Neef & nicht wel of niet in dezelfde klas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Florentine, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Neef & nicht wel of niet bij elkaar in de klas?

1. Wel

2. Niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Mijn zoontje en zijn nichtje schelen een half jaar in leeftijd. Omdat we in dezelfde wijk wonen staan beide peuters op dezelfde basisschool ingeschreven. Daar zijn zowel voor- als nadelen voor te bedenken.

Ik weet niet waar ik goed aan doe: ze wel in dezelfde klas te laten plaatsen, of niet? (voorkeur kan worden aangegeven bij de school).:(

Wie heeft er ervaring mee, en wil daar iets over vertellen? :)

Groetjes,
    Florentine

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Geen ervaring mee, maar ik zou geen voorkeur aangeven en dan vanzelf zien hoe en wat. Zou mij nl. persoonlijk niet zoveel uitmaken of ze wel of niet bij elkaar in de klas zitten, dus dan is er ook geen voorkeur hihi ;)

Succes met je beslissing!

3. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik zou het geen probleem vinden als ze bij elkaar zouden zitten.Hier zitten ook 2 neefjes bij de meiden in de klas.

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ligt er ook een beetje aan hoe 'close' jullie zijn. Zien jullie elkaar vaak, dan zou ik ze apart proberen te plaatsen. Dan hebben ze allebei toch een eigen verhaal om te vertellen over school.
    Als jullie elkaar niet zo vaak zien, maakt het niet zoveel uit.

Hoeveel groepen 3 etc heeft de school? Vaak zijn er 2 of meer kleutergroepen op school, maar 1 groep 3. Dan zouden ze in groep 3 zeker bij elkaar komen, ligt er natuurlijk ook aan wanneer ze geboren zijn.

Mijn zoontje en zijn nichtje schelen 15 dagen en als ik de keus heb, zou ze in een andere klas laten plaatsen.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buurjongetje van ons zit ook bij zijn nichtje in dezelfde klas. Trekken veel naar elkaar toe. Hoeft geen probleem te zijn maar aan de andere kant sluit ik me bij Maria aan, zijn de normaal al heel close komen ze nu ook nog met dezelfde verhalen thuis. Bij ons op school wel twee kleutergroepen 1/2, maar vanaf 3 zitten ze dan toch weer bij elkaar.

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    ik heb vroeger ook altijd bij mijn nichtje in de klas gezeten we waren even oud en ik zat ook bij mijn broer in de klas 1 jaar ouder combinatieklassen. Ik heb er nooit problemen mee gehad vond het leuk altijd iemand om je heen die je kende. Na school gingen we ook veel met elkaar om. En nu nog..

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid zit bij haar achternichtje in de klas. Mijn man en haar vader zijn neven. Ik zie geen enkel probleem, hoor. Ze hebben niet dezelfde achternaam. Doordat ze elkaar al kenden, spelen ze wel vaak met elkaar. Maar ze speelt ook veel met andere kindjes. Dus ik zou niet weten waarom het niet kan.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mijn oudste zit bij het zoontje van mijn zus in de klas. Zijn precies even oud, maar ook niet dezelfde achternaam, dus de school wist het niet.

Ze zijn beide 1 aug 4 geworden, dus samen gestart.. thuis spelen ze regelmatig samen, maar op school eigenlijk niet. Hebben ook andere vriendjes en vinden andere dingen leuk.

Wij hebben 3 groepen 1/2 en daarna 2 x groep 3... dus dan kunnen ze als nog uit elkaar (maar voorlopig gaat het prima)

9. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb vroeger altijd met mijn nichtje in de klas gezeten en dat was erg leuk, we speelden vaak samen maar hadden we ook allebei onze eigen vriendinnetjes.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb ook bij mijn nicht in de klas gezeten. Geen probleem mee gehad. Wij gingen buiten school ook regelmatig met elkaar om.

In de klas van mijn dochter zitten er verschillende kinderen met hun neefje of nichtje in de klas en 1 van die meisjes is ook het nichtje van de juf. Volgens mij gaat dat gewoon goed.

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik hb ook met m'n nichtje in de klas gezeten wij gingen veel met elkaar om. Maar heeft nooit nadelige gevolgen gehad..

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het geen probleem.

Mijn oudste zoon zit bij zijn neefje in de klas.
    Mijn jongste zoon komt bij zijn nichtje in de klas.
    Gezellig hoor.

Ik zou niet weten wat de nadelen hiervan zijn.

13. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Qua kindjes zelf zie ik ook geen nadeel. De moeder van nichtjeszijde is nogal competatief. Ben bang dat mijn zoontje daar wat van meekrijgt en dat zou ik hem, iig voorlopig, willen besparen. Ik wil niet dat hij het gevoel krijgt dat hij moet opboksen tegen zijn nichtje, figuurlijk gesproken. Maar ze zijn wel gek op elkaar, nu. Dikke vriendjes. En dat vind ik juist iets heel moois. Zou jammer zijn als dat straks om zou slaan doordat ze in een klas zitten en ze steeds met elkaar worden vergeleken. Ze zijn totaal anders, in gedrag als uiterlijk, dus dat zou sowieso een manke vergelijking zijn. Maar binnen mijn familie gebeurt dat wel continue. Nu al. Dus ik vraag me af hoe zoiets straks dan gaat, mochten ze in dezelfde klas komen.

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb ook toen ik heel klein was bij me nichtje samen in de klas gezeten... me ouders hadden er geen probleem mee en me oom en tante ook niet...en het ging altijd goed... op wat ruzie na met mij en me nichtje soms maar voor de rest geen probleem gehad

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb ook heel vaak met broer/zusje/nichtje/neefje in de klas gezeten. Dat heb je met combinatieklassen. groep 1 tot 3 altijd familie in de klas gehad, daarna om het jaar (mn zusje ging toen naar speciaal onderwijs). Heb er nooit last van gehad hoor en na schooltijd ging we ook gerust 3x in de week bij oom en tante spelen of hun bij ons:D Zou er denk geen problemen mee hebben als de kinderen bij neef/nicht in de klas komen

Deel Deze Pagina