zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alisha, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alisha

Alisha Lid

1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    goeiemorgen dames,

mijn zoontje is nu 4 maanden oud en sinds een paar weken kan hij als hij op je benen ligt/zit, zich aan je handen optrekken tot zit. nu zat ik gister met m'n benen in een hoek van 45 graden met hem op schoot een beetje te babbelen, (dus hij zat gewoon relaxt zegmaar, niet liggend) en ineens gaat die dus zonder hulp van handen ofzo gewoon 'rechtop' zitten..... uiteindelijk als ik hem z'n gang laat gaan 'valt' ie dus naar voren.... maar keer op keer gaat hij steeds rechtop zitten. kan het al
    kwaad om hem vervolgens lekker even te laten zitten of is dit echt nog te vroeg? ik lees zulke wisselende verhalen. en wanneer mogen we hem bijv in de hoek van de bank lekker neerzetten?

2. adi

adi Niet meer actief

Je baby traint nu zijn buikspieren, maar op deze manier gaan baby's niet echt zitten. Als hij klaar is om te kunnen zitten zal hij zich vanaf de buik/knieën optrekken, gaan zitten en niet omvallen. Dan is zijn lichaam klaar voor deze houding.
    Nu zijn zijn rug en heupen echt nog niet sterk genoeg om zijn lichaam te dragen.

Leg hem lekker veel op zn buik, dan kan hij zijn behoefte om de buikspieren te trainen goed vervullen.

3. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Vanaf 6 maanden.. Ik deed het ook heel eigenwijs toen meneer 3 maanden was, maar van alle vrouwen in mijn familie flink op mijn kop gekregen, 6 maanden is echt het minimum, ook met ombouwen kinderwagen. Ontwikkeling van het ruggetje gaat niet sneller dan dat.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier vanaf 2.5 deed ze dat al.
    Kan geen kwaad als hij zelf het doet en wil
    Je moet hem niet expresess opzetten of zo.
    Hier wordt ze woest als ze even niet zit tegen mij aan bijvoorbeeld aan tafel. Maar ik laat haar zelf bepalen waneer ze het wil en waneer ze genoeg aan heeft. En bied voldoende steun.
    En inderdaad op buik leggen dan ze zijn lekker moe qua spieren :)

Deel Deze Pagina