Ik snap je wel. Vooral als het de zoveelste keer is. Vooral dat je 2 dagen van tevoren gevraagd word hun ergens heen te brengen waarvoor je zelf hals over kop oppas moet regelen en dan zijn ze nog boos als je je niet direct ja en amen zegt. Dus ja ik snap jou in jouw situatie wel en zou dan ook echt proberen iets assertiever te zijn. Er zijn al goede tips gegeven! Ook deels herkenbaar, maar dan van mijn schoonouders.. Man heeft een drukke baan en ziet bij tijd en wijle de kinderen soms maar een kwartiertje tot ze naar bed gaan of zelfs niet... En dan vraagt schoonmoeder nog of hij in het weekend even haar heg komt knippen... Kan daar zo boos om worden...Op visite komen om elkaar te zien is wat anders.. maar hem vragen uren haar heg te komen knippen terwijl schoonvader (vitale man van eind vijftig) en zwager (begin 20) er geen zin in hebben en erbij zitten te kijken...grrr Mijn ouders vragen mij overigens nooit iets en áls ze het al vragen ren en vlieg ik met liefde. Ze doen zoveel voor mij/ons, kan dat nooit evenaren.
Ik zal nog even laten weten hoe het afgelopen is... Ik heb inderdaad de 'medicijnen' (van de drogist) opgehaald en vandaag heen gebracht. Kom ik daar, heeft mijn broer (die nog thuis woont) al wat opgehaald... Zucht..... Ik heb maar even tot 10 geteld en er niks van gezegd, maar ondertussen... pffff..... Ik moet maar even een strategie bedenken voor als ze me weer voor jan l*l op pad sturen... :x
haha en daar heb je je dan zo druk om gemaakt Misschien kunnen we wel een groep van mantelzorgende mama's maken ofzo en onze ervaringen uitwisselen! Ik kreeg vorige week een boodschappenlijst waar 4 pakken koffie op stonden, dat leek me wat veel.. maar toen ik daarna in de voorraadkast nog 10 pakken zag staan werd ik ook helemaal chagrijnig!