Vraagje voor de mensen die in een verpleeghuis/ verzorgingshuis werken. Draaien jullie nachtdiensten? Zo ja hoe vaak? Of zijn daar mensen voor aangenomen die nachtdiensten willen draaien? Ik zie vaak dat ze specefiek mensen zoeken voor de nachten. Ik werk nu in de thuiszorg. Prima baan maar vind het verschrikkelijk die korte diensten, ik wil weer volle dagen werken. In een zh wil ik niet werken omdat je dan zeker weten nachtdiensten moet. Nachtdiensten wil ik absoluut niet doen. Ik ben verpleegkundige.
Bij ons ben je verplicht nachtdiensten te draaien. Ze proberen het wel zo te plannen dat je bijvoorbeeld de ene week nachtdiensten hebt en de andere week dagdiensten. Bij ons is er niemand speciaal aangenomen voor de nachten.
Wij hebben 3 vaste nachtdiensten. Ik hoef nagenoeg nooit nachten te werken. Helaas hebben we van de 3 nachdiensten pas 2 lang durig zieke gehad waarvan nu nog 1. Toen heb ik meer nachten gedraaid. Maar dan nog niet erg veel. Ikzelf ben daar erg blij mee. Toen ik pas 2 nachten achter elkaar was heb ik de kinderen dus maar bij opa en oma laten logeren. Want min vriend moest natuurlijk ook gewoon werken. Maar het andere vind ik wel dat je in de zorg werkt en weet dat je alle diensten moet draaien. Helaas ook de nachten.
Volgens mij wisselt het per instelling, maar het is steeds vaker alle diensten beschikbaar zijn. Daarom blijf ik ook in de thuiszorg werken. Ik wil ook geen nachtdiensten. Je kan het dus altijd informeren.
Je hebt helemaal gelijk knuffie dat het er bij hoort. Ik heb ook enorm spijt dat ik vpk ben gaan studeren. Ik kan echt niet tegen de onregelmatigheid, van de nachten word ik enorm ziek. Maar daar kwam ik pas achter toen ik in het werkveld zat
Veel instellingen willen net van de vaste nachtdienst af omdat je minder vaak mag ingezet worden en je dus duurder bent in verhouding. (Zo is het bij ons in B eig) Zuur dat je er niet tegen kan.. Je kan ook zoeken naar een instelling die wel nog vaste nachtdienst draaien.