Neem jij souvenirs mee?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lindy92, 29 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Precies dit.
    Zou niet weten wat ik mee moet nemen op wijn/bier/iets Lekkers na.

Adje vindt dit leuk.
  2. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Van vakantie alleen iets als ik er tegenaan loop en het ook echt mooi is of past in mijn interieur of zo. Geen frutsels.
    Van dagjes uit zo minimaal mogelijk, vaak is het ontzettend duur en dagje uit is al leuk dus liever andere keer zomaar wat kopen als ze iets graag willen of als verrassing!

3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Oh, en voor mijn moeder zocht ik altijd naar een mooi een vingerhoedje voor haar verzameling. Maar dan dus niet zo'n standaard witte met een plaatje erop die je overal ziet. Het moest wel wat bijzonderder dan dat zijn. Deze vakantie voor het eerst niet meer op zoek naar een mooi vingerhoedje :( Dat was wel even een dingetje. Mijn dochter vond dat we er toch gewoon naar 1 op zoek moesten gaan en die dan voor mijn vader meenemen. Maar dat kon ik toch niet. Het was de verzameling van mijn moeder. Ze had een vitrinekast vol bij elkaar verzameld.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja streekproducten doe ik dus meestal ook. Echt leuk.

Amberxx vindt dit leuk.
  5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Voor onszelf neem ik meestal wel wat mee, maar souvenirtjes voor anderen daar ben ik mee gestopt. Heb het in 1x afgekocht bij iedereen toen ik in Azië ben geweest, allemaal leuke spullen meegenomen. Ik meende dat het 15-20 kilo was samen aan souvenirs. Met de mededeling dat dit eenmalig was haha

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb voor mijn zoontje een trui meegenomen van Aruba en voor mn moeder en zusje lekker zeepjes.

Mijn zoon mag soms wel eens wat kopen in het winkeltje bij een dierentuin. Vaak een magneet En uit Luxemburg heeft hij een kasteelmunt meegenomen.

Maar voor de rest probeer ik zo min mogelijk troep te verzamelen. Want dat is het toch meestal wel.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Alleen magneetjes.
    Nu heeft mijn dochter omdat wij niet meer in NL wonen ook uit NL meegenomen.
    Inmiddels zijn er ook heel wat gesneuveld hoor!

Spoetnik vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij dierentuinen/musea etc kijken we wel altijd even in het winkeltje of we iets leuks zien. Vaak heb je daar hele leuke educatieve boeken of experimenten enzo. Soms krijgen ze iets, soms kopen ze iets van hun eigen geld, maar vaak ook kopen we niks, of we denken er nog even over na.

Op vakantie kopen we ook altijd wel iets als aandenken , maar dat is dan of etenswaar of echt een mooi gebruiksvoorwerp. Zo heb ik pastaborden, espressokopjes uit Italie. Koffiemokken uit Oostenrijk en Finland. Heel gezellig als je die gebruikt en dan weer denkt aan je reis.

Oh ja en we kopen altijd bigshoppers in de lokale supermarkt, met een leuke tekst of print erop. Dan kan ik daar nog heel lang aan denken bij het boodschappen doen in Nederland :D

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Niet gericht in elk geval, als we naar spanje gingen namen we wel dingen mee maar dat zijn consumptie waren/verbruiksartikelen.

Eerste keer dochter naar de efteling of strand namen we dan wel wat mee, meestal niet iets heel bijzonders en gewoon wat kleins (bewaard een stuk makkelijker).

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    De kinderen mogen altijd iets uitkiezen bij een dagje weg naar dierentuin/pretpark, etc.

Zelf kopen we niet echt souvenirs. Ja, ik neem meestal wel een mok mee :p

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Voor mij is het ook belangrijk om locale mensen daar te steunen door hun (vaak zelfgemaakte) producten te kopen. Die plastic rommel komt vaak uit China en is niet duurzaam. Een lokaal geproduceerde wijn/olie/mand etc is dat wel. Ook worden locale ambachten behouden.

Kijk maar eens naar Amsterdam waar je omkomt in schreeuwerige toeristenwinkels. Terwijl de leuke en aparte zaakjes verdwijnen. Sommige populaire steden gaan ten onder aan toeristen en de bijbehorende winkels. Een Franse markt of Italiaanse dorpswinkel is dan een stuk charmanter en duurzamer. En ik heb bijvoorbeeld in dierentuinen wel eens knuffels gezien waarmee je ook knwf kunt steunen. Of producten afkomstig van olifantenmest van hun eigen dieren.

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Bij daguitstapjes is het eigenlijk wat te zien of de kinderen er aan denken of niet :D.
    Ik ga het zelf bijvoorbeeld niet voorstellen om het winkeltje in te gaan, dus als ze het zelf niet vragen dan niet.

Als we op vakantie gaan kopen we meestal wel iets lokaals.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Van dierentuinen en musea nooit.

Als we op vakantie zijn nemen we regelmatig lekker eten of drinken mee naar huis. Maar dat zie ik niet echt als souvenir.

14. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ja, koelkastmagneetjes worden meestal wel aangeschaft. Ik neem dan ook altijd 1 mee voor mijn moeder. Ze hangen alleen niet meer op de koelkast, want die bezwijkt zowat onder het gewicht.
    Wat we wel doen is bij kleine initiatieven dat we dan wat extra meenemen. Zodat met dat geld het park kan worden ondersteunt.

Echt souvenir meuk zoals in de winkeltjes in Amsterdam begin ik niet aan.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Van dagjes weg niet. Op vakantie proberen we vaak wel iets te vinden voor in huis, als herinnering. Dit jaar hebben we een koeienhuid gekocht als vloerkleed, haha. In andere jaren wel eens een fruitschaal, peper en zoutsetje of kussen.
    Vaak ook wel etenswaren die we lekker vinden uit het land waar we zijn geweest: kaasjes, wijn, bier.
    Ik vind het voor mezelf ook leuk om iets van kleding te kopen in de vakantie, dan denk ik er elke keer aan terug als ik dat aantrek.

16. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Voor mijn oma eigenlijk altijd een vingerhoedje.
    Mijn zoon kiest vaak een knuffel bij dierentuinen/pretparken.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Als we naar een pretpark gaan of dierentuin dan meestal niet.

Als we op vakantie gaan dan wel, neer een herinnering aan de vakantie. Tot nu toe 2 keer in Italië geweest en 2 keer een bialetti koffie dingetje. We hebben dus nu 2 verschillende manieren om koffie te zetten meegenomen. 1 er van die zet je op het fornuis en die heeft 2 kraantjes waar de koffie in de bekertjes loopt.

Voor zoon meestal iets van speelgoed of we hebben ook een keer een schort gedaan met zijn naam.

We zijn niet van de sleutelhangertjes of kleine prutjes.

Een munt die je om kan buigen vinden we dan wel leuk!

cowgirl80 en Champetter vinden dit leuk.
  18. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wij nemen altijd magneten mee.
    Voor op de koelkast

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Haha wij hebben ook Bialetti koffie-souvenirs uit Italie, zo leuk. Ik word altijd blij van het mannetje met de snor!

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Leuk dat er meer mensen het zo leuk vinden:D
    We hebben de vorige keer ook de kopjes meegenomen met de kleuren van Italië.

Mochten we volgend jaar wel kunnen gaan hopen we stiekem nog een andere soort mee te kunnen nemen.

(Je wil niet weten op hoeveel manieren we koffie kunnen zetten):roflmao:

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina