De ultieme (houten) speelgoed keuken

Discussion in 'Mama en gezin' started by Stringetje, Feb 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,213
    478
    83
    Gelderland
    Vraagje aan ervaringsdeskundigen, aan alle mama's die kindjes hebben die met een speelgoedkeuken spelen:

Wat is de leukste speelgoedkeuken? :cool:

Graag heb ik een enigszins mooie, omdat het een plekje zal krijgen in de woonkamer. ;) Hout zou helemaal perfect zijn. Maar ik weet ook dat er uiteindelijk met pannen gesmeten gaat worden door de ukkies en ze 'lomp' kunnen spelen. Dus degelijk is sowieso een voorwaarde.

Suggesties; welke/ waar kopen?
    Fotootje?

2. veense

veense Niet meer actief

Wij hadden deze destijds:

Houten Santoys Combi Keuken

Erg goed bevallen en dochter van nu 9 heeft er erg leuk mee gespeeld. Als we iets kwijt waren lag het in de magnetron of de wasmachine ;)
    Neemt relatief wel meer ruimte in beslag, omdat hij tweezijdig is moet je hem overdwars op een muur zetten zeg maar.
    Nu alweer jaren geleden verkocht, dus zoontje van 9 maanden mag het voorlopig met wat losse pannetjes doen, als hij wel behoefte heeft aan een keukentje wordt het die van IKEA, komt dan toch in de speelkelder te staan, en vindt hem gewoon leuk.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

4. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Wij hebben het Janod keukentje. Ik vind het prettig dat hij niet zo enorm veel ruimte in neemt. Daardoor lekker veel speelruimte over voor ook andere dingen. Kwaliteit is super goed, staat nu al 3 jaar en onze kids zijn ook lang niet altijd zo voorzichtig..toch ziet hij eruit als nieuw! En hij ziet er ook erg leuk uit, zijn verschillende kleuren van.
    Ik vind die stijgerhouten keukentjes wel mooi maar ook enorm prijzig! Zonde eigenlijk, je kunt van dat geld dan nog zoveel ander speelgoed kopen als je bedenkt dat die van Janod (90) of van Jorg (245) dan bespaar je al 155 euro.

5. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook stad en land afgezocht naar het perfecte houten keukentje, maar vond ze of veel te duur of veel te onpraktisch of veel te lelijk. Uiteindelijk is het toch die van de Ikea geworden, omdat die het beste aansloot bij mijn wensen. Ik ben nog wel van plan 'm een beetje te pimpen zodat het een eigen karakter krijgt en niet het standaard keukentje dat in elke woonkamer staat 😊

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind die van ikea...lijkt op een echte keuken en een kleur die in elk interieur past.

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
  8. Bailief

Bailief Niet meer actief

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij hadden ook die van de Ikea. Degelijk en vond hem prima in de woonkamer passen. Je kan hem ook oppimpen naar je smaak.

10. Verox

Verox Niet meer actief

Uiteindelijk toch Ikea.
    Als ik een andere leuke tegenkwam vond ik hem veeeeeel te duur, en die van Ikea is gemakkelijk te personaliseren.

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Wij hebben deze van Kidkraft

Was niet heel goedkoop maar gaat nu al langer mee (4jaar) dan het goedkopere plastic keukentje wat we ervoor hadden.
    Word hier vrijwel dagelijks gebruikt door onze 2 meiden en dan gebeurt het ook dat de pannen door de kamer vliegen.

Attached Files:

12. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Wij hebben die van IKEA, er wordt al een jaar lang dagelijks mee gespeeld :D

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier dezelfde van Kidkraft als bailief alleen in het rood. Ze zijn ook af en toe wel op marktplaats te krijgen.

14. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik vind het ikea-keukentje een van de mooiste keukentjes die ik heb gezien. Hij staat hier dan ook midden in de woonkamer en er wordt veel mee gespeeld. Top-koop :)

15. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier ook het ikea-keukentje

16. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Ikea keukentje en gepimpt met plakfolie voordat ik het in elkaar heb gezet. Dus de achterwandjes en plankjes heb ik zo gezelliger gemaakt. Aan de zijkant heb ik krijtbordfolie geplakt. Aan de andere zijkant heb ik handdoekhaakjes geplakt en boven het keukentje heb ik batterijspotjes gemonteerd. Dat laatste wad geen succes. Die werden er zo afgesloopt :(

Attached Files:

17. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,213
    478
    83
    Gelderland
    Superleuk gepimpt heb je dat met het plakfolie! :) Nuttige inspiratie voor mij, thanks!

En ook voor de andere fijne reacties: bedankt!

18. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik had eerst een plastic klein keukentje.. dagelijks speelden ze ermee

toen kocht ik die van Ikea, als er 2 keer mee gespeeld is is het veel :(

19. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

20. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier hebben we het ikea keukentje, maar dan opgepimpt. De kinderen spelen er al jaren letterlijk elke dag mee. Wij zijn er dus heel tevreden over.

Share This Page