Ik ben de trotse moeder van een zoontje. Helaas hebben we moeilijke maanden achter de rug met heel erg weinig slaap. Mannetje heeft last van verborgen reflux met maagzuur waardoor hij erg onrustig is geweest. Het heeft bij mij diepe sporen achter gelaten van zorgen en geen slaap. Nu gaat het al een paar nachten mis. Ik.slaap gewoon niet. Ook niet als hij wel slaapt. Ik functioneer niet meer en kan alleen maar huilen. Ik ben ontzettend bang en voel de druk om weer te gaan werken over een paar weken. Dit kan zo toch niet? Ik ben zo bang dat ik een depressie heb...
Slaapgebrek doet echt veel (helaas herkenbaar). Misschien kun je aan de huisarts een eenmalige slaappil vragen en afspreken dat je man er een nacht uitgaat? Er tegenop zien om te gaan werken had ik trouwens bij allebei heel erg, maar viel uiteindelijk reuze mee . Er komen echt weer betere tijden. Probeer om tot die tijd een plan te maken met je huisarts en mensen om je heen hoe je hier doorheen kunt komen. Bij ons gaan de kindjes bijvoorbeeld met enige regelmaat logeren bij opa en oma. Of als je dat nog niet of niet kan, misschien is er iemand die af en toe overdag een paar uurtjes bij je kindje kan zijn. Dan kun je misschien toch wat tot rust komen. Heel veel sterkte en succes
Heb je inmiddels je huisarts al gesproken? Ik kan me voorstellen dat de afgelopen maanden ontzettend vermoeiend zijn geweest en je er tegenop ziet om weer aan de slag te gaan, nu je nog zo gesloopt bent van deze periode. Ik denk dat je voor de zekerheid het beste met iemand kunt gaan praten. Kun je wat hulp krijgen uit te omgeving? Zodat je wat voor jezelf kunt doen om op te laden (massage, sauna, kapper, pedicure oid). Of de baby een nachtje uit logeren doen of zelf een nachtje ergens anders gaan slapen? Als je wat beter uitgerust bent, ziet de wereld er weer heel anders uit. Sterkte!
Herkenbaar. Ons dochtertje is 6,5 maand en wordt met regelmaat wakker s'nachts en wij dus ook zij heeft ook reflux. Wij slapen wel verder. Wat heel belangrijk is is om een goede balans tussen in en ontspanning te hebben. En huilerig en af en toe niet lekker in het velletje hoort erbij door de vermoeidheid
Moet je niet toevallig ongesteld worden? ik zit in mijn stop week en men wat slaap ik slecht. Het tegen op zien tegen het werken herken ik, ik zat zelfs naar ander werk te zoeken omdat ik niet wilde. Uiteindelijk viel het reuze mee, het is ook spannend straks omdat je niet alleen voor jezelf moet zorgen als je gaat werken maar ook voor je kindje. Kun je in de middag wel eens liggen? daar knap ik vaak van op als ik slechte nacht heb gehad ( en die heb ik de laatste weken helaas)
Herkenbaar... Onze zoon was op zich een prima slaper. Maar toch....doordat ik voortdurend uit de slaap werd gehaald voor de nachtvoedingen, "durfde" ik onbewust niet meer te slapen. Ik lag de hele nacht met grote open ogen te luisteren tot ik hem hoorde en ik in actie kon komen. Zelfs toen hij al maandenlang doorsliep en ik allang weer fulltime werkte. Ik heb van de ha antidepressiva gehad toen mijn zoon 6mnd was, hoewel het slapen en de spanning rondom slapen het enige was dat een depressie zou zijn. Maar het hielp wel. Helaas kwam ik er 17kg door aan in een klein jaar.... Ik ben nu 3mnd gestopt en het slapen is wel weer verslechterd, maar niet meer zo drastisch. Hoewel mijn zoon nu veel meer spookt 's nachts dan vorig jaar. Ik gebruik nu Melatonine 6mg.
Hi allemaal, Tijdje even niet gekeken! Had jullie reacties niet gezien. Ik heb nu 2 weken slaappillen en 1 week anti depressiva. De slaappillen moet ik stoppen en anti depressiva verdubbelen. Huisarts heeft met gyneacoloog overlegd. Serotonine tekort waarschijnlijk. Kan depressie veroorzaken! Schijnt in je zwangerschap al te kunnen ontstaan en door slaapgebrek... Vind t doodeng die anti depressiva oa verhalen over zoveel aankomen. Maar is dat niet meer omdat je meer gaat eten ervan? Zonder slaappillen lukt slapen nog niet echt dus ben benieuwd hoe dat verder gaat. Je gaat er idd op liggen wachten tot hij komt. Tenminste ik wel. Of dat hij huilt en je hem moet troosten. Die stomme reflux ook! Overdag slaapt hij max 45 min dus dan rust pakken gaat ook niet echt. Ik doe wel echt rustig aan en werk dus ook nog niet.. T is allemaal best eng vind ik! Al die medicijnen en gedoe. Zou de bevalling en zwangerschap zo 10x over doen. Maar die hormonen sinds de bevalling?? Pffff
Helaas ligt dat niet altijd aan meer eten. Bij mij niet tenminste. Maar ik ken ook veel mensen die geen gram aankomen van AD. Sterker nog: juist van slaaptekort kom je aan! Je hormoonwerking raakt in de war door slaaptekort waardoor je hongerstimulerende stofjes aanmaakt waardoor je meer trek krijgt. Ik vond het ook 10x niks, die medicijnen. Maar mijn huisarts zei ook, als je longontsteking hebt neem je ook medicijnen, een depressie heeft evengoed een oorzaak in de hersenen, dus waarom dan niet medicijnen? Dat vond ik wel een sterke. Het is al goed dat je er over nadenkt en niet klakkeloos slikt. Ik hoop dat je wat rust kunt vinden Joolz, dat je jezelf snel weer wat beter voelt. *knuffel* !
Ik heb precies, maar dan ook precies hetzelfde gehad! Maanden waak modus door verborgen reflux en hevig verslikken en 2x bijna verstikken hierdoor. Rond de 16 weken moest ik bijna weer werken en overleed het kindje van m'n zwager en schoonzus ( 5.5 maand oud) en knapte er iets. Sliep niet meer, had geen puf meer voor wat dan ook, at slecht. Erover gepraat met ml en die heeft tijdelijk alles voor me uit handen genomen. Dit hielp om me te kunnen focussen wat echt belangrijk is. M'n kind en man, en niet te vergeten ikzelf. Sindsdien ging het snel beter. Nu nergens last meer van. Probeer die cirkel van het niet-slapen te doorbreken. Dat zal enorm helpen!!