Na meerdere miskramen nu onder behandeling gynecoloog

Discussie in 'Miskraam' gestart door Iris balk, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    Helaas na een aantal miskramen komen we nu onder behandeling van het ziekenhuis.
    Bij de laatste miskraam is ons kindje naar de patholoog gegaan voor onderzoek.(in het ziekenhuis "bavalling" opgewekt met medicijnen).
    Nu hebben we eind deze maand een afspraak bij gynecoloog voor eerste uitslagen van ons kindje en om nu onderzoeken te doen waarom het steeds misgaat en we nog altijd met lege handen staan.
    Ik hoop aan de ene kant dat er iets uitkomt want zoals ze hier in nederland vaak zeggen gewoon pech dat is zo n klote antwoord om te krijgen en hoeveel miskramen kunnen we nog aan ?!

Wie weet welke onderzoeken ze in nederland doen ? Chromosomen onderzoek daar praten ze alleen over ...ben zo bang dat ik mijn tijd zit te verdoen hier in een klein ziekenhuis.....

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb eerst een stollingsonderzoek gehad en chromosoomafwijking laten testen in een streekziekenhuis.
    Daarna in een universitair ziekenhuis (miskraamspreekuur) de rest laten testen; nog meer stolling, schildklier, homocysteïne en de rest weet ik even niet meer. Eigenlijk gewoon alles wat ze in NL kunnen testen.
    'Helaas' kwam er niets uit en weten ze niet zo goed wat ze nog kunnen doen. Heb al utrogestan en fraxiparine gebruikt. Verder doen ze niet zo veel...

Ook is het kindje/weefsel 2x onderzocht en daar kwam niets uit.

Nu ben ik naar Gent geweest waar ze nog meer aan het testen zijn en krijg binnenkort daar een hysteroscopie.
    Waarschijnlijk komt er ook niets uit, maar meer kan ik niet laten onderzoeken.

Ik weet niet hoeveel miskramen je hebt gehad, maar na 3 ofzo mag je naar een herhaald miskraamspreekuur en daar testen ze het meeste in NL. Of naar Gent gaan, waar ze dus nog meer kunnen testen.

Succes!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier met 16wk werd onderzocht
    - mijn bloed en kwek uit vagina op moment van toen kindje nog inzat. Was goed.
    - kindje onderzocht door kinderarts na geboorte-was goed
    - weefsel uit hoofd en been genomen voor onderzoek.
    Verder doen ze biopsy, autopsy en hersens onderzoek.
    Werd verteld dat kindje klein is en daardoor niet allles mogelijk is. Ze gaan ook hart nakijken etc.
    Ook indd chromosoomafwijking op kwek zetten (ik geloof dat ze op alle mogelijke chromosomen testen).

We horen alles 31e juli...

Erg jammer dat je zoveel miskrammen heb gehad:(((
    Welke weken???
    Ik heb al een gezonde dochter dus we verwachten niet dat bij ons iets uitkomt... Is wel goed want is dan gewoon dikke pech.. Van andere kant maakt dat ond bang omdat we weer zsm willen zwanger worden

4. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou je echt laten doorvewijzen naar de miskramen poli. Ik werd na twee vroeggeboortes met 5 maanden en één miskraam met 8 weken weer bijna niet getest op stollingsafwijkingen omdat het niet in mijn plaatje pastte en dat allemaal geen verband kon hebben. Op de herhaalde miskramen poli zijn ze vaak toch wat verder en ook heel veel met onderzoek bezig waardoor je op de nieuwste dingen word getest. Al hoor ik inderdaad vaak dat Duitsland en België wat verder zijn in die dingen

Ik had uiteindelijk een stollingsafwijking die heel goed te behandelen is met bloedverdunners. Dus ik ben uiteindelijk heel blij dat ik antwoorden heb gekregen. Maar die had ik nooit in mijn oude ziekenhuis gekregen.

5. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hoi Iris, hier vroeggeboorte door pre-eclampsie stolling onderzoek gehad, niets uitgekomen, 3 vroege miskramen laatste na 2x kloppend hartje en nu in gent meer onderzoeken waarschijnlijk toch een stolling waar in NL niet op getest is :(. Dus geef zeker niet op vaak is er wel wat te vinden. Het ligt er wel aan welke termijn en wat je historie is.

6. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    1 x met 5 weken 2 x met 8 weken en nu met 13 weken.

Ik zou het liefste meteen naar belgie gaan maar helaas omdat de laatste miskraam met ziekenhuisopname was blijf ik in dat ziekenhuis op controle.

Baal er ontzettend van hoop dat ze hier ook veel testen maar ben er bang voor en wil natuurlijk snel weer zwanger worden maar we durven niet echt meer. En ik ben bang dat we nu tijd gaan weggooien..

Hoe kwamen jullie in het buitenland terecht ? Via second opinion of zelf gegaan ?
    Volgens mij hebben ze in ons ziekenhuis ook geen miskramen poli

7. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik zou me door je ziekenhuis nu of evt. via de huisarts laten doorverwijzen naar een herhaalde miskramen poli (bv in Utrecht, AMC, LUMC of Radboud). Daar doen ze vaak meer onderzoek als in het 'gewone' ziekenhuis.
    Wij gaan nu naar Gent, maar dit doen wij als second opinion. Ik heb een verwijzing via de huisarts dus als het goed is, krijg ik het consult zo ie zo vergoedt.

8. Astre

Astre Niet meer actief

Wij hebben ruim twee jaar onze tijd zitten verdoen in Nederlandse ziekenhuizen. Zowel in een gewoon ziekenhuis als op een speciale miskraampoli kwam er niks uit. Het zou gewoon pech zijn en we moesten het maar blijven proberen. Als we daar naar hadden geluisterd hadden we nooit kinderen gekregen.

In Gent werd een duidelijk en goed behandelbare oorzaak gevonden. Daarna meerdere gezonde kinderen gekregen. Zonder deze behandeling was het krijgen van kinderen onmogelijk geweest.

Ik heb zelf contact gezocht met Gent en schriftelijke toestemming gevraagd aan mijn verzekeraar.

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb gewoon een brief aan de huisarts gevraagd, ook al kwam ik bij het miskraamspreekuur in het ziekenhuis hier in de buurt.
    Van te voren had ik al de afspraak in Gent gemaakt.

Weet alleen niet of mijn verzekering het vergoed, want op de website staat dat ze een contract hebben en daar bleek dat ze dat vanaf dit jaar niet meer hebben... Heb dus geen toestemming gevraagd, dus dat zou ik als ik jou was wel van te voren doen als je besluit te gaan. Of ik nou zelf moet betalen of niet, ik ga er wel mee door.

Als ik jou was (maar ik ben jou niet) zou ik nu gewoon ook naar Gent gaan, dan weet je zeker dat ze alles gaan onderzoeken. Niet alles doen ze in NL. En anders besluit je misschien later om alsnog daarheen te gaan en dan heb je weer wat tijd verloren.

10. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hoi Astre ben benieuwd wat er bij jou in Gent gevonden is wat ze hier niet ontdekt hebben?

11. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik ook.

12. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    Ben ik ook benieuwd naar...
    En verzekeringen dat is tegenwoordig ook echt slecht na te gaan wat wel vergoed word of niet.
    Ik kreeg net na deze miskraam doodleuk rekeningen binnen van miskraam uit 2013 om te betalen wat niet klopte... Dat nabellen ppff.
    Kijk nu steeds op de site maar snap niets van vergoedingen enz.
    Zwanger zijn snapt mijn verzekering zilveren kruis achmea.
    Maar miskramen word ik altijd in wacht gezet....en word niet doorverbonden naar iemand die me alles meteen uit kan leggen.
    Dus gent en dusseldorf word niet wijzer met mijn verzekering.

Deel Deze Pagina