Mijn kleine Sem blijft maar problemen houden met zelf te gaan slapen. Het lukt op zich wel; we hebben een 'slaapritueel' ingevoerd en hij slaapt dan ook wel uit zichzelf in, maar zodra hij maar door heeft dat "het ritueel" begonnen is gaat hij al huilen. We zijn nu ruim 2 weken bezig en zien nog niet echt verbetering. ik vind het zo zielig voor 'm als hij er zo tegenop ziet! Wie heeft ervaring of tips?! Ik hoop dat het snel beter wordt.
Lastig he... het is wel erg herkenbaar... Louise heeft dat sprongetje ook met slecht slapen laten zien. Misschien een nachtlampje (als hij die nog niet heeft). Het is volgens mij een kwestie van doorzetten en hopen dat de sprong snel genomen is. Veel succes!
Ook hier slecht slapen met die sprong. Wij hebben gewoon getroost tot ze in slaap viel. Dat duurde soms wel lang, maar er was niks anders wat werkte.
Hier is dat ook een hele tijd geweest, zodra ik het muziekdoosje aan deed, ging ze al huilen . Nu huilt ze alleen nog soms als ik haar slaapzak aandoe. Maar in bed gaat ze dan gelukkig meestal wel vrij snel slapen. Wij zijn haar om de 5 minuten ofzo gaan troosten (luisteren naar hoe ze huilt). Er continue bij blijven zorgde alleen maar voor nog harder huilen. Maar is even uitvissen hoe dat bij Sem werkt. En als het een sprongetje is, dan is het binnen een paar weken weer voorbij.