nog steeds niet praten.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by paars, Aug 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Hoii

Mijn zoontje zegt eigenlijk nog helemaal niets!!
    er komt zo nu en dan eens papa uit en laatst eens een keertje poes en hij roept de hele dag DIE.
    verder heeft hij wel zijn eigen brabbeltaaltje.
    Maar diep van binnen maak ik me toch wel wat zorgen hoor. al zijn leeftijdsgenootjes die wij dan kennen zeg maar die zeggen al heel veel woorden!!

Mijn zoontje begrijpt wel alles wat je tegen hem zegt als ik tegen hem zeg pak je drinken maar dan haalt hij dit ook op..

Is hij gewoon heeeeel erg laat met zijn taal ontwikkeling of moet ik me echt zorgen maken?? zijn hier meer ouders die dit bij hun kinderen hebben??

Groetjes paars

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Neee joh, dat komt echt wel! :) Mijn zoontje zei wel iets meer met die leeftijd, maar niet heel veel meer. Maar sinds ongeveer 1 a 2 maanden gaat het opeens ongelofelijk snel. Hij leert het ene woordje na het andere en inmiddels weet ik niet eens meer hoeveel het er precies zijn ;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Och meid. Hij is nog geen anderhalf.. gun het de tijd!

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

Feb 11, 2008
    2,578
    0
    36
    Hier een enorme babbelaar maar duidelijke woordjes....nee hoor. Atlhans, ik versta haar niet, haha.

5. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    ach ja het maakt me ook zo onzeker he!!
    je hoort dan mensen uit je omgeving zeggen: praat hij nog steeds niet? nou die van ons praat al en dat krijg ik steeds naar mijn hoofd geslingerd pff en ja en dan maak ik me gelijk zorgen natuurlijk!!!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, met 18 maanden moeten ze 5 woorden kennen geloof ik volgens het cb :)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En dat is inclusief papa en mama (of iets wat er op lijkt!)

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier net zo hoor... pas na de 18 maanden leek ze duidelijk mama te gaan zeggen (eindelijk!) , natuurlijk wel ge 'mamamamama't ' , maar duidelijk mama? Duurde érg lang...
    Vlak voor haar 2e verjaardag begon ze ineens een spurt te maken. En nu maakt ze zinnetjes met 3 / 4 woordjes, soms gecombineerd (Fae nie slapuh... Fae wakkuh! - Papa niet slapuh, mama wel! - papa autorijden! ) En dan nog moet ik voor buitenstaanders veel woorden 'vertalen' , maar het wordt steeds duidelijker.
    Ik weet dat ze niet de snelste is, maar ik vind het nu prima zoals het nu gaat. Maar ik had indertijd net zoiets als jou hoor.
    Maar had op andere vlakken al gemerkt (grove motoriek met name) dat ze geen snelle was. Jammer, maar het maakt ook eigenlijk niets uit, het komt vanzelf.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier eentje die verschillende woordjes "kan"zeggen. maar hij vertikt het gewoon.in zijn eigen taaltje lult hij je de oren van de kop maar echte woorden nee hoor. terwijl het het gewoon kan. want heel af en toe gebruikt hij ze

op het cb maandag zeiden ze ook ze hoeven pas 3 woordjes te kunnen .(meest gangbaar. papa mama die)

10. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hoi,

Mijn dochtertje is precies even oud als je zoontje, maar zij schijnt russisch te praten want meer als gash en gradiegrash haha komt er niet uit:p

Ook zij snapt alles wat je zegt maar zegt nog helemaal zelf geen woorden, ik maak me er geen zorgen om komt vanzelf wel, ze liep ook wat later, ze loopt nu pas een goeie maand en ze doet t prima dus maak je geen zorgen en geniet van je kind!

11. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Bedankt voor jullie reacties!
    het stelt me weer gerust!!
    we gaan dus gewoon lekker door met oefenen haha en lekker luisteren naar zijn gebrabbel dat ie nu heeft!!

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Het lijkt mijn zoontje wel! Kletst de hele dag, maar echt verstaanbaar is het nog niet (hij wordt deze maand 1,5 jaar). Ja een paar woordjes, maar ook niet consequent hoor.
    Wel papa/mama, bal en de hele dag die! En boegeluiden bij een koe en brrr geluiden bij een auto.

Hij begrijpt idd alles, maar zelf zeggen lukt nog niet.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon is 15 maanden brabbeld vanalles aan elkaar met geluiden en klanken en melodietjes en toonhoogtes. maar verstaanbaar is er maar 1 woord. mammma! :D

Share This Page