Nee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aurora5, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleintje van 7 maandjes, snapt al 'nee', had niet verwacht dat dit al zo snel gaat....zo mag hij niet aan het wijnrek komen, bloempotten/vazen en niet aan de dvdspeler. Hij weet het al heel goed, gaat ervoor liggen jammeren/draaien maar blijft eraf :) Nu vraag ik me af, luisterd mijn kind nou zo goed ;) of luisteren ze in de eerste fase altijd prima, maar moet het echte uitproberen nog beginnen?

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Nou das hier niet!!!! Hij zit aan de stereo, 1000x nee gezegd en gaat dan juist lachen ;). Hij snapt het wel hoor, maar vindt het enorm spannend en tijgert extra snel naar dat ene knopje van de stereo :D.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij kan nog niet kruipen maar als ik "nee" zeg als hij aan mn haren trekt doet hij gewoon door:p
    Hij doet het wel niet opzettelijk, vaak is hij met het ene handje heel erg voorzichtig aan mijn haren aan het voelen en met het ander handje trekt hij er onbewust aan, hij doet dit helemaal onbewust want hij kijkt heel serieus naar het handje waarmee hij heel voorzichtig aan het voelen is :)

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik zeg het wel als hij iets doet wat niet mag (haren trekken, omdraaien met omkleden), maar het maakt totaal geen indruk haha

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Hier gaat ze naar je lachen en zwaaien als je nee zegt :D, maar ze snapt 'nee' wel.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze snapt het hier ook al een tijdje, maar dat had de oudste ook. Dat uitproberen komt daarna nog wel weer in een andere fase... :D

7. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Onze dochter luisterde hier ook altijd goed naar, ze is nu inmiddels 14 maanden en het gaat zo hard. Ze weet nogsteeds prima wat nee is, maar ze probeert nu wel te ontdekken waar de grenzen liggen. Dus: toch nog een paar keer doen, of het nog een keer doen terwijl ze kijkt of je echt boos word als ze niet luistert. Vaak is het dan gelukkig al genoeg om haar af te leiden met een spelletje of speeltje wat ze erg leuk vind :)

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter luisterde ook heeeel goed. Maar nu heeft ze ontdekt dat ze ook lekker kan doen waar ze zelf zin in heeft en luistert ze een stuk minder goed ineens :p

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Oh nou ik heb hier het idee dat ze nog geen nee snapt of ze is enorm aan het uitproberen.. ik word er soms helemaal gek van! uiteindelijk als ik het echt beu ben moet ze de box in!!! (pff nu zit ze alweer in een la)

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier wist ze ook vroeg wat nee betekend ze ging dan huilen en dr zelf op de grond gooien. Daarna ging ze me gewoon uitlachen.

11. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje snapte het ook al rond die leeftijd. Hij bleef er ook echt vanaf. Maar later kan je weer van voor af aan beginnen hoor, die van mij is nu oostindischdoof en zegt nee maar doet het toch! Herhalen, herhalen, herhalen..zeg ik steeds tegen mezelf....pff

12. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel grappig... Ik dacht dat mijn zoon het woord nee ook nog niet begreep, maar mijn man en ik besloten toch vast te beginnen met nee te zeggen als hij dingen wil pakken die hij niet mag pakken... Vorige week wilde hij met z'n handjes een stekker in een stopcontact (beveiligd, maar toch) pakken. Ik keek hem heel streng aan en zei ferm 'nee, dat mag niet'. Je had z'n hoofdje moeten zien en hij begon gelijk te huilen.... Oeps.. ;) Boodschap was dus duidelijk, hoewel ik denk dat hij meer op de toon dan het woord 'nee' reageerde....

13. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    As ik tegen Micah nee zeg als hij begint te jammeren, houd hij op, kijk me verwonderd aan en gaat dan een tel later toch maar weer verder. Zeg ik dan weer nee dan doet ie datzelfde weer.
    (hij is 7 maanden)

Deel Deze Pagina