwein

Discussie in 'De bevalling' gestart door MilanFleur, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Hoi meiden,

Wij willen graag in het ziekenhuis bevallen en zijn benieuwd naar ervaringen bij het Diakonessenhuis in Utrecht en het Antonius in Nieuwegein (allebei in de buurt bij ons).

Waarom heb je gekozen voor een van beiden en wat is jullie (positieve of minder positieve) ervaring?

XX

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    ik ben in het antonius bevallen en ik weet niet of ik het nog een keer zal doen. wel mooi dat ze aparte kraamkamers hebben zodat je niet met meerdere op een zaal ligt.
    tijdens de bevalling weinig tot geen uitleg. er was beloofd dat er geen stagiares en zo bij zouden en zo min mogelijk verloop maar ze waren er alsnog. keurig hun naamkaartje omgekeerd zodat je niet kon zien dat er stagiare bij stond.
    continu mensen die in en uit liepen zoals schoonmakers en zo.
    een boerin van een gynocoloog.
    moest gehecht worden op OK en geen uitleg gekregen. was als de dood en werd als een stuk slachtvee met m'n benen in de beugels gelegd en omhoog getakeld. gelukkig daarna weg gemaakt.
    door een fout van hun moest ik een tijdelijke catheter. deze is door miscommunicatie te vroeg eruit gehaald. dus alsnog voor langere tijd catheter. gelukkig geen complicaties aan over gehouden.
    ze spraken elkaar tegen. kind moest naar neonatologie maar niemand wist waarom. de 1 zei omdat ze te lang kreunde, de ander omdat ze te stil zou zijn. ze hebben me weinig geholpen met dus alles grotendeels zelf gedaan.
    er zou een annestesist 24 uur in het pand zijn. bij mij zat hij in een file om 4 uur 's nachts:(
    daarna nog een aantal dingen mis gegaan door mis communicatie.

maar goed, denk dat je verschillende verhalen zal krijgen. m'n zusje is er ook bevallen en die vond het wel redelijk ok. wel veel verloop. ze mocht de volgende dag naar huis maar had al zo'n 20 verschillende personen gezien.
    ken nog iemand en die is daar al een paar x bevallen en was er super tevreden over.

later heeft de vlos mijn verhaal nog opgeschreven en opgestuurd naar allnatal/anthonius. ze had meer mensen die allemaal slechte ervaringen hadden met antonius dus er werd een algemene klacht ingedient. ze staan in de omgeving bekend als zeer goed maar de laatste tijd lieten ze nogal eens wat steekjes vallen. maar volgens de vlos wisselde de ervaringen heel erg. de ene keer hoorde ze alleen maar negatieve dingen van het diak (en maakt dit ook mee) en de andere keer het antonius.

3. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaringen met deze twee, maar wel het met goede ervaringen met het Hofpoort in Woerden. Weet niet of dat nog bij jullie in de buurt zit?

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik heb een goede ervaring met het Antonius nieuwegein,Manlief mocht blijven slapen tijdens de bevalling gelukkig 1 onbekende gezien de rest kende ik allemaal ik denkdat in totaal 5 man bij zijn geweest kwa artsen. Verzorging is goed, enige minpunt vond ik dat kwa borstvoeding ze niet behulpzaam waren.

Verder goed tevreden hoor :)

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn collega is bevallen in het Diak in Utrecht en zij was er heel tevreden over. Ik zit er zelf ook aan te denken om daar te gaan bevallen.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    terwijl ze wel bekend staan als pro-borstvoeding;)
    mijn dame is om 19.30 uur geboren en om 3 uur s'nachts kwam er voor het eerst iemand vragen of ze een flesje moest of borst. lekker op tijd. rond 0.00 uur heeft m'n moeder maar gezegd dat ze nog niets gehad had dus werd er een flesje glucose gegeven. daarna heeft er 2x iemand even gekeken bij voeden. in 3 dagen tijd dat ik er lag. ze dronk volgens hun perfect. toen ik thuis was raakte ze in een dip. was ze dus al teveel afgevallen en ze dronk helemaal niet goed:x

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik ben bevallen in het WKZ. Superfijn ziekenhuis!

8. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ben de 1ste keer bevallen in het Antonius zh en de 2de keer thuis met wel de verloskundige van het Antonius.

Ik heb het beide keren erg goed ervaren maar ik ben het eens met de voorgaande dames, de begeleiding bij borstvoeding vond ik erg slecht (bij mijn 2de zoontje geen bv gegeven). Ik moest kolven om de borstvoeding opgang te brengen omdat mijn zoontje te misselijk was om te voeden, er werd een kolfmachine naar binnen gereden kreeg snel, snel uitleg en daar moest ik het mee doen. Verder hebben ze me daarmee in de tijd dat ik daar was niet meer geholpen.

De verloskamers zijn erg mooi, en de verzorging verder is ook erg goed geweest. Ook bij de thuisbevalling met hun. Ik zal gelijk weer voor het Antonius kiezen.

9. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas wat minder goede ervaring met het WKZ. In de laatste uren van de bevalling kreeg ik ineens een arts in opleiding. Toen kwam er een medisch verloskundige bij die ook geen besluit wilde nemen. De gyn was op dat moment met iemand anders bezig. En daar zaten we dan te wachten op een extra arts die uit bed was gebeld, terwijl ik gek werd van de pijn en persweeen :(

Begeleiding bij de borstvoeding was ook niks, waardoor ik nu met kapotte tepels zit en de BV heb gestopt. Hiervoor werd ik ook begeleid in het WKZ (UVC). Iedere keer had ik een andere arts in opleiding. Heel verwarrend allemaal.

Ik wil niet het hele WKZ afkraken, want er zitten echt super verloskundigen en gynaecologen tussen. Maar die heb ik helaas niet naast mij gehad in de laatste ronde, daar waar ik ze het hardste nodig had :(

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb een geplande keizersnede gehad in het diakonessenhuis en dat is supergoed bevallen. We zijn in het WKZ op controles geweest, maar later zijn we toch overgestapt naar het Diakonessenhuis omdat we in het WKZ een niet zo'n goede ervaring hadden (niet medisch gezien, dat doen ze prima, maar vond het nogal afstandelijk). Antonius wilden we niet omdat we niet in Nieuwegein wilden bevallen... :)
    In het Diak zijn ze supervriendelijk, heel behulpzaam en we hebben een kraamsuite gehad waar we alledrie konden blijven gedurende herstel. Heerlijk een eigen kamer met alles wat je nodig hebt en bezoek kan komen wanneer jij wilt. Een eventuele volgende bevalling zouden we zeker weer daar doen!

11. Tese

Tese Niet meer actief

Twee goede ervaringen met het anthonius!

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Tijdens vorige zw.schap werd ik op het laatst ivm grootte van dochter voor controle doorgestuurd naar gyn. Ik koos voor diak. Daar is met het maken van de afspraken toen van alles fout gegaan, erg irritant. Uiteindelijk vond de gyn de grootte van het kind meevallen maar het was wel verstandig om poliklinisch te bevallen, maar een medische indicatie gaf hij niet. Vond het maar een raar verhaal, vk vond dat ook. Koos daarom voor thuisbevalling met vertrouwde vk. Tijdens bevalling thuis uiteindelijk vanwege langdurende weeen en niet vorderende ontsluiting door vk toch doorgestuurd naar zkh :(. Diak was vol en st. ant. had plek. Dus in nieuwegein terecht gekomen. Superopgevangen. Bevalling nog steeds geen lolletje, maar verwacht niet dat dat in diak anders was gelopen. Verloop van personeel was groot, maar dat had vooral met standaard wisselende diensten en langdurende bevalling te maken volgens mij.

Ik was ieg zo tevreden dat ik nu opnieuw voor alnatal heb gekozen. Mijn huidige gyn is echt fantastisch. Ik heb meerdere gyns gezien en er zit duidelijk verschil tussen. Dus ik heb wel een voorkeur voor mijn bevalling straks, maar ja het is afwachten wie dienst loopt. ;)

Wat faciliteiten betreft beloven diak en st. ant. vrijwel hetzelfde. Ervaringen zijn voor beide zkh bij grote onderzoeken positief. Ik kan alnatal zeker aanraden, maar ja het blijft een persoonlijke keuze ;)

13. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 11 dagen geleden bevalllen in het Antonius en wij waren zeer tevreden.
    Tijdens de bevalling mijn eigen vlos erbij gehad + 1 assistent tijdens het persen van het Antonius.
    Moesten een nachtje blijven ivm veel bloedverlies en mijn vriend kon ook gewoon blijven slapen.
    Ze hebben mij wel gehoplen met bv, kindje wilde alleen niet happen en toen hebben ze me geholpen met kolfen.
    Natuurlijk werd er om de zoveel uur van dienst gewisseld maar wij vonden al het personeel zeer vriendelijk.
    Een aanrader dus!

14. cherryon

cherryon Actief lid

1 jul 2011
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben in 2009 in het antonius bevallen.. fijne kraamsuites maar niet zon fijne gyn. vacuumpomp had ook nog eens technische problemen. was een beetje een traumatische bevalling met weinig uitleg. Nu onder controle bij wkz en al verschillende malen op verloskamers gelegen ivm premature weeen. goede begeleiding wel veel artsen in opleiding / verschillende gezichten. Ben bijna uitgerekend (6 maart) maar wordt waarschijnlijk volg. week ingeleid. succes met de keuze en uiteindelijke bevalling.
    Gr

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    2x in alnatal bevallen en nu is het plan om weer in alnatal te gaan bevallen. Loop nu al bij de gyn en dat is een erg prettig contact. Vond begeleiding wel goed, had niet veel mensen om m'n bed (wel wisselen van dienst maar goed, dat heb je natuurlijk toch wel).
    Begeleiding bij bv was ook erg goed, kreeg de rust, ruimte en tijd om het goed te doen. Diak Utrecht geen ervaring mee dus daar kan ik niets over zeggen!

16. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    Tijdens eerste zwang. In Antonius begeleid door de heer dr. k., donkere man, erg betrokken, communicatief en gewoon erg aardig en kundig.
    Bevallen in diak, kraamsuite, buitengewoon geweldig, pro borstvoeding en fijne verpleging.

17. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in juli 2011 bevallen in Nieuwegein. Ik was zeer vaak op de poli ivm een hoge bloeddruk/medicijnen en bijna altijd liep de poli uit ... op vrijdagmiddag heb ik daar een keer 2,5 uur gewacht! Daarnaast waren er altijd verschillende gezichten (arts-assistenten). Na een opname wegens zeer hoge bloeddruk werd ik ingeleid, na een paar uur wilde ik graag een ruggeprik en heb hier 2 uur op gewacht omdat het zo druk was?! Daarnaast ook weer verschillende arts-assistenten. Ik moest nog na de bevalling 2 dagen daar blijven en ook hier was ik niet over te spreken. Er lopen daar heel veel kraamverzorgsters maar die mogen niet het infuus etc. doen. Dus dan ging de infuuspomp af, kwam eerst de kraamverzorgster om te kijken en die schakelde dan de verpleging in en dan ben je circa 10 minuten verder. Kortom, mij is het niet bevallen!

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    ik moest wachten omdat hij in een file stond. om 5 uur 's nachts ;)
    terwijl er 24 uur iemand aanwezig hoort te zijn voor die prik.

19. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel super vervelend zeg!! maar ik kan het wel begrijpen. Er kan iemand aanwezig zijn, maar als er een spoedoperatie is die nacht dan is de anesthesist daarbij en moet jij helaas wachten. file is wel bijzonder verhaal 's nachts., wel kan het zijn dat er een 2e wordt opgepiept en dat dat dus een half uur duurt ofzo.

20. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Bevallen in Diak van onze eerste... 2e gaan we ook weer voor het Diak want het was ons super bevallen!

Deel Deze Pagina