Niemand die even tegen TS zegt dat de wet ook eea over garantie regelt, misschien even deze site lezen: Garantie - KIESKEURIG Het is niet zo zwart/wit dat je na 2 jaar helemaal geen garantie meer hebt. Je sluit een overeenkomst dat je een goed werkend apparaat krijgt voor tenminste de levensduur van het apparaat. Als het in de tussentijd stuk gaat kan je echt nog wel proberen bij de fabrikant je gelijk te krijgen. Op deze site kan je de levensduur van je wasmachine berekenen: Witgoedreparatietips - Levensduur van uw machine Je ziet wel dat een Indeshit machine een beduidend kortere levensduur heeft dan andere merken, zegt wel genoeg. Wat betreft je kleding, als je dit had bewaard dan had je het via inboedel OF aansprakelijkheidsverzekeraar van indesit wellicht kunnen verhalen, maar nu is dit niet meer mogelijk. Zonder bewijsmateriaal is niets meer mogelijk. Veel succes.
Daarnaast is het het beste om je in eerste instantie nederig op te stellen en een beetje zielig te doen, vaak kom je daar verder mee, mocht dat niet helpen dan kan je een brief sturen waarin je nog steeds netjes blijft.
Conform onze garantiebepalingen is Indesit Company niet aansprakelijk voor kosten, schade en/of gevolgen van welke aard ook die direct of indirect uit een defect, onoordeelkundig en/of gebruik voortvloeien alsmede uit het niet uitvoeren van onderhoud en/of gebruik van het apparaat op een andere wijze dan is beschreven in de gebruiksaanwijzing. Zie hiervoor ook de garantiebepalingen. Daarover heb ik toch ook me antw al? Of zie ik dat verkeerd? Maar die paar kledingstukken overleef ik nog wel, Heb liever een werkende machine.
Jahaa.... Dat zei ik al.. Dat ik dat zeker anders had kunnen doen.. Mja achteraf heeft dat geen nut meer he...
Flowergirl, Indisit kan die regeltjes over de aansprakelijkheid heeeel mooi in zijn voorwaarden zetten, maar geen rechter die daar mee akkoord gaat! Indisit blijft namelijk ruimte tijd na verkoop aansprakelijk voor het product, en van een wasmachine mag je niet verwachten dat door een defect aan de machine (binnen 3 jaar... 3 jaar is echt te kort hoor!!) de hele lading kleding kapot gaat. Wat hierboven ook al werd geschreven de garantie vervalt niet na 2 jaar, tja.. uiteraard op sommige dingen wel, maar als zo'n ding van de trommel afbreekt... dan heb je het over een gebrekkig product, het gaat niet over normale slijtage. Op de volgende link staat het duidelijk uitgelegd: Productaansprakelijkheid Die paar kledingstukken, die doen er dus ook toe! En je wasmachine ook! Artikel 185 1De producent is aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door een gebrek in zijn produkt, tenzij: ahij het produkt niet in het verkeer heeft gebracht; bhet, gelet op de omstandigheden, aannemelijk is dat het gebrek dat de schade heeft veroorzaakt, niet bestond op het tijdstip waarop hij het produkt in het verkeer heeft gebracht, dan wel dat dit gebrek later is ontstaan; chet produkt noch voor de verkoop of voor enige andere vorm van verspreiding met een economisch doel van de producent is vervaardigd, noch is vervaardigd of verspreid in het kader van de uitoefening van zijn beroep of bedrijf; dhet gebrek een gevolg is van het feit dat het produkt in overeenstemming is met dwingende overheidsvoorschriften; ehet op grond van de stand van de wetenschappelijke en technische kennis op het tijdstip waarop hij het produkt in het verkeer bracht, onmogelijk was het bestaan van het gebrek te ontdekken; fwat de producent van een grondstof of fabrikant van een onderdeel betreft, het gebrek is te wijten aan het ontwerp van het produkt waarvan de grondstof of het onderdeel een bestanddeel vormt, dan wel aan de instructies die door de fabrikant van het produkt zijn verstrekt. 2 De aansprakelijkheid van de producent wordt verminderd of opgeheven rekening houdende met alle omstandigheden, indien de schade is veroorzaakt zowel door een gebrek in het produkt als door schuld van de benadeelde of een persoon voor wie de benadeelde aansprakelijk is. 3 De aansprakelijkheid van de producent wordt niet verminderd, indien de schade is veroorzaakt zowel door een gebrek in het produkt als door de gedraging van een derde. Artikel 186 1Een produkt is gebrekkig, indien het niet de veiligheid biedt die men daarvan mag verwachten, alle omstandigheden in aanmerking genomen en in het bijzonder ade presentatie van het produkt; bhet redelijkerwijs te verwachten gebruik van het produkt; chet tijdstip waarop het produkt in het verkeer werd gebracht. 2 Een produkt mag niet als gebrekkig worden beschouwd uitsluitend omdat nadien een beter produkt in het verkeer is gebracht. (allemaal in burgerlijk wetboek 6) Hierboven stond ook al een link met daarop de te verwachten levensduur. Deze is dan wel redelijk belangrijk. Omgerekend met zo'n 6 wasbeurten per week zou deze ruim 3,5 jaar mee gaan..
Wij hebben ook een in-de-shit gehad, na een paar jaar ging dat ding fluitgeluiden maken, dus toen was het einde verhaal. Daarvoor ook een in- de- shit gehad en precies hetzelfde, dus hier nooit meer een in de shit.
hier vaatwasser, droger en wasmachine van indesit, 1x was de droger kapot na 3,5 jaar, netjes een mail gestuurd en de reparatiekosten werden netjes verdeeld tussen ons en indesit, inmiddels doen alle 3 de apparaten het nog en zijn inmiddels al 7 jaar oud
quote: Hierboven stond ook al een link met daarop de te verwachten levensduur. Deze is dan wel redelijk belangrijk. Omgerekend met zo'n 6 wasbeurten per week zou deze ruim 3,5 jaar mee gaan.. Ja dat kan dan ongeveer wel kloppen, De levensduur dan.. Maar dan nog breekt er toch niet ineens iets af lijkt me? Ik zal zo anders wel ff een fotootje posten.. Het is best wel bizar als je het mij vraagt...
Ik had nooit problemen met de Indesit, 5 jaar lang gehad en er gingen werkbroeken met cement, zand, glas etc in.. De Zanussi van 500+ euro daarentegen was binnen 4 maanden 3 keer kapot.