Rubella

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ThunderAngel, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Heb een brief meegekregen van mijn vlos om aan de gyn. te geven ivm een lekkend hartklep bij mij (gradatie 1 dus totaal nix ernstigs hoor ;) ), nu dacht ik, ff in die brief kijken. EN WAT ZIE IK?! Ben rubella-positief getest! :( Die verloskundige heeft daar tegen mij helemaal NIETS over gezegd, en nu lees ik op een Belgische zwangerschapssite het volgende:

De combinatie zwangerschap en rubella is een heel ernstige zaak. De ernst van de congenitale infectie is afhankelijk van de zwangerschapsduur.
    • Wanneer de besmetting optreedt in de eerste 12 zwangerschapsweken bedraagt de kans op besmetting van de foetus zeker meer dan 8O%. Meer dan de helft van de besmette foetussen heeft in dit geval een of meerdere afwijkingen. Na de 16de week zijn congenitale afwijkingen zeldzaam.

Dit klinkt me toch FUCKING ernstig :confused: Ben echt kwaad op die (^*#@$ verloskundige dat ze helemaal niets gezegd heeft! Straks zit ik met een kind met zware afwijkingen, daar had ze me eerst wel even over mogen inlichten niet dan? Ik heb eigenlijk zin om d'r NU te bellen en de huid vol te schelden, maar dat doe ik maar niet. Maar wéér het spoednummer bellen? Heeft toch geen zin, als de beeb afwijkingen heeft heb ik er echt nix aan om nu te bellen. BEN ECHT WOEST!

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien heb je anti stoffen voor rode hond, dat betekend dat je het al een keer hebt gehad.

Als je rode hond zou hebben, zou ze het wel gemeld hebben hoor, aangezien dat heel gevaarlijk kan zijn.

Ik denk dat dit het is, positief voor anti stoffen.

3. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb nooit rode hond gehad, heb ik m'n moeder ook al gevraagd. Wel mazelen, waterpokken en roodvonk (heeft dat ermee te maken?)

Ik kan er niet over uit als ze dit over het hoofd gezien heeft?

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Rubella is rode hond.
    Als je positief voor rubella zou testen, zou je ziek moeten zijn/of zijn geweest.

De bloedtest die gedaan is, is voor anti stoffen. Die worden bij sommige vk's gedaan.

Je bent als het goed is ook ingeent voor rubella, dus zou de test ook kunnen uitwijzen als positief.

5. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ben wel ziek geweest in week 22 (overgeven, zware verkoudheid, griep) maar had altijd het idee dat dat gewoon een zwaardere griep geweest is. Zou dat rode hond geweest kunnen zijn? :confused:

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Google maar eens op rode hond. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rodehond

Ik denk dat je je nu erg druk maakt voor niets, maar ik snap je angst wel.

In principe ben je er voor ge-ent en komt het amper meer voor.

Mijn neefje had uitslag rond mijn 6 weken, was ook helemaal bang, mijn zus heeft toen de huisarts gebeld om uitleg.

7. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Thnx voor de link!

Nou dan zal ik me wel voor nix druk maken, ik denk dat ik maar even in een warm bad gaan denk ik
    :D

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heeft het niet te maken dat je vroeger als baby zijnde de BMR prik hebt gehad want dan heb je ook de anti stoffen bij je.
    als er wat ernstigs was had je vk het je heus wel verteld zoiets houden ze echt niet achter

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik zou me niet druk maken en ff bellen ipv het hele weekeind je hier druk over maken ...
    je hebt toch net een nieuwe omdat die andere VK volgens jou nix was toch ?
    als deze nu ook al nix voor je lijkt te zijn kun je zsm weer op zoek ....
    en als je belt heb je binnen een paar minuten je antwoord !

10. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ThunderAngel, Hey hey, maak je maar niet druk hoor.
    Gaat om de antistoffen geloof ik, en idd door een enting o.i.d.
    Ben er vroeger ook tegen ingeent en ook ik heb de antistoffen!
    Helemaal niet om je druk om te maken, heb al 1 gezonde zoon op de wereld gezet dus... ;)
    Als er iets is waar je je druk om zou moeten maken dan verelt je vrlos het je wel hoor! Dus.... no worries! ;)

Deel Deze Pagina