Neem jij alles mee???

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sidmick, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ik ben zo'n control freak mama die alles bij zich wil hebben op vakantie, gewoon voor de zekerheid. Vorige vakantie gingen we een weekje en toen ging alles prima (tja, dochter kreeg alleen nog fles toen) Maar nu gaan we 3 weken. En voor 3 weken luiers, warm eten, potjes, pap en eventueel diksap is toch wel heeeeeeeel erg veel bagage. Nemen jullie alles van huis mee op vakantie? We gaan trouwens naar Kos toe.

2. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet niet hoe oud je kindje is maar ik zou alleen spulletjes voor de eerste 2 dagen meenemen. Ook op Kos hebben ze kindjes en daar kan je bijna alles wel kopen. Als je kindje oud genoeg kan ze toch ook gewoon mee eten. Scheelt weer sjouwen.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou zeker met een vliegvakantie alleen voor de eerste twee dagen of zo alles meenemen, zodat je niet rechtstreeks uit het vliegtuig naar een supermarkt hoeft te rennen. Maar verder verkopen ze op Kos vast ook wel van alles voor kleine kinderen. Misschien net wat andere merken of smaakjes, maar de meeste kleine kinderen doen daar vast niet zo moeilijk over (die van mij niet in elk geval). Alleen flesvoeding schijnen ze wel erg aan hun eigen merk te hechten, dus misschien dat je daar wel een bus van mee kunt nemen als ze dat nog steeds krijgt.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zou idd voor de eerste tijd nemen en dingen waar ze echt aan gewned is dus de melk als ze nie nog krijgt.
    wij zijn zelf met een kindje van 1,5 naar cran canaria gewees en moet zeggen dat luiers daar een ramp was. net als het eten konden niks vinden in de supermarkten dus had het idee dat de kids daar als vrij snel met de pot meeeten. niet overal hebben ze de luxe van potjes voeding. wij hadden dus wel zelf wat meegenomen maar desondanks heeft ze door de warmte alleen op croissants en patat geleefd hihi ach dat maakt voor een tijdej ook niks uit fruit at ze wel mee dus dat scheelde al.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik kom net terug van vakantie naar Rhodos en had alleen voor de eerste paar dagen potjes, luiers, toetjes en een fles diksap bij me. Roos heeft bijna alle dagen met de pot meegegeten dus die potjes zijn weer mee terug gegaan.
    In de hotelwinkel hadden ze ook luiers ed te koop (12 euro voor een klein pak) in de apotheek in de buurt hadden ze ook pampers

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben vorig jaar op Kreta geweest.
    Ze hadden daar gewoon pampers en potjes eten.
    Mijn zoontje vond de Griekse potjes heerlijk.
    Ik had wel een blik melk nr. 3 bij me en bambix.
    Verder dronk hij water of een sapje, gewoon in de supermarkt daar te koop dus.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben gisteren terug gekomen van Zakynthos (griekenland dus ook) . Wij hadden 5 groentepotjes bij en 3 potjes fruit (voor de heen en terugreis eigenlijk) . Verder 1 pak luiers, omdat m'n dochter een gevoelige huid heeft.
    M'n ouders en nicht hebben uiteindelijk ook nog een pak verdeelt in de koffers! Dus we hadden heel wat bij.

Achteraf gezien zou ik meer groentepotjes meenemen. Ze hadden namelijk maar 2 soorten groentepotjes (gemengde groente met kip en gemengde groente met rundvlees) . Prijs: 200 gram: 1,45 euro - 250 gram: 2,30 euro .
    En beiden waren volledig glad gepureerd.
    Luiers had ik misschien minder meegenomen, maar het was -omdat het kon- toch wel prettig om haar eigen luiers bij te hebben.

Ook heb ik 2 potten melkpoeder meegenomen, we hadden de 2e nét nodig.

Verder: 250cc diksap in een plastic flesje (ze drinkt nooit zo goed)

En 1 pak pillendoekjes, die heb ik daar wel 1 pak (bij de Lidl) bijgekocht.

Fruit vond ik wat gemakkelijker om daar te kopen, want (water)meloen en banaan eet ze gemakkelijk weg. Dus fruitpotjes vond ik verder niet nodig, behalve wat we tijdens de vlucht eventueel nodig hadden.

Dus ja, wij hebben veel meegenomen. En achteraf ben ik daar best blij mee geweest eigenlijk, alleen moet het wel kunnen natuurlijk.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik neem voor 15 dagen groentepotjes en melkpoeder en sap mee. Maar goed, wij gaan dan ook naar Centraal-Azie.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Melk nr.3, bambix en groentepotjes neem ik zowieso mee. Zit alleen nog in twijfel over de luiers :-S

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pak je koffers in en kijk hoeveel ruimte/gewicht je over hebt en vul dat op met luiers...
    En merk je dat je echt veel te weinig luiers mee kunt/wil nemen, maar twijfel je over de gevoeligheid van je kindje ofzo. Dan kun je ook ter plaatse gelijk kijken voor luiers en dan alvast kopen en de luiers om en om gebruiken.

Dat doen wij hier sowieso. We hebben ze om en om gestoken in de la liggen, vanwege de gevoelige huid van m'n dochter. Door het verschil in pasvorm (kruidvat en pampers) vormt de luier zich telkens op een ander stukje huid en ook bij lichte reactie, wissel je telkens zo weer om om echte uitslag te voorkomen.

Misschien vergezocht als je het zo leest hihi, maar hier werk(te) het perfect. Waarschijnlijk is het nu niet meer nodig nu ze al wat groter is, maar het is een gewoonte geworden.

11. boogschutter78

boogschutter78 Actief lid

18 okt 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    Wij gaan ook naar Kos, maar ik neem vooral luiers, billendoekjes, en melk mee. Groente- en fruitpotjes beperkt, misschien een paar, aangezien Marit geheel met de pot mee eet en op Kos er een grote fruitmarkt is waar genoeg (lekker) fruit te koop is! Hmm, heb er nu al zin in, maar moet nog wachten tot september !

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ons meisje eet thuis ook met de pot mee maar ik zie me niet iedere avond in een restaurant een maaltijd voor haar bestellen en met uit eten gaan is het toch vaak patat en vlees en sausjes ed. Dus potjes vind ik wel handig. Zie t ook niet zitten de halve vakantie te gaan staan koken ;) Fruit krijgt ze wel gewoon uit het vuistje, dat neem ik iig niet mee.

13. augustus

augustus Niet meer actief

wij gaan 3 weken naar portugal en ik neem echt niet alles mee voor 3 weken. Ik neem voor 2 dagen mee en koop alles daar.
    Ik sjouw me anders helemaal gek.
    Daar hebben ze ook alles :)

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij gaan voor 3 weken naar Spanje en ik neem veel mee. We gaan met de auto, ruimte zat dus vandaar... Ik heb voor 3 weken potjes groente, gewoon omdat ze net 6 maanden is als we vertrekken en ik weet dat ze dat in Spanje niet zo royaal verkopen. Ik wil niet alle dagen zelf een prakkie maken dus het wordt een potje op vakantie. Ook neem ik pampers, doekjes en Nutrilon 2 mee, verder niks. Maar dat is alleen het fruit dus nog en diksap vind ik (nog) niet nodig, hier drinkt ze ook water en ik kan ook afgekoelde thee geven...Maar goed, als ik moest kiezen dan zou ik altijd de flesvoeding meenemen, de rest kun je altijd nog zelf maken en pampers verkopen ze daar waarschijnlijk ook wel.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Inpaklijst.nl
    Voor de eerste dagen eten drinken en luiers, doekjes meenemen, daarna kun je het dara wel kopen, anders heb je teveel bagage.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik neem voor de eerste dagen potjes en luiers mee. De rest koop ik daar wel, anders zit de koffer wel heel erg vol.
    Wel neem ik genoeg flesvoeding mee.

17. puck24

puck24 Niet meer actief

Even een advies voor Portugal: ik weet niet waar je heen gaat maar ik ben vorig jaar in Albufeira geweest en ik heb nog nooit zulk slecht babyvoeding gezien. Er was bijna geen keuze. In spanje daarin tegen was het meer dan goed echt super!En ook nog ontzettend veel keuze.
    Maar portugal ga ik volgende keer zeker allemaal avond eten zelf meenemen.

18. Jelle was 8 maanden toen we vorig jaar naar Kreta gingen.
    We gaven dan rond een uur of 6 Jelle warm eten, ik had een stuk of 4 potjes mee maar heb verder daar in de supermarkt een kipfiletje gekocht, paar aardappels, wortel... en gewoon gekookt. Fijn snijden of de staafmixer mee, voila!
    En dan gingen we even daarna uit eten, kreeg Jelle nog een stukje stokbrood ofzo, en als wij aan het hoofdgerecht zaten gaven we hem nog een fles in zijn hand, die hij dan in de wandelwagen opdronk. Na de vakantie kreeg hij geen avondfles meer, maar toen kwam het nog wel even mooi uit.
    En dan daarna vlot weer terug naar het appartement, meneer in bed leggen. Ging heel goed, maar Jelle was ook niet erg moeilijk, ligt natuurlijk aan je kindje of dat gaat lukken, maar je kan het altijd proberen.

Voor komende vakantie (oktober) heb ik bedacht dat hij maar een voorgerecht met ons mee moet eten (hij is dan 1 jaar en 8 maanden), en daarna naar bed. Er zit een restaurant bij het appartementencomplex, dus als we Jelle op bed hebben gelegd kunnen wij verder aan ons hoofdgerecht met de babyfoon op tafel :)
    Ik hoop tenminste dat dat gaat werken :p

Vorig jaar gingen mijn schoonouders mee, en de hadden ook een heleboel luiers in de koffer gestopt, net als wij. Dit jaar wil ik wel weer proberen overal wat luiers tussen te stoppen. En ach, met een beetje lekker weer heb je niet zoveel luiers nodig, gewoon lekker bij het zwembad enzo. En daarvoor had ik zwemluiers bij, die ik gewoon hergebruikte. Daar in de zon zijn ze zo droog, dus met 3 zwemluiers heb ik de hele vakantie gedaan.

Diksap had ik wel een flesje bij, en appelstroop (want dat was toen het enige dat ie op zijn brood lustte)

Deel Deze Pagina