Ik ben nu bijna 20 wk zwanger maar ik voel nog geen beweging van mijn baby! is dat normal??? ik ben ongerust
Misschien ligt je placenta vooraan? Sommigen voelen de beeb ook pas heel laat.. En anders ff de VK bellen, mis kan je langskomen om het hartje te luisteren!
Is niet erg. Ik geloof dat je het pas vanaf 24 weken hoeft te voelen. Je hebt dus nog wel even. Bespreek het eens met je vk, en bij de 20 weken echo zal je wel horen waar je placenta ligt, mogelijk ligt die vooraan, en dan voel je daardoor niets. Betekent niet dat je baby niet beweegt! (ik voel pas de bewegingen van de beeb op plekken waar de placenta ligt sinds enkele weken, daarvoor alleen op hoekjes van de baarmoeder waar de placenta niet ligt! Als hij bij jou echt verspreid over de voorkant ligt verklaart dat perfect waarom je het nog niet kan voelen)
Zoals ik begrepen heb verschilt het altijd per vrouw en per zwangerschap en kan indd ook aan ligging van de placenta liggen. Maar als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon even je vk bellen en het voor leggen. Wellicht kan zij je gerust stellen en kan je even langs komen om naar het hartje te luisteren .
Ik voelde mijn baby ook pas bij 22 weken. Dacht ik! Maar de plopjes waren daarvoor gewoon veel zachter en ik had een totaal ander idee hoe het zou voelen misschien? Misschien is dit bij jou ook het geval? In ieder geval is het niet meteen een reden om in paniek te raken. Om mij heen hoorde ik ook dat het bij 22/24 weken te voelen is bij je eerste baby. Maar.... zoals je gehele zwangerschap geldt, als je het niet vertrouwd, gewoon je verloskundige bellen
Collega van mij vertelde dat ze haar eerste pas met 25 weken voelde... Lijkt mij dus niets om ongerust over te zijn.. Het verschilt nu eenmaal per vrouw..
Mijn placenta lag ook aan de voorkant en ik voelde mijn ventje ook pas met ruim 20 weken hoor! (vlgs mij zelfs 22 wkn ofzo)
mischien ligt inderdaad je placenta aan de buikwand......dat heb ik nu ook en voel nu pas met 20 weken mijn kindje het is wel mijn vierde dus dan voel je het wat sneller dan de eerste.
het kan ook zijn dat de kleine met zn ruggetje tegen je buik aanligt ,dus de stampjes naar de rug toegaan ,dus moest je rugpijn hebben kan het goed de baby zijn
ik voelde de mijne ook pas heel erg laat; met 20 weken nog niet in ieder geval. ondertussen is dat helemaal goed gekomen en is het een druktemaker van jewelste!
Ik voel de baby sinds een week pas ook, ik heb de placenta vooraan liggen.... vandaar. Denk niet dat je je druk hoeft te maken. Bij de één komt het wat later dan de ander. Overigens gaan we gelijk op... leuk!
ik voelde bij mn eerste 2 zwangerschappen het kindje ook pas met 21 a 22 wkn. nu bij mn 3e met 18 wkn. verschilt dus per zwangerschap. komt goed, meid!