Zoals de titel al zegt, neemt jullie man vakantie/vrije dagen op na de bevalling? En zo ja, wanneer? In de tijd dat de kraamzorg er is, of juist als de kraamzorg weg is? Wij zitten namelijk een beetje in dubio wat we zullen doen...
Wij hadden eerst gekozen voor 1 week als de kraamzorg weg was maar nu heeft hij nog flink wat dagen over van vorig jaar dus neemt hij twee weken vanaf de bevalling vrij.
Mijn man had zijn dagen opgespaard en had vanaf bevalling (2-12) tot het nieuwe jaar vrij. Ik vond dat super zeker nadat ik een SK had gehad en en de eerste twee weken maar weinig zelf kon.
Ja gelijk na de bevalling 3 weken. ik krijg een keizersnede en onze dochter van 4 moet ook gewoon naar school.
Die van mij wel, aangezien het toch naseizoen is en de meeste weer aan het werk zijn, dan pas heeft hij vakantie. Hij werkt de hele zomer door.
Mijn vriend heeft dat niet gedaan. Hij heeft wel gebruik gemaakt van de 2 dagen verlof en nog 2 dagen onbetaald opgenomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 25 januari ben bevallen en hij 1 januari bij een nieuwe baan was begonnen. Hij wilde zijn baan niet meteen met vakantie beginnen natuurlijk. Dat ik hoogzwanger was terwijl hij aan een nieuwe baan begon wist zijn baas. Dit had hij tijdens de sollicitatie al aangegeven.
De vorige keer heeft mijn vriend 3 weken vrij genomen vanaf de bevallingsdag. Deze keer neemt hij 4 weken vrij zodra ik 40 weken zwanger ben. Mocht ik eerder bevallen dan schuift hij de vakantie naar voren. Maar gewoon vrij nemen/vakantie zit er verder dan ook niet in.
Mijn man nam 2 weken op, maar het werden 6 weken speciaal verlof i.v.m. acute HELLP/PE en daardoor een spoedkeizersnede. Aangezien ik na de ziekenhuisperiode nog maar 4 halve dagen kraamhulp kreeg was dit wel erg fijn.
Vanaf de geboorte 2 weken. Bij de eerste ook gedaan en dat was heel fijn. Natuurlijk voor de hulp 's nachts enzo (kon de eerste week moeilijk uit bed) maar vooral ook zodat je echt heerlijk samen kan genieten van je kindje. Ik moet er echt niet aan denken dat hij na 2 dagen alweer aan het werk zou moeten!
Man had tijdens de kraamweek aangepaste werktijdtijden, daarna 1 week zorgverlof en daarna 3 weken vakantie, heerlijk en nodig...
In de kraamperiode van de oudste is hij gaan werken en heeft daarna 2 weken vrij genomen. Vooral bij de tweede en volgende kinderen vond ik het heerlijk dat mijn man ook in de kraamperiode thuis was. Mijn man is s avonds vaak pas na 18.30 uur thuis en de kraamverzorgende was vaak al om 16 uur weg. Ikwas echt nog niet in staat om te koken, af te wassen en de kinderen te douchen in die eerste week. Ook de week erna was hij nog lekker thuis.
Hier heeft m'n man de eerste week gewerkt en erna nog een paar dagen vrij genomen. Toen de kleine bijna 2 weken was is hij weer aan het werk gegaan. Vond dit wel vrij snel, dus voor een volgende keer zou ik kijken of het mogelijk is dat hij nog een extra weekje vrij neemt.
Hij heeft de eerste week na de geboorte vrij gehad (ook ivm ziekenhuis verblijf). Laatste dag kraamhulp heeft hij gewerkt en daarna elke week 2/3 dagen werken ipv 5 tot einde van mijn verlof. Echt heerlijk! Hierdoor kon hij mij langere tijd goed ondersteunen en helpen en zijn dochter heel goed leren kennen.
Mijn man zou twee dagen onbetaald verlof nemen dan werken tot kraamzorg weg was eb dan 3 weken vrij (was in september dus onze "zomervakantie") echter was onze start pittig en ook voor m'n man dus die is een halve dag gaan werken en heeft toen direct al vrijgenomen.
Ik ben.23 november bevallen en mijn man is pas afgelopen maandag weer begonnen met werken. Dit omdat hij.nog heel veel verlof had staan wat hij op moest maken.