Ik neem me soms voor om vitamines te nemen maar op de 2e dag vergeet ik dat al. Als ik een griep voel aankomen neem ik een overdosis vitamine c en dat werkt echt, komt nooit door! Paracetamol ben ik gemakkelijk in maar heb het niet vaak nodig. 5/6 keer per jaar en dan is het 3 keer op de eerste dag van de maandelijkse periode en 3 keer voor hoofdpijn ofzo.
Bij hoofdpijn slik ik vrijwel direct ibuprofen omdat hoofdpijn bij mij vaak zorgt voor misselijkheid/draaierigheid/overgeven en algehele malaise; dus dat moet direct gestopt worden anders kots ik de longen uit mijn lijf. Bij rugpijn neem ik een paracetamolletje en voor de rest gewoon niet. Ik heb wel vaker dingetjes zoals menstruatieklachten of pijntjes en dan slik ik gewoon niks. Pas als het echt pijn doet dat ik er minder door functioneer doe ik er wat aan. Alleen bij hoofdpijn moet ik wel. Wanneer ik het niet vergeet probeer ik er een vitaminepil in te stoppen, maar ik vergeet het regelmatig. Soms slik ik 2 dagen achter elkaar en dan vergeet ik het weer en kom ik er anderhalve week later pas weer achter dat ik ze moest slikken; dus nope, niet echt mijn ding. Dus nou ja, alleen wanneer het nodig is.
Ik neem enkel een ibuprofen als ik migraine heb, maar dit is gelukkig maar 1 of 2 keer in het jaar.. En ik slik foliumzuur, voor de rest niks..
Nee, heb echt een mega hekel aan medicijnen. Neem wel bijvoorbeeld een keelpastille als ik echt last van mijn keel heb maar dat zijn die oranje snoepjes (tenminste in oranje verpakking).. Dat zijn ook niet echt medicijnen.. Moet al teveel medicijnen gebruiken op een dag (insuline, heb diabetes). Daar laat ik het dan ook voorlopig bij.. Hoef niet nog meer 'troep' in mijn lichaam. Zoals Micchan zegt, ik neem het ook alleen als het echtechtecht nodig is.
Nee, alleen als het echt, echt nodig is neem ik paracetamol, bij veel pijn aan mijn gewrichten soms een diclofenac. Bij heel erg hoesten gebruik ik een paar dagen acetylcisteine, werkt prima. Wel slik ik dagelijks extra vit b12, vit d, visolie, multivit en magnesium.
Ik slik alleen vitamine B12. Als ik hoofdpijn heb 2 molletjes. En nu ik snotje verkouden ben neusspray omdat ik anders benauwd wordt.
Alleen paracetamol als ik hoofdpijn heb (gelukkig maar 2 keer per jaar ofzo) en foliumzuur tijdens de eerste maanden van mn zwangerschappen.
Ik slik makkelijk een paracetamol of ibrufen, maar bij zwaardere medicijnen reageer ik daar direct heftig op, dus die neem ik met hele mate! Vitamine neem ik Solgar multivitamine, deze werkt bij mij perfect, neem het niet elke dag. Ik heb een ontzettend lage weerstand, is er iemand verkouden heb ik griep, heel irritant!!
Ik slik bijna elke dag paracetamol. Maagtablet en soms oxazepam. En elke avond neusspray. Ik heb altijd van alles. Dus als dit het beter maakt...waarom niet
Nee ik neem niet snel iets. Momenteel slik ik wel mamapillen omdat ik zwanger ben. Maaf met een verkoudheidje neem ik hooguit trachitol ofzo voor een zere keel. Met hoofdpijn neem ik wel gewoon een paracetamolletje, ga geen pijn lijden.
ik heb elke dag koppijn maar pak zelden een pijnstiller. als het echt niet te harden is een ibu en 2 paracetamollen. maar dat is misschien 1x per 2 maanden. verder niets
Vitamines vergeet ik altijd, hoewel ik het me wel vaak voorneem. Ik eet weinig tot geen fruit (ivm allergie), dus vandaar dat ik het wel zou doen. Ibuprofen neem ik eigenlijk alleen als ik hoofdpijn heb, tot voor kort was dat bijna nooit. Echter sinds twee maanden opeens knallende hoofdpijn tijdens mijn menstruatie en zonder ibuprofen kom ik dan echt de dag niet door.
Ja. Ik slik elke dag een multivitamine en vit d pilletje. Daarnaast als ik hoofdpijn heb dan voor het slapen 2 pcm. Ik heb in de vakantie veel gewrichtspijnen gehad. Toen ook veel ibu genomen. Medicijnen alleen bij pijn en gelukkig komt dat niet vaak voor. Ben overigens weinig ziek gelukkig.
Het lijkt hier wel een beetje alsof iedereen zich bijna "verontschuldigt" voor wat ie slikt. Ik slik van alles en ik ben er dol op! Waarom zou ik in godsnaam met migraine of koppijn of kiespijn blijven rondlopen. ik geloof oprecht dat de stress van pijn minstens zo slecht is als de impact van een aspirientje of Ibu op je lijf. Mijn favoriet is Feminax. Dat heeft me al door menige miskraam en zware menstruatie heen geholpen. Ik gebruik alleen als het ff kan wel liever een zetpil dan een gewone pil (gewoon niet over nadenken en gaan met die banaan ) omdat ik wel geloof dat je maagwand pijnstillers niet zo fijn vinden. En voor wat betreft vitamines: bijna iedereen in de mmm slikt extra vitamine D en Omega. Dat is gebruikelijk bij herhaalde miskramen, dus dat doe ik ook al een paar jaar.
foliumzuur in de eerste maanden van de zwangerschap en paracetamol als ik hoofdpijn heb die lang aanhoud verder niks
Ik slik multivitaminen ,foliumzuur en tarwekiemolie. Voor het zwanger worden. Verder slik ik alleen paracetamol als ik kapot ga van de pijn. En dat is echt heel zelden. Ooit een soort van verslaaft geweest aan pijnstillers en sindsdien kijk ik wel uit. Als ik ongesteld ben en veel pijn heb slik ik wel aleve. Die pijn maakt mij echt zo kapot. Ben dan moe en misselijk en functioneer niet als ik er niks aan doe. En laat ik nou net elke maand ongesteld worden... En echinicea slik ik ook alleen als ik heel erg verkouden ben en dit niet binnen een week minder wordt. Verder niks.
Eigenlijk ja & nee: ja, ik gebruik L-Lysine tabletten ter voorkoming van mijn koortslip en multivitamine. Heel af en toe een ibrufen bij menstruatie of hoofdpijn. Ik ben zelf ''verslaafd'' geweest aan neusspray en gelukkig vorig jaar vanaf gekomen doordat ik zwanger werd. Dus nee ik ben ook niet zo'n fan van medicijnen.
Eens met Betty haha. Ik slik nu foliumzuur, vit d en magnesium. Verder gebruik ik pcm en neusspray. Toen ik veel migraine had immigran. Als mijn foliumzuur op is ga ik over op zwangerschapsvitaminen. Verder gelukkig geen medicijnen meer, maar als het helpt dan zou ik t lekker wel nemen hoor!
Oh ja hoor. Ik slik vitamines. Ik geloof namelijk niet in 'in onze voeding zit voldoende en door de buitenlucht maak ik genoeg vit D aan' Ook slik ik regelmatig paracetamol. Eerste dag van de menstruatie sowieso en ook als ik hoofdpijn heb. Ik ga echt niet met pijn lopen waar ik door belemmerd wordt. Neusspray als ik verkouden ben, anders kan ik niet slapen. Melatonine als ik niet kan slapen, werk onregelmatig dus niet altijd een goed ritme. (1 a 2 x per maand ofzo)
Ik slik dagelijks 4 vitamine. Een multi, C, D, en A&E. Voel mij daar erg goed bij. Gezondheid, haar, nagels, het is allemaal vooruit gegaan. Kinderen slikken ook dagelijks een multi en een probiotica. Een ibu of paracetamol neem ik niet snel, ik heb ook nooit *klopt af* hoofdpijn. Alleen bij menstruatiepijnen, die soms best heftig zijn, neem ik 2 ibu's.