neef geeft zelfde naam als onze baby (nog niet geboren) wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zoe2008, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Neef geeft zelfde naam.. wat nu?

1. Gewoon voor jullie eerste keus gaan!

2. Naam beetje aanpassen: Finn wordt Finley

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    mijn schoonbroer en zijn neef heten ook 't zelfde. en dat zijn volle neven, geen achterneven ofzo. gewoon 'tzelfde doen als je 't een leuke naam vindt!

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    gewoon dezelfde naam kiezen, ik zou het je neef wel vast vertellen van te voren

3. bouchere

bouchere Niet meer actief

gewoon bij jullie eerste keus blijven meis.

dat vind ik tenminste.

groetjes
    diana

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er zit zo weinig tussen...
    Niemand verwacht dat je op zo'n korte tijd nog wisselt toch.
    je moet doen waar je zelf vrede mee kan hebben.

Een neef van mijn man heeft hun zoon ook dezelfde naam gegeven. Toen onze knul werd geboren waren zij net 3 maandjes. Heb het altijd stom gevonden dat ze onze naam gewoon hebben gebruikt...terwijl ze die natuurlijk al jaren in het hoofd konden hebben.

Maargoed, zo kort op elkaar en jullie zien elkaar amper:
    Lekker doen!

5. pijman

pijman Niet meer actief

Hoiii

awww ... een van de dingen waar ik soms wakker van lig over komt jou! Lastig. In principe zou ik omdat je ze zoals gezegd niet zo vaak ziet bij je naam blijven. Ik zou wel mee laten wegen of jullie kindje dezelfde achternaam krijgt. Twee kinderen met dezelfde voor en achternaam lijkt me een beetje vreemd in de familie, of verwarrend. Maar goed je bent al bijna op het einde, jij had ook eerder kunnen bevallen en dan was de beslissing aan je neef en zijn vriendin geweest ipv aan jou en had je er verder geen invloed op.

Ik begrijp je teleurstelling, maar als de naam voor jullie al zo eigen voelt, je geen goed alternatief hebt en je ziet je neef niet zo vaak en de achternaam gaat anders worden dan zou ik gewoon voor deze naam gaan. Ik zou zelf bang zijn dat ik achteraf spijt zou krijgen van mijn naamswitch op het einde!

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou gewoon voor die naam gaan!
    Als je nu nog een andere naam gaat zoeken, en je kindje gaat geven, kan je misschien spijt krijgen omdat je dan toch geen mooie naam vind

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier zou het een proleem zijn, want onze familie is erg hecht. maar Finn is nu eenmaal een populaire naam en als je hen toch niet vaak ziet zou ik de naam gewoon aanhouden.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Gewoon doen hoor mn neef kreeg 2 jaar geleden een dochter en die gaven ze de naam die wij voor een meid wilden. Ik was tegelijk zwanger maar we kregen een zoon.

Nu ben ik weer zwanger en ze krijgt gewoon de naam die we toen in gedachten hadden. We kunnen ons geen andere naam voorstellen. ALs ze er problemen mee hebben dan hebben ze pech.

Ik ga niet een naam kiezen die ik minder leuk vind. En ikzie ze ongeveer 5 keer in een jaar ofzo. De kinderen zullen wegens oppas elkaar wel bijna elke weekzien maar dat kan me niet schelen.

9. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Wij hadden ook een hele batterij vrienden en kenissen die kinderen hebben gekregen in de afgelopen periode.. elke keer was het dus weer spannend want het zijn allemaal jongens.... en potverdorrie de laatste in rij (voor ons) geeft dezelfde naam... (ik kende van te voren nog geen finn-en....)) Ik had de hele tijd al een voorgevoel... :$

We hebben inmiddels besloten dat het gewoon Finn blijft!:D

Ik had gister al gelijk een reactie op mijn mail, ze vinden het geen enkel probleem: zien het idd als een compliment. Ze hadden heel toevalig hetzelfde meegemaakt met vrienden van hen,die hebben een maand geleden ook een Finn gekregen.

Gelukkig krijgen ze niet dezelfde achternaam! haha, dat zou nog erger zijn! Bedankt voor jullie reacties!

10. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuke reactie!! Gelukkig maar :)

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou mooi, kunnen jullie fijn de naam geven die jullie al in gedachten hadden.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Super!
    Op naar jullie Finn (als het een jongen is!)
    Elmo

Deel Deze Pagina