Digitale ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MamaTuttebel, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

wanneer je LH piek hebt, kan de test je die dag gewoon laten zien ongeacht welke tijd. Of is het maar een x aantal uren dat het meetbaar is. Want stel je test altijd in de middag. Kan het dan zijn dat je jn de ochtend een piek hebt en in de middag niet meer of is dit gewoon een hele dag?

Citroentje93 vindt dit leuk.
  2. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Kan idd zo zijn dat je in de ochtend een piek hebt en later op de dag niet meer. Of juist andersom :) Tensminste bij mij was dit het geval.

3. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Twee keer testen dus haha

4. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ja haha ik testte meestal middag / avond en nooit in ochtend maar heb altijd mijn piek kunnen vinden

5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik heb ooit 3 rondes alleen digitale cb's gebruikt (i know, duur grapje) en testte dan 1x per dag. 2 van de 3 rondes nooit een smiley gehad. Schrok er gewoon een beetje van. Was bang dat ik geen eisprong had ofzo.

Daarna over gegaan op goedkope dipsticks (z&k en sensitenst) en toen achter gekomen dat ik een hele korte piek heb. Maar ik heb wel 1 a 2 dagen lichte oploop dus die dagen test ik vaak wel 3 x per dag. Rond 10-15-20 uur en dan vind ik mn piek eigenlijk altijd. Ik doe er meestal nog wel 1 of 2 digitale naast. Ik zie hier weleens dames die bij een knalpositieve dipstick een negatieve digitale hebben, ik heb dat nooit.

6. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Ik heb een aantal maanden zowel de digitale ovulatietesten van CB als de dipsticks van sensitest gebruikt.
    De duidelijkste streep van sensitest komt bij mij steeds overeen met het moment dat ik een smiley krijg bij CB.
    Ik test begin van de middag en begin van de avond met sensitest (2x per dag dus) en begin van de middag met CB.
    Tot nu toe heb ik 1 cyclus gehad, dat er op 2 opeenvolgende middagen een smiley kwam bij CB. De rest van de cyclussen heb ik dat maar op 1 dag waargenomen.
    Op het moment/de dag dat de streep van sensitest iets duidelijker wordt, gebruik ik de CB pas. (Scheelt me een hoop geld en moeite)
    Het fijne van de dipsticks is, dat je het streepje met de dag op ziet lopen en later weer af ziet nemen. Het voordeel van de digitale CB is dat er eigenlijk geen twijfel is wanneer je piek is. Je krijgt of wél of géén smiley.
    Volgens de bijsluiters kun je de testen het beste steeds op hetzelfde tijdstip doen. Dan is de kans kleiner dat je de piek mist.

Deel Deze Pagina