Kort vraagje. Gister avond chinees gehaald. En aangezien het altijd veelste veel is, zou ik het morgen met de lunch nog op kunnen warmen? Of is het dan al niet goed meer?
Nee hier alleen de dag erna en dan gooi ik het weg. Vaak hebben zij het ook al even klaar staan...vlees gerechten dan.
Misschien kan het wel maar ik zou het niet doen..... Heb zelf bij een chinees gewerkt en je wil niet weten hoe vaak eten daar op word gewarmt. Plus de uitstekende hygiene daar (ahum), nee dan geef mijn portie maar aan fikkie.
Ik zou het nog 1x opwarmen, dus 1 dag bewaren maar daarna echt niet meer hoor. Het word al opgewarmd als je het meekrijgt, dus iewl langer zou ik het echt niet bewaren.
Ik zou het hoogstens voor de volgende lunch bewaren, langer niet. Het is daar waarschijnlijk ook al een poosje bewaard / warmgehouden. 'Onze' chinees heeft halve porties, ideaal! 2 gerechten + kroepoek is precies genoeg voor ons vieren.
Wij doen dat ook regelmatig en smaakt altijd prima. Ben er ook nog nooit ziek van geworden. Geen probleem dus.
Zo het niet doen. Mijn moeder heeft eens voedselvergiftiging op gelopen toen ze zeven maanden zwanger was van mijn zusje. Dat liep net goed af. Spreek wel over 1975 ook een tante en oom zijn toen er goed ziek van geweest. Dus een nee.