Ow jongens kan iemand me helpen en of geruststellen? Na 6 weken lijkt mijn borstvoeding ineens terug te lopen en ik schiet helemaal in de stress. Het lijkt of mijn zoontje alleen maar eet/slikt net na de TSR en ligt daarna een beetje te sabbelen en aan mijn tepel te trekken zonder dat ik 'm hoor slikken. Uiteindelijk wordt hij boos en begint te huilen en te slaan met z'n vuistjes. Als ik in mijn tepel knijp dan komt er wel melk uit, maar kan het zo zijn dan R het simpelweg niet uit mijn borst krijgt? Kolven gaat ook voor geen meter meer... Haalde ik eerst 100cc per sessie; sinds gisteren 30! Wat moet ik doen???
De stress helpt sowieso niet, dus advies 1 stop met stressen! Het gedrag dat jij van je zoontje beschrijft, herken ik juist van mijn dochter als ze moeite heeft de grote melkvloed te behappen - maar dan spuit het er ook uit als ze loslaat en laat ze veel melk lekken (soms gaat ze na het opwekken van de tsr likken als een katje uit een schoteltje melk tot het ergste voorbij is, en dan pas echt aanhappen) Als je dat niet herkent en het lijkt alsof er niks komt, kan je nog een borstcompressis proberen: als je het idee krijgt dat hij niet meer lekker wegdrinkt, leg je je hand om je borst en knijp je er zachtjes in. Zo help je de melk als het ware richting de tepel. Als je er niet uitkomt, zoek dan professioneel advies. Je cb heeft misschien wel een bv-spreekuur. In mijn stad zelfs een wekelijks inloopspreekuur. En 1 ding om in je hoofd te houden: zolang hij mooie plasluiers maakt, gaat er blijkbaar genoeg in!!!