Neemt jullie man vakantie na de bevalling?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ennas86, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Zoals de titel al zegt, neemt jullie man vakantie/vrije dagen op na de bevalling? En zo ja, wanneer? In de tijd dat de kraamzorg er is, of juist als de kraamzorg weg is?

Wij zitten namelijk een beetje in dubio wat we zullen doen...

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier had mijn man 2 weken halve dagen toen de kraamzorg weg was. Vond het ideaal:D

3. lablover

lablover Lid

14 jun 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden eerst gekozen voor 1 week als de kraamzorg weg was maar nu heeft hij nog flink wat dagen over van vorig jaar dus neemt hij twee weken vanaf de bevalling vrij.

4. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Hij heeft 2 weken vrij genomen, vanaf de bevalling.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Nee wel toen dochter ietsje ouder was (meen 3 weken ofzo) toen had ie vakantie genomen.

6. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ja! 3 weken! Zo'n fijn vooruitzicht :)

7. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Mijn man had zijn dagen opgespaard en had vanaf bevalling (2-12) tot het nieuwe jaar vrij.
    Ik vond dat super zeker nadat ik een SK had gehad en en de eerste twee weken maar weinig zelf kon.

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ja gelijk na de bevalling 3 weken. ik krijg een keizersnede en onze dochter van 4 moet ook gewoon naar school.

9. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Die van mij wel, aangezien het toch naseizoen is en de meeste weer aan het werk zijn, dan pas heeft hij vakantie. Hij werkt de hele zomer door.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn vriend heeft dat niet gedaan. Hij heeft wel gebruik gemaakt van de 2 dagen verlof en nog 2 dagen onbetaald opgenomen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 25 januari ben bevallen en hij 1 januari bij een nieuwe baan was begonnen. Hij wilde zijn baan niet meteen met vakantie beginnen natuurlijk. Dat ik hoogzwanger was terwijl hij aan een nieuwe baan begon wist zijn baas. Dit had hij tijdens de sollicitatie al aangegeven.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

De vorige keer heeft mijn vriend 3 weken vrij genomen vanaf de bevallingsdag. Deze keer neemt hij 4 weken vrij zodra ik 40 weken zwanger ben. Mocht ik eerder bevallen dan schuift hij de vakantie naar voren. Maar gewoon vrij nemen/vakantie zit er verder dan ook niet in.

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Mijn man nam 2 weken op, maar het werden 6 weken speciaal verlof i.v.m. acute HELLP/PE en daardoor een spoedkeizersnede. Aangezien ik na de ziekenhuisperiode nog maar 4 halve dagen kraamhulp kreeg was dit wel erg fijn.

13. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Vanaf de geboorte 2 weken. Bij de eerste ook gedaan en dat was heel fijn. Natuurlijk voor de hulp 's nachts enzo (kon de eerste week moeilijk uit bed) maar vooral ook zodat je echt heerlijk samen kan genieten van je kindje. Ik moet er echt niet aan denken dat hij na 2 dagen alweer aan het werk zou moeten!

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Man had tijdens de kraamweek aangepaste werktijdtijden, daarna 1 week zorgverlof en daarna 3 weken vakantie, heerlijk en nodig...

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    3 weken vanaf de geboorte. Zalig!! We hebben echt vreselijk genoten van die periode.

16. lies276

lies276 Niet meer actief

In de kraamperiode van de oudste is hij gaan werken en heeft daarna 2 weken vrij genomen.
    Vooral bij de tweede en volgende kinderen vond ik het heerlijk dat mijn man ook in de kraamperiode thuis was.
    Mijn man is s avonds vaak pas na 18.30 uur thuis en de kraamverzorgende was vaak al om 16 uur weg.
    Ikwas echt nog niet in staat om te koken, af te wassen en de kinderen te douchen in die eerste week.
    Ook de week erna was hij nog lekker thuis.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier heeft m'n man de eerste week gewerkt en erna nog een paar dagen vrij genomen. Toen de kleine bijna 2 weken was is hij weer aan het werk gegaan. Vond dit wel vrij snel, dus voor een volgende keer zou ik kijken of het mogelijk is dat hij nog een extra weekje vrij neemt.

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hij heeft de eerste week na de geboorte vrij gehad (ook ivm ziekenhuis verblijf). Laatste dag kraamhulp heeft hij gewerkt en daarna elke week 2/3 dagen werken ipv 5 tot einde van mijn verlof. Echt heerlijk! Hierdoor kon hij mij langere tijd goed ondersteunen en helpen en zijn dochter heel goed leren kennen.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn man zou twee dagen onbetaald verlof nemen dan werken tot kraamzorg weg was eb dan 3 weken vrij (was in september dus onze "zomervakantie") echter was onze start pittig en ook voor m'n man dus die is een halve dag gaan werken en heeft toen direct al vrijgenomen.

20. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Ik ben.23 november bevallen en mijn man is pas afgelopen maandag weer begonnen met werken. Dit omdat hij.nog heel veel verlof had staan wat hij op moest maken.

Deel Deze Pagina