Vraagje voor de mensen die in een verpleeghuis/ verzorgingshuis werken. Draaien jullie nachtdiensten? Zo ja hoe vaak? Of zijn daar mensen voor aangenomen die nachtdiensten willen draaien? Ik zie vaak dat ze specefiek mensen zoeken voor de nachten. Ik werk nu in de thuiszorg. Prima baan maar vind het verschrikkelijk die korte diensten, ik wil weer volle dagen werken. In een zh wil ik niet werken omdat je dan zeker weten nachtdiensten moet. Nachtdiensten wil ik absoluut niet doen. Ik ben verpleegkundige.
Bij ons ben je verplicht nachtdiensten te draaien. Ze proberen het wel zo te plannen dat je bijvoorbeeld de ene week nachtdiensten hebt en de andere week dagdiensten. Bij ons is er niemand speciaal aangenomen voor de nachten.
Wij hebben 3 vaste nachtdiensten. Ik hoef nagenoeg nooit nachten te werken. Helaas hebben we van de 3 nachdiensten pas 2 lang durig zieke gehad waarvan nu nog 1. Toen heb ik meer nachten gedraaid. Maar dan nog niet erg veel. Ikzelf ben daar erg blij mee. Toen ik pas 2 nachten achter elkaar was heb ik de kinderen dus maar bij opa en oma laten logeren. Want min vriend moest natuurlijk ook gewoon werken. Maar het andere vind ik wel dat je in de zorg werkt en weet dat je alle diensten moet draaien. Helaas ook de nachten.
Volgens mij wisselt het per instelling, maar het is steeds vaker alle diensten beschikbaar zijn. Daarom blijf ik ook in de thuiszorg werken. Ik wil ook geen nachtdiensten. Je kan het dus altijd informeren.
Je hebt helemaal gelijk knuffie dat het er bij hoort. Ik heb ook enorm spijt dat ik vpk ben gaan studeren. Ik kan echt niet tegen de onregelmatigheid, van de nachten word ik enorm ziek. Maar daar kwam ik pas achter toen ik in het werkveld zat
Veel instellingen willen net van de vaste nachtdienst af omdat je minder vaak mag ingezet worden en je dus duurder bent in verhouding. (Zo is het bij ons in B eig) Zuur dat je er niet tegen kan.. Je kan ook zoeken naar een instelling die wel nog vaste nachtdienst draaien.
Bij ons ook verplicht en ik werk er 3 in de maand. Gelukkig wordt er wel gehoor gegeven aan het aantal. Ik doe altijd een weekend vrij-za-zo als mijn man thuis is. Heerlijk.
Het hoort erbij. Wel was bij ons een verpleegkundige die hoefde geen nachten na contact met bedrijfsarts. Ze werd er echt ziek van, de avonden werden ook steeds lastiger en is daarom gaan werken in het onderwijs. Zou je niet op een mkdv kunnen werken? Of een dagbesteding? Er zouden toch best wel mogelijkheden zijn?
Ik zou het gewoon navragen waar je wilt gaan solliciteren hier in de buurt zitten ze een springen om personeel. Collega van mij gaat naar een verpleegtehuis en die heeft in haar contract staan dat ze alleen dagdiensten wilt draaien. Dit was geen enkel probleem.
Je zou kijken voor vacatures bij bijv. zelfstandige klinieken. Sommige hebben geen nachtverblijf, dus ook geen nachtdiensten. Of aan de slag als ZZP'er als verpleegkundige, hier kun je natuurlijk zelf bepalen waarvoor diensten je draait. Maar het verschilt ook per instelling. Geen spijt hebben, het komt heus wel goed, je bent écht niet de enige die ziek daarvan wordt.
hier vaste nachtdiensten. ik werk alleen dag en avonddiensten En wij plannen zelf als team,erg fijn te combineren met thuis dus
Bij ons hebben we een vaste nachtploeg. Ik hoef nooit nachtdiensten te draaien. Werk in een verpleeghuis op het kleinschalig wonen. Vaste nachtploeg is 4 jaar geleden gekomen. Zal dus niet zo snel weg gaan.
Goed om te lezen dat het dus wel kan. Maar dan de vraag hoe weet ik of daar mee gewerkt word. Om nou gelijk te vragen ofik nachten moet draaien is toch ook wat.
Je zou bij het sollicitatiegsprek kunnen vragen wat voor diensten je zal gaan draaien? En of er een mogelijkheid is om hele diensten bijv. Te draaien etc. En zal de nachten ook wel ter sprake komen. Ik zal eens bij onze vacature kijken wat daarbij staat
Lijkt me voor jezelf en een werkgever niet leuk als je daar pas bij het sollicitatiegesprek achter komt. Voor dat soort vragen staat er vaak een telefoonnummer in een vacature. Die kun je dan bellen en het vragen.
Wij werken met vaste nachtdiensten. We zijn met 4 personen en vullen alle nachten in. Meestal 4 op 4 af. Verschilt per huis/organisatie hoe dat is ingevuld.
u Geen spijt hebben meid. Er zijn genoeg instellingen waar je geen nachten hoeft te draaien. En misschien is het iets om het er met je huisarts over te hebben. Mijn zus werkt ook in de zorg maar heeft zwart op wit staan dat ze nooit de nacht in hoeft.