Nee!!!! Wil&Durf niet :(

Discussie in 'De bevalling' gestart door Snoopy82, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik wil niemand bang maken, maar bij mij zijn twee keer de vliezen door de vk gebroken en dat vond ik echt wel erg pijnlijk, aangezien dat tijdens een wee gebeurt en alles dan op scherp staat. maar goed, omdat je weet dat het je bevalling dan echt een stuk sneller op gang brengt, geeft het wel een boost zeg maar. Het toucheren vond ik dan weer minder erg. Ik was ook steeds benieuwd hoeveel ontsluiting ik had.

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Update: Maandagochtend 4juli half 8 ochtend in t ziekenhuis gemeld...gingervanuit dat ik er zeker tot Woensdag nog zou zitten en hadden voor die dag geen oppas... Dus vriendlief en zoontje naar huis.

8u komt verloskundige van t ziekenhuis langs en wil eerst toucheren en dan de gel aanbrengen... Ze voelt en hoe diper ze ging hoe gevoeliger t werd, maar t ging. Ze zegt: je hebt al 3cm ontsluiting dus gel doen we niet meer maar ik ga je vliezen brengen. Zo gezegd zo gedaan( viel idd reuze mee, je voelt gefriemel en is gwn onprettig)

na ong 20min begon ik heel lichtelijk krampen te krijgen wat op weeen leken. om 12u ong nog een keer toucheren, had ik 5cm ontsluiting en de weeen werden iets pijnlijker du kreeg ik pijnstilling via een infuus waar ik lkkr stoned van werd en ff half uurtje heb geslapen.

rond half 1 werd de pijn heftiger en nog een keer toucheren en was ong 6 a 7 cm dus schoot al op. IK moest even op een po plassen voordat de bevalling ging beginnen. op een gegeven moment probeer ik te plasen maar worden de weeen heftiger en kan ze nog amper opvangen! Ik ga als een slang het hele bed door en flip ! Ik moet poepen!!! Nee dat is dus de persdrang! Ik vraag of ik al mag persen ( ze geven vaak zelfal aan when t wel en niet mag) en t antw is: als jij voelt dat t kindje komt mag jij persen... Ja ik voel t zeker! Ik per 1x en voel iets naar beneden glijden, 2dex per is harder en kijk ik heel boos en ga net zo lang door tot het hoofdje eruit komt en 3de keer persen en hij was eruit ppffff....Daar was dan onze kleine man nog geen 3kilo, klein, grauwig :)

Werd op mijn buik gelegd,navelstreng geknipt wil mijn moederkoek nie komen grrrr en als ze dan keer op keer op je buik drukken is dat heeeeeel pijnlijk na die heftige weeen!!! :( ff pauze en eindelijk na 15min ong en weer een pers komt t eruit.

Al met al dus, alles bij elkaar heeft 6 uurtjes geduurd ( 8u vliezen breken) half 2 in de middag is hij geboren met 3x persen. Hij was er binnen 5min al uit! Heeeel klein beetje uitgescheurd, maar geen hechtingen. Ik was half 5 alweer lkkr thuis voor t avondeten hahaha.

Ja achteraf kan ik dus zeggen: allles ging in snelvaart, maar pijnlijk was t nog steeds zoals ik me voorstelde en bang voor was, maar blij dat t snel achter de rug was en alles zo kort duurde en snel verliep. Ze hebben meniets gezegd, maar lees net pas op bevallingsverslag dat zijn navelstreng om zijn nekje zat...ben blij dat ik ben ingeleid week eerder..moet er nie aan denken dat ....!!!

Onze zoon is dus geboren op 4 Juli 2011 om 13.38u in t ziekenhuis en hij heet Rivelinho Devran...Grote broer vind t zeer intressant en roept hele tijd biebie :)

Met mij gaat t goed, beetje last van 1 aambei, beetje zeer onderkantje waar de scheur zit, last van bekken, duizelig soms maar kan normaal plassen, goed poepen, en de BV is vandaag eindelijk op gang gekomen dat de kleine goed drinkt en al goede poep heeft :)

Bedankt voor al jullie berichten , ervaringen en tips etc hier in mijn topic! en succes nog voor alle vrouwen die nog moeten!

en owja! : Vandaag is de vriendin van mijn vriend zijn broer bevallen middels een keizersnee ( waren beiden 13julie uitgerekend hahaha) zij dus op 5 juli om 8.45 in de ochtend een meid gekregen :) whahaha, oma heeft der handen vol ! :D

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Owja , natuuuurlijk na t vliezen breken gelijk vriendlief opgebeld dat ie toch maar wat moest regelen en komen naar t ziekenhuis...t zou vandaag al gebeuren! :p

Zoontje naar mijn tante en nichtje met tasje spullen, vriendlief naar ziekenhuis ( hij was er rond half 10) en samen lkkr weer naar huis :)

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Gefeliciteerd! En fijn dat het toch nog relatief mee is gevallen!

5. Troetelbeer

Troetelbeer Actief lid

3 sep 2007
    156
    0
    0
    Gefeliciteerd! Nou, dit klusje heb je ook alweer geklaard! En nu lekker genieten...

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Thanks meiden :)

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meid, ik wilde je geruststellen, maar niet meer nodig, zo te lezen!
    Gefeliciteerd!! :)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gefeliciteerd!

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Gefeliciteerd! blij dat het allemaal toch meeviel en zo lekker opschoot! en een bevalling is (helaas) nooit pijnloos he.. ;)

Veel geluk met je zoontjes! :D

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Navelstreng om het nekje: dat was bij mijn zoontje ook. Die werd er in 1 beweging afgehaald, en er werd totaal niet geschrokken over gedaan. Ik denk eigenlijk dat dat heel vaak voorkomt, en dat het lang niet in alle gevallen echt kwaad kan. Als de navelstreng niet strak aangetrokken is, of in de knoop of 3 keer rond zit, maakt het niet uit voor de bloedtoevoer, en ademen hoeft het kindje in je buik toch nog niet.
    Ik kan me wel voorstellen dat je ervan geschrokken bent hoor! Ik zag het tijdens de bevalling zelf, maar voordat ik kon reageren was het al opgelost, en omdat zij er totaal geen ophef over maakten, hoefde ik me er ook niet druk om te maken!

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Nogmaals thanks meiden ! ;)

Ja vk kwam vandaag langs en gaf idd aan dat navelstreng verstrengeling vaak enger klinkt op papier dan t in werkelijkheid is want komt geregeld voor en ze zeggen t niet om geen paniek te zaaien... Alles goed hier en we genieten met elkaar vaan ons VOORLOPIG complete gezinnetje :D

Deel Deze Pagina