veel stress gehad eerste maanden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AHzondag, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

zoals de titel al zegt heb ik in de eerste maanden heel veel stress gehad vanwege familie gedoe.
    kreeg er echt heel veel buikpijn van en het voelde niet goed.
    gelukkig is er niks mis en heeft de kleine de " magische"' 12 weken goed doorstaan.
    wat ik mij afvraag, kan die stress al effect hebben gehad op de beeb? dat hij nu al een groei achterstand heeft of zoiets?
    maak mij toch een beetje zorgen, omdat op elke echo de kleine iets minder ver was dan hij zou moeten zijn of kan dit nog helemaal niet? het schilde echt maar een paar dagen.

ik heb nu een beslissing genomen, waardoor ik minder stress heb en nu een stuk relaxter ben.

weet ook niet of dit hier goed staat.

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

het kan idd zijn dat hij een groeiachterstans heeft, maar het hoeft zeker niet.
    ik heb de hele zwangerschap extreem veel stress gehad door oa de vraag of ons kereltje het zou overleven en sterfgeval in de familie.
    maar ons kereltje doet het nu heel goed, hij ligt op het moment zelfs 2 weken voor in groei.

mijn tip voor jou is wel probeer je rustig te houden en goed naar je lichaam te luisteren. ben je erg moe neem je rust maak je je heel druk probeer dit kwijt te raken door erover te praten hoevaak ook het hielp bij mij echt goed.

ik hoop dat het bij jou allemaal goed mag komen

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik was in het begin ook een week teruggezet maar had geen stress ofzo dus dat zegt niets!
    heb pas wel even onder emotionele stress gestaan maar was maar 1 dag..ivm overleden schoonmoeder vorig jaar.. en dat moet ook geen kwaad kunnen..
    Te lang onder zware stress schijnt niet goed te zijn... dus probeer je lekker te ontspannen en af en toe een emotionele bui kan geen kwaad.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb ook al behoorlijk wat te verduren gehad tijdens mijn zwangerschap. Maar ze was zelfs een dagje voor op groei de laaste keer. Waarschijnlijk heb je gewoon een late eisprong gehad of heeft het bevruchte eitje er langer over gedaan om te nestelen, niks om je per direct zorgen om te maken dus. In deze periode waar je nu in zit is het heel normaal dat het wat dagen kan verschillen.
    Stres is inderdaad niet goed en ook gewoon niet fijn voor je baby, dus het is sowieso goed om het te vermijden voor zover mogelijk.

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

gelukkig, maak me snel zorgen haha
    maar idd het vershil is niet groot.
    we zullen wel zien wat er volgende echo laat zien.
    blij dat ik hier goede verhalen lees!

Deel Deze Pagina