Kaakoperatie, hoe snel weer voor kind kunnen zorgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn kaakoperatie komt eindelijk in zicht, het duurt nog even maar over 6 maanden is het zo ver :)
    Ik krijg een onderkaak operatie.
    Ik weet dat hier meerdere dames zijn die al een kaakoperatie gehad hebben en ik vraag me af hoe snel je weer wat kon?
    Ik ben namelijk alleenstaande mama van een zoon van 4 jaar en vraag me af hoe snel ik ongeveer weer voor mijn zoon kan zorgen. Ik heb geen familie in de buurt maar de gastouder wil ook wel bijspringen. Mijn familie zal ook eea regelen met werk zodat zij ook kunnen helpen de tijd na de operatie, maar ben dus heel benieuwd met hoeveel weken ik ongeveer rekening moet houden :)

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    klinkt misschien een beetje raar maar je hebt je kaak toch niet nodig om voor je kindje te zorgen :), of zie ik dat verkeerd, nu heb ik uiteraard geen kaak operatie gehad maar ik kan mij indenken dat je wat medicijnen (pijnstillers) mee krijgt, dat je je misschien een beetje gebroken voelt na zo een operatie, maar dat je verder gewoon alles wel kan, misschien even oppassen met kusjes geven en knuffelen of stoeien, je zoontje is 4 dus die zou je wel aan kunnen geven als mama even een beetje last heeft ;) heb je eventueel wel familie of vrienden achter je staan die mocht het echt even pijnlijk/moeilijk zijn kunnen en willen inspringen of dat ook niet.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    kun je je behoorlijk in vergissen. Ik kan een hele kleine ingreep aan mijn oog ( op mijn ooglid) en daar ben ik zelfs een hele dag wat slap van geweest.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je schijnt je behoorlijk ellendig te voelen en ik las op een blog van een meid die de eerste 2 weken echt bijna niks kon. Mensen blijven na zo'n operatie ook vaak een paar weken thuis van werk bijv. Het is best een heftige ingreep, het is niet alsof er een kies getrokken wordt ofzo he, ze breken wel je kaak in 2en :D

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bukken lijkt me ook pijnlijk. Mijn keelamandelen zijn verwijderd en ik heb een week hulp gehad!
    En extra dagen kinderdagverblijf.
    Je gaat toch onder narcose!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Denk dat je met een week al wel redelijk wat kan behalve bukken.

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Vriendin is afgelopen dec geopereerd en had echt veel pijn en beurse plekken. Ik zou rekening houden met een week of 2 dat je weinig kunt. (Of wilt haha)

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik vind de operaties aan mijn gezicht de ergste die je kan hebben!
    Doe mij maar een gebroken voet!
    Klink raar maar je doet alles met je gezicht, kijken, luisteren, praten, eten en ademen.

Ik zou een weekje zoveel mogelijk rustig aandoen, iemand die hem naar school brengt/ophaald, overlaten blijven en in het weekend naar familie?

Hoe reageer je op de narcose zelf? Weet je dat toevallig? Ik namelijk heel heftig en dat speelde ook een grote rol.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Toen ik de kaakoperatie heb gehad heb ik de eerste paar dagen alleen in bed gelegen. Normaal ben ik iemand dat meteen weer alles doet maar toen had ik de rust echt nodig. Je moet rekening houden dat je niet goed kunt eten en dat vloeibare is echt niet geweldig. Dan komt er bij dat de pijnstilling wordt afgebouwd en je het dan steeds meer begint te voelen. Ik had er zelfs flinke hoofdpijn bij. In totaal heb ik echt 2 weken nodig gehad om bij te komen. Ik raad je sowieso aan de eerste 3/4 dagen volledige opvang en dan wat uren opbouwen met je kind.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bedankt! Ik ga denk ik kijken of hij een weekje uit logeren kan, en dan kijken we dan wel hoe het gaat.

Ik heb geen idee hoe ik op narcose ga reageren want dit zal de eerste keer zijn :)

11. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Pfff, wat is het lastig soms he om moeder te zijn ;) (helemaal als je alleenstaande moeder bent!!) Ook zulke dingen moeten allemaal gepland en geregeld worden :( Maar ik denk ook dat je wel even uit de running bent. Vriendin van mij heeft het namelijk ook gehad en zij heeft ook een paar dagen in bed doorgebracht. Heel veel sterkte met je operatie, zal niet echt een pretje zijn vrees ik!

12. bijo

bijo Lid

6 feb 2014
    28
    0
    1
    Ik zou op een weekje rekenen dat je niet echt goed kan zorgen..
    Daarna kan je het waarschijnlijk wel weer opbouwen. Mijn man heeft destijds een paar dagen echt plat gelegen. Pijn weinig gehad, maar voelde zich niet heel denderend.
    Nou waren de.kinderen wel wat jonger, maar hij kon de drukte niet echt aan.

13. PinkMonkey

PinkMonkey Niet meer actief

Hoi!
    Toevallig ben ik vorige week woensdag geopereerd! Ik ben woensdag en donderdag echt beroerd geweest... m.n. Van de narcose...En de zwelling was enorm...Dag 2 mocht ik naar huis en heb ik veel gelegen. Dag 3 kon ik gewoon beneden op de bank doorbrengen en af en toe een loopje Door het huis. Dag 4 was echt top :D zwelling was opeens heel erg afgenomen! En de misselijkheid was weg. Vanaf dag 4 voel ik me 'goed'. Eten gaat redelijk ik heb veel soep met brood Door de blender gegooid, dat vult lekker.
    Gisteren was dag 6 en mochten mijn elastieken er af om te 'eten' dat gaat moeizaam maar hoe vaker ik het doe Hoe beter het vast gaat...
    Nu zit ik precies een week na mijn operatie. Vandaag voor het eerst mijn kindjes weer alleen gehad...Echt alleen is wel pittig als ze met zijn 2en zijn. Als ik er maar 1tje heb ik het veel makkelijker... En de mijne zijn nog erg jong...
    Al met al: dag 1 en 2 waren vreselijk!! Daarna wordt het écht beter!

14. PinkMonkey

PinkMonkey Niet meer actief

Ps: mocht je nog vragen hebben pb me dan maar (ik vergeet anders weer hier te kijken)

Deel Deze Pagina