Neem jij extra maatregelen om niet verkouden te worden?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Yellowsun, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Ik laat me niet testen nee en zoek geen mensen op inderdaad.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Dan woon je misschien aan de andere kant van het land? ;) is dus niet altijd zo, maar wel heel vaak.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Niks moet natuurlijk. Ik blijf thuis wanneer ik dat nodig vind, ik heb daar geen test voor nodig ofzo. Zodra ik meer klachten erbij zou krijgen, en ik kan snel in de buurt terecht zou ik wel langs gaan.

Luna86 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    #24 spruitje80, 15 okt 2020
    Laatst bewerkt: 15 okt 2020
    Dat zou ik best willen, me niet onder de mensen begeven wanneer ik verkouden ben. Maar ja, ik mag niet ongetest verkouden op mijn werk verschijnen, dus zal wel moeten :oops:.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik neem echinaforce in. En ik neem hier een extra dosering van en ook een boost vitamine C als ik denk dat ik weer iets voel opkomen :roflmao:.
    Ook neem ik zelfgemaakte tijmsiroop als mijn keel weer wat rauwig begint te voelen.
    Ik heb nu zo geen zin om verkouden te zijn.
    Moet ik m'n werk weer afbellen (gelukkig kan ik daar snel getest inmiddels). En ook weer getest worden heb ik niet zo'n zin in. Begin september een keer gemoeten en ben er echt geen held in (sterke kokhalsreflex en ook in mijn neus werd ik er niet blij van, brrrr). Afspraken voor gezin die niet door kunnen gaan. Ik vind dat soms zo'n gepuzzel om afspraken op handige momenten te plaatsen En als je ze dan weer moet verzetten is dat weer lastig.
    Dus ik probeer wel van alles om te voorkomen.

Yellowsun vindt dit leuk.
  6. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Heb het hier al meerdere keren gelezen, door het land heen. Je kunt wel iets roepen over wat je van anderen hebt gehoord, maar om daarom alleen al te roepen niet te gaan testen vind ik heel raar.

8. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik probeer toch een beetje op te letten hoor ! Op dit moment verkouden zijn is geen pretje. Ik MOET van mijn werk dan per direct een test laten doen en mag niet komen voordat de klachten voorbij zijn.

bosi333 vindt dit leuk.
  9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    @Yellowsun quote mijn tekst zonder reactie. Echter pastte ik net mijn post aan omdat er een autocorrect foutje stond, dus nu klopt het niet meer.
    'Ongetest' moest het zijn, niet 'ongewenst' ;).

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ja sorry ik wilde reageren en zag toen dat ik een quote had aangemaakt. Ik wist niet hoe ik dat dan moet verwijderen :$

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier was het op een gegeven moment zelfs een week. Bij een verkoudheid is die dan vaak wel weer over.

Ik slik multivitaminen en daarnaast ook weer hooikoortsmedicatie. Ik ben op dit moment ook niet lekker, maar dat heb ik altijd in deze periode van het jaar (door de hooikoorts), ik heb dus ook nog geen testafspraak gemaakt (maar wel hooikoortsmedicatie besteld ;)).

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Misschien roep jij nu even zomaar wat? Ik heb namelijk al 3x voor de lol ingelogd:rolleyes: 1x daarvan kon ik 3 dagen later terecht in de buurt, 2x daarvan 3 dagen later op 50min met de auto. :thumup: Roep jij maar lekker verder hoor...

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik mag/moet wel weer komen als ik negatief getest ben, ondanks dat ik nog klachten heb.
    Dat is wel lastig omdat je een ander in feite weer kan besmetten. Maar ik werk in t onderwijs dus met personeel dat allemaal thuis moet blijven tot je geen klachten meer hebt moeten klassen thuisblijven dus dat is ook geen optie.

14. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Haha heb ik ook weleens, klopt die kan niet weg :).
    Ik bewerk hem dan meestal en haal de tekst volledig weg en zet dan een 'puntje'.

15. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

ik woon midden in het land, en ben al 3 keer getest waarvan 2 keer in de mega drukte. Allemaal binnen 24 uur kunnen testen, maximaal 25 minuten afstand en allemaal binnen 28 uur uitslag...

Neuzeke, Yellowsun en suus1983 vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Nou, ik zal je het nog sterker vertellen; ik kan op dit moment helemaal niet terecht:roflmao:
    Met mijn postcode krijg ik deze melding;

Geen testplaats gevonden
    Wij hebben geen testplaats gevonden waar jij je nu kan laten testen.

Met een willekeurige andere postcode krijg ik afspraken te zien.

Dus tjah...:|

17. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik neem vitamine c (hooggedooseerd) in, ik ben sowieso chronisch verkouden. Wat denken jullie? Ben nu al een week zwaar verkouden (aangestoken door mijn kinderen :rolleyes:). Ik twijfel nu wel of die vitamine c wel wat doet hoor :roflmao:
    Edit: handen wassen doe ik sowieso altijd (voor corona al), afstand houden doe ik ook.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Geen corona?

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  19. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik heb dit dus ook. En ik hoest me tot nu toe elke maand helemaal kapot sinds juli. En dus ook 3 keer getest: ik blijk nu (chronisch) ontstoken slijmvliezen te hebben en heb nu een spray en ik merk al verschil. Ik zou dus zeggen ga naar huisarts (ik moest wel eerst een negatieve COVID test hebben wederom)

Terwijl ik dus heel gezond eet, veel fruit en groente, vet veel vitamine supplementen neem...werkt ook niet echt :roflmao:

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ten eerste hou ik overal afstand en draag in openbare ruimtes een mondkapje en ik zie buiten mijn gezin amper mensen ;)
    Ik wandel iedere dag met de hond en loop nu dagelijks minimaal 12000 stappen.
    Ik probeer een beetje op tijd naar bed te gaan en dat is het wel een beetje.

Wellesnietes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina