Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Discussion in 'Borstvoeding' started by Kirrebir, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom ik vanmorgen in de keuken, heeft de vriezer open gestaan...

Kan ik mijn hele voorraad gekolfde melk weggooien!!!

En momenteel kolf ik niet genoeg meer voor een hele voeding....
    :(

Dat wordt kolven, kolven, kolven de komende tijd.
    Bleh, niet m'n favoriete hobby!

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ach neeeeee. Is het echt ontdooid?? Als het alleen maar wat minder koud is geworden maar niet echt ontdooid, echt opwarmen duurt in zo'n vriezer best lang natuurlijk, kun je het best nog wel bewaren denk ik hoor. En dan gewoon mondjesmaat geven de komende week en dan voedingen afkolven in plaats daarvan.

Als het echt ontdooid is, kun je het natuurlijk vandaag allemaal geven! Tot 24uur na ontdooien mag je het geven. Dan heb je in elk geval de hele voorraad van 1 dag weer terug, is toch niet niks.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    OH NEE!! Dat is echt heel erg, succes met opnieuw kolven!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me hierbij aan. Probeer te redden wat er te redden valt, komende 24 uur, en probeer zoveel mogelijk oud te geven en nieuw te kolven!

5. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    balen zeg. ik hoop dat er nog wat te redden valt

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ohhhh wat érg!!!!
    Redden wat er te redden valt en idd weer aan het kolven gaan, blegh, dikke knuffel. Ik sta al half te janken als er een half flesje omvalt..

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Sluit me ook bij de tips aan. Ik moest hier toen ik bijna aan het werk moest een nieuwe voorraad kolven. Oude kon ik wegdoen ivm allergieen.
    Hier werkte 's nachts kolven ook wel erg goed. Maar ik kolfde altijd wel erg gemakkelijk.
    Succes!!

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties!

Ben blij dat je dat zegt.

Ik stond ook echt letterlijk te janken vanmorgen (wat oververmoeidheid al niet kan doen) en VL keek me aan alsof ik gek geworden was!
    ;)

Hopelijk gaat door het vele kolven wat ik nu moet gaan doen mijn productie weer omhoog, want ik kolf momenteel echt slecht...

's nachts kolven is helaas geen optie aangezien zoonlief nog regelmatig 's nachts komt...

9. Pientje01

Pientje01 Actief lid

Jun 16, 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg!! Ik had gisteren 6 uur stroomstoring en heb 2 afgekolfde voedingen weg moeten gooien en daar kon ik al van huilen...!
    Succes met kolven. Ik kolf ook niet makkelijk en weinig. Ook bij mijn eerste (die heb ik 8 maanden gevoed), maar hij had ook nooit behoefte aan veel. Blijkbaar is bij de een de melk voedzamer en heeft de ander juist meer. In ieder geval hoef je niet de kv hoeveelheden aan te houden.

Succes ermee!!

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@slecht kolven: gebruik je wel syntocinon voor een toeschietreflex? Zo nee, vragen aan je ha!

En verder: veel en korter kolven werkt beter, bij mij wel ieg toen ik ook een periode slecht kolfde.

En kijk je kolfspullen eens goed na, "lekkende" ventieltjes of minder goed afsluitende rubbertjes oid zijn funest, die moeten ook af en toe vervangen en dan gaat het gelijk beter. Ik kreeg na de eerste maanden wat slappere borsten en heb toen extra "rubber trechters" erbij gehaald voor meer grip en een wat kleinere opening. Dat hielp ook erg goed.

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Voeden doe ik ook omdat ik het zelf leuk vind. Kolven is echt uit liefde voor mijn baby.. alle melk in flesjes en in de vriezer is een teken van heel veel liefde en als dat verspild wordt.. daar mag je best om huilen ;)

12. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goede tips! Ga ik zeker naar kijken!

Een toeschietreflex krijg ik altijd wel (meestal 2 keer per borst), maar er komt gewoon ineens minder uit dan anders.

Ik kolfde altijd vrij veel op het werk: 's ochtends tussen de 200 en 250 cc (50 cc uit 1 borst en de rest uit de ander) en 's middags ongeveer 150.
    Dat was prima, want ZL drinkt op het kdv tussen de 160 en 200 per keer. Kon ik dus ook nog wat invriezen.
    Maar de laatste 2 weken haal ik dat echt niet meer.
    Ik haal niet meer genoeg voor die 2 kdv voedingen, dus die vriezervoedingen had ik echt nodig!

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank je :)

Tja kl*te is dat he, en dan voel je ook nog spanning tijdens het kolven, zeker op het werk want onder tijdsdruk. En dat helpt ook niet mee. Nog een suggestie: een klein pakje kv in huis halen, voor "nood". En dan natuurlijk niet gebruiken! :D Maar alleen zodat je geen zorgen hoeft te maken voor als je echt te kort zou komen ineens.

Durf het bijna niet te vragen, maar ben wel benieuwd: heb je de melk nou nog bewaard voor vandaag of deze week ieg? Of lag het al in de gootsteen :(

14. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 voeding meegegeven naar het kdv, maar de rest lag idd al in de gootsteen... :(

Ik had ook nog "verse" melk (een paar dagen oud) in de koelkast die bestemd was voor vandaag en die kon ik ook niet langer bewaren.

Daar heb ik een beetje van bewaard voor vanavond (om een papfles te proberen, want die heeft ie nog nooit gehad).
    En de rest is de 2e voeding op het kdv vandaag.

De kleinere zakjes waren echt al helemaal ontdooit, dus daar kon ik sowieso niks meer mee (vond ik).

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik van de schrik niet meer normaal na kon denken ;) en ik echt geen idee had hoe lang de vriezer al uit stond. Dus ik durfde het eigenlijk niet langer te bewaren.
    Heel duf, ik weet het :)
    Ik had eerst advies aan jullie moeten vragen, voordat ik ook maar iets gedaan had :D

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou gewoon menselijk toch??

Echt jammer voor je hoor, ik had gehoopt dat je nog wat kon redden :( Hopelijk kolf je toch snel weer wat bijelkaar!

Share This Page