lange cyclus, hoe mee om te gaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door susan123, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan123

susan123 Lid

28 jul 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn naam is susan en moeder van twee meiden. Nu zijn we inmiddels in ronde 7 beland en is mijn cyclus heel erg lang. Hij is gemiddeld 6 weken. Hoe moet je daar mee omgaan? Zijn er meer vrouwen die hier mee te maken hebben? Ik heb deze maand inmiddels 2 testen gedaan maar nog steeds niets. Ik denk donderdag ongi te worden maar ook dit is niet zeker aangezien ik ook niet weet wanneer mijn eisprong is. Heb ik dan te vroeg getest of moet ik er gewoon van uit gaan dat het niet zo is? Ik had vorige maand veel klachten, al 2 weken na ongi, maar nu heb ik sinds 4 dagen alleen wat gevoelige tepels en afscheiding. Soms opgezette buik maar meer ook niet. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar dat is wel moeilijk want je wilt het heel graag. Ik hoop dat er vrouwen zijn die ook in het zelfde schuitje zitten als ik en er over willen praten. gr susan

2. Pinopoes

Pinopoes Lid

28 jul 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Susan,

ik heb ook een langere cyclus. Nu zit ik op 36 dagen dus ruim 5 weken. Ik heb in februari bij 10 weken een miskraam gehad dus ik weet dat ik zwanger kan worden maar een lange cyclus is erg frustrerend. Vooral omdat er niet zo veel over op internet te vinden is. Vorig jaar voor mijn zwangerschap (MA) was mijn cyclus erg onregelmatig en soms wel 56 dagen en ik ben dus zwanger geworden! Het is helaas alleen niet goed afgelopen. Nu ben ik naar een elektro accupuncturist geweest en nu heb ik bijna 2 series van 36 dagen dus ik hoop dat het nu stabiel is en dat ik snel zwanger word. De klusweek is net voorbij;). Ik heb nu ovulatietesten gebruikt.
    Het enige dat we kunnen doen is geduld hebben denk ik. De wens is zo groot dat dat echt heel moeilijk is, dat weet ik dus ik zal voor je duimen!

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    De mijne varieerde van 21-97 dagen, dus das ook erg lang.
    Ik heb het gewoon een tijdje aangekeken en toen ik t zat
    was ben ik naar de HA gegaan en die heeft me gelijk doorverwezen
    naar een gyn.. Inmiddels gebruik ik clomid en is mijn cyclus gelukkig
    een stuk beter geworden..

4. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Mijn cyclus is altijd rond de 40/44 dagen. Heb met ovutesten nog nooit een eisprong weten te ontdekken, miss altijd verkeerd getest, of gewoon verkeerde testen of gewoon geen ei.....ga als ik ongesteld ben geworden naar HA, hoop snel dus.
    xxxx

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik slik sinds enige tijd teunisbloemolie, het helpt een beetje, cyclussen zijn ietsjes korter geworden

6. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    Toen ik met de pil stopte ben ik ook 3 maanden niet ongetseld geworden, en nu ik met de nuva ring gestopt ben , de 1e maand al na 31 dagen!
    nu zit ik inmiddels op dag 56.... dus word weer een lange!
    ik word er een beetje gefrustreerd van , en vraag me ook af waneer ga je hier mee naar een dokter?
    bedoel ontpillen/ ontringen oke maar de eerste ronde was dus wel gewoon '' normaal''!!

hoe ik mee omga? niet te veel aan denken , heb vandaag maar een paar testen besteld via internet , en verder zie ik het wel altans dat probeer ik want ondertussen....:x

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    136 was m'n langste na de bevalling.
    Niet echt hoopvol als je een 2e wil...

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn langste was 90, maar dat kwam doordat ik provera had gekregen om mijn ongesteldheid op te wekken, wie weet hoe lang het anders nog had geduurd...

Deel Deze Pagina