Niet alle mensen hebben slecht in de zin die een beestje op marktplaats zetten hoor , vaak zit er een heel verhaal achter .. Ik heb best in een vreemde buurt gewoond hier en dat was een soort straat waar ook veel duitsers kwamen , deze duitsers kwamen vaak puppy´s verkopen voor drugs .. Nu stond ik toevallig eens buiten daar met iemand te praten komt er zo´n duitser en die zegt tegen ons willen jullie deze puppy´s kopen van mij , zaten er twee superschattige stafford puppy´s in zn jas .. Dus wij in eerste instantie nee knikken , zegt die flapdrol zo , ja dan gooi ik ze in de maas met een baksteen om hun nek want ik ga ze niet weer de grens mee overnemen Nou ik heb die puppy´s uit zn jas gegrist waar hij 10 gulden voor wou hebben en ben ermee terug naar binnen gegaan , maar daar zat ik dan met twee superschattige hondjes terwijl ik er zelf niet voor kon zorgen , alle kennissen afgebeld maar niemand die een hondje wou Dus wat doe je dan , juist op marktplaats zetten en die twee kleine schatjes zitten nu bij hele fijne mensen ... dus het is niet altijd een slechte oplossing hoor
Een kennis van ons had laatst ook een nestje kittens 2 katertjes en een poes. De katertjes had ze naar het waterschap gebracht vertelde ze. Mijn zusje vroeg nog heel onschuldig wat het waterscha voor de katertjes deed. Die begreep niet dat ze de katertjes verzopen hadden
MP zou wel de laatste plek zijn waar ik een gevonden diertje neer zou zetten. Ik zou eerder mijn vrienden/familiekring afgaan bellen/mailen om te vragen of zij niet iemand kennen die het beestje zou willen. En daarna miss ouderwets in de lokale supermarkten een briefje ophangen of in de krant zetten ofzo.
Ik kan hier echt niet bij...als je zoooo met dieren omgaat.. We hebben drie honden en sinds een klein jaar een tweeling.We hadden alle honden al voor ik zwanger raakte en die zijn ook een stuk van ons leven.Je wil niet weten hoe vaak we de opmerking kregen tijdens de zwangerschap "de honden zullen wel weggaan"of zelfs een keer"je zal ze wel in laten slapen" Over my dead body hoor...niks ervan.. Niet dat wij ons heilig willen verklaren wat dit betreft..maar het kan wel allemaal... Als je maar wil...Maar t is zoooooo makkelijk om een dier als wegwerpartikel te gebruiken...bah!!!!!!!!!!!!! Susi
Op deze manier hebben wij er sinds een paar dagen ook weer een hondje bij. Wij hadden al een franse bull (reutje), en nu stond er op MP een franse bull teefje van bijna 2. Uit nieuwsgierigheid gebeld, en haar eigenaar bleek een versleten heup en knie te hebben en daar al meerdere malen aan geopereerd te zijn. Alles leuk en aardig, ontzettend vervelend voor die man, maar als je er al meerdere malen aan geopereerd bent, dan heb je het ook al een tijdje lijkt mij. En als de hond dan nog geen 2 jaar oud is, was het misschien beter geweest om geen hond te nemen. Maargoed, Het was een fawn kleurig teefje, en ik was op slag verliefd op de foto. Mijn man is toen gaan kijken, en nu is ze bij ons. Maar, er is gewoon NOOIT met het beestje gelopen. Nu zijn franse bulletjes uberhaupt geen honden voor een lange strandwandeling oid, maar dit is wel heel erg. Als ze de riem om heeft, gaat ze gewoon zitten! Heb nu zo'n tussenstuk waardoor ze aan de zelfde lijn loopt als Harry, maar dat is ook geen succes. Hebben jullie nog tips? Verder heeft ze een enorme klik met Harry, dus dat gaat echt geweldig. Het is een schat van een beestje, en het voelt (gelukkig) ontzettend vertrouwd. Ook met Fenna gaat het prima. Nog een vraag over namen. Hoe doen jullie dat? Deze hond heet Cindy, en dat is nu niet bepaald een naam die we zelf uitgekozen zouden hebben. Nu wil mijn man haar graag een andere naam geven, maar ik riep dat de hond al 2 jaar gewend is aan deze naam, dus dat we het beter zo kunnen laten. Wat zouden jullie doen?
Voor dieren zijn voornamelijk de klanken van een naam belangrijk, dus je zou kunnen denken aan Cinny, silly, ziggy of zo iets.....
Verschrikkelijk die advertenties!! Ik kijk ze niet eens, ik zou ze allemaal op willen halen. Ik baal soms ook wel eens als de katten vervelend zijn, of de hond aan het puberen is... maar weg doen? Nee nooit!
he Linn wat leuk een vriendinnetje voor harry. mick mijn uk was ook niet gewend om aan een riem dte lopen, die liet ik op stukken waar het kon loslopen en tilde hem daar heen, wel overdag de hele dag met halsbandje om laten lopen. en wat ook hielp was een lichte flex lijn zodat hij het gevoel had dat hij los liep. en heel overdreven belonen al loopt ze maar 2 meter mee(koekjes voeren!!)
Zo komen wij ook aan onze honden, door mensen die er geen zin meer in hadden. Ik ben caviafokker, van rascavia's, doen ook wel eens mee aan een showtje enzo, maar het leukst vind ik dat ze zo gezellig en lief zijn. Als ik dan van een "collega-fokker" hoor dat ze haar 50 dieren weg heeft gedaan omdat ze toch liever met een andere kleur fokt, gaan mijn haren ook overeind staan...
Een (werk) mechelaar en een boomer is nog natuurlijk ook een compleet ander slag hond. Het wil helemaal niet zeggen dat als je het ene ras niet aan kunt je dan meteen geen enkele andere hond een goed thuis kunt bieden
Ga alsjeblieft fatsoenlijke hulp inschakelen bij een gedragstherapeut. Ik vind het eerlijk gezegd te gek voor woorden om je honden nog maar 2 keer per dag water aan te bieden omdat jij een fout in de opvoeding hebt gemaakt of te gemakzuchtig bent geweest. Nou weet ik wel dat mensen in Belgie vaak anders met honden omgaan dan in nederland maar ik vind dit echt niet normaal. Een hond hoort gewoon onbeperkt vers water tot zijn beschikking te hebben.
De teckel staat op nummer 1 omdat er in verhouding met andere honden meer teckels en ander klein grut zijn. Daardoor is het logisch dat er meer bijtincidenten zijn bij teckels en ander klein grut.
Het aan de riem leren lopen net zo aanpakken als je bij een pupje zou doen. Dus wennen aan een halsbandje en zonder al te veel druk laten lopen, heeft het hondje een stukje gelopen dan flink belonen ( en dat mag de eerste tijd best met koekjes zijn, kun je later wel afbouwen naar aai of stem) Wat je ook doet, leg in ieder geval geen druk op de riem/halsband ( dus haal het koppelstuk eraf en laat nieuwe hondje gewoon aan zijn eigen lijntje lopen). Over haar naam, die kun je best veranderen hoor als je dat wilt. Misschien zou je wel een naam kunnen bedenken dat eindigt op dezelfde klank? Haar nieuwe naam leer je haar aan door haar naam telkens te zeggen als je haar eten of een koekje geeft oid.
en onmdat die meestal niet goed worden opgevoed(lees erg verwend), en teckels tja het is bijna een soort terrier ras kwa gedrag, dus eigenwijs, hondsbrutaal(oke je hebt uitzonderingen) en zelfstandige jagers. ze zien er schattig uit, en vaak zijn ze dat voor de baas ook wel, maar vaak naar kleine kids (lekker opdringerig en ruig) en vreemden zijn ze niet zo lief kleine honden worden vaak slecht opgevoed, mensen hebben met grote honden die moet je strak en consequent opvoeden, maar vergeten dat het kleine spul erger is. mijn toy poedel bijt, vooral uit angst, ik zeg ook altijd niet oppakken, als hij geaaid wil worden of op schoot wil komt hij vanzelf. ik heb de buurkinderen vaak genoeg gewaarschuwd, eigen schuld dikke bult als ze wle gebeten worden (zo denkt de buurman er ook over) alleen wordt hij soms nog strakker opgevoed/aangepakt dan mijn grote reu. oja en veel kinderen wordt niet meer geleerd dat ze eerst aan de eigenaar moeten vragen of ze de hond wel mogen aaien. ze halen plotseling uit naar de hond om hem snel te aaien FOUT echt heel fout en gevaarlijk en kwa grote hondenrassen staat de golden toch ook wel vrij hoog in de lijst(hoe witter of meer agressie er in de lijnen komt, lang leve de hype)
En dat van die golden is dus juist mijn punt, er komen ook relatief veel goldens voor ( als 'echte' gezinshond) Overigens zie ik angstbijten niet als een opvoedkundig probleem, maar dat komt eerder door een of meer negatieve ervaringen. Angstbijten komt bij grote honden net zo vaak voor als bij kleine honden, al zullen kleintjes misschien wat meer negatieve ervaringen hebben omdat ze vaak iets aandoenlijker uit zien. Het eigen schuld dikke bult verhaal van jou begrijp ik ook niet zo goed, als mijn buurkinderen mijn angstbijter plagen wil ik dat gewoon niet hebben. Niet omdat zij dan misschien gebeten worden maar omdat ik niet wil dat mijn hond weer een negatieve ervaring krijgt, dat belemmerd mijn training met hem. 1 negatieve ervaring maken in 1 seconde korte metten van weken trainen met goede ervaringen. Tsja dat veel kinderen tegenwoordig niet meer vragen of ze een hond mogen aaien daarin geef ik je helemaal gelijk, al vraag ik me af of dat vroeger zo veel anders zou zijn geweest?