Neemt jullie man vakantie na de bevalling?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ennas86, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn man werkt 6 weken vanuit huis na bevalling. Heel fijn, al moet ik hem dan wel vaak echt vragen om te helpen omdat hij nogal opgaat in het werk....

2. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier allebei de keren gelijk na de bevalling 3 weken vakantie genomen

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Zowel de bij de vorige 2 als bij deze neemt mijn man vakantie op. Deze keer 3 weken, dat is gelijk zijn zomer vakantie.

4. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 1ste de de gratis 2 vrije dagen, want viel net na de kerstvakantie.
    De 2e viel in zijn zomervakantie dus 3 weken :)

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Bij de eerste is mijn 4 weken thuis geweest. Ik vond het heerlijk dat hij kon helpen. Het om de drie uur (bv) voeden vond ik erg pittig.

Dit keer is hij principe 6 weken vrij (heel veel vrije uren nog staan)
    Wel met zijn werk overlegd dat als het goed gaat en hij is eerder nodig dat dit te overleggen is.
    (of als hij het eerder beu is thuis :) )

6. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Mijn man neemt 3 weken na de bevalling op.
    Is ons eerste kindje en dan kunnen we heerlijk die 1e weken samen beleven. Zou het echt niet prettig vinden als hij alweer zo snel zou moeten gaan werken.

Kraamzorg is dan ook nog in huis maar dan heeft man ook even rust.

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Bij de eerste 2 heeft hij 2 weken vrij genomen direct na de bevalling. Heerlijk!
    De planning is om dit nu weer te doen, ben alleen in juli uitgerekend, dus het wordt of dit, of de eerste week vrij en daarna 2 weken halve dagen. Lijkt me ook wel erg prettig!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man kan geen vrij nemen buiten de vaste vakanties (onderwijs). Wel kreeg hij van zijn baas vijf dagen verlof. Bij de oudste heeft hij dat opgenomen toen de kraamzorg er was. Hij moest zelf ook nog dingen leren en bijkomen.
    Bij de tweede heb je natuurlijk niet meer zo veel te leren en overvalt het je ook minder allemaal. Dus toen heeft hij die dagen juist opgenomen nadat de kraamverzorgster weg was. Dat was voor mij en de oudste heel fijn. (Ik rust, hij aandacht.)

9. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Dochter is van half september en man had dus op z'n werk afgesproken dat hij z'n zomervakantie op zou nemen na de bevalling. Heeft dus direct 3 weken vrij gehad.
    Vond ik wel heel fijn voor de 1e.

Nu bij de 2e straks (juli uitgerekend) is er grote kans dat hij vast zit aan de bouwvak. Mocht het nog wel geschoven mogen worden dan doen we het nu als de kraamzorg weer weg is.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn man was dag van de bevalling thuis en de 2 dagen erna volledig thuis, maar hij werd door de kraamhulp paar keer op pad gestuurd om dingen te halen. De 3e dag is hij sochtends naar het werk gegaan en 4e dag weet ik niet meer. Toen mijn zoon een week was ging hij volledig weer aan het werk. Daarna was de kraamhulp weg en kwam hij soms wat eerder thuis

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Eerste twee dagen na de bevalling neemt hij vrij, ik vind het dan wel zo fijn dat hij ook wat kan leren van de kraamhulp en ik niet alles uit hoef te leggen. Als de kraamhulp weg is, is het plan dat hij een week wat kortere dagen gaat werken (dus eerder thuis is om bijv boodschappen te doen en te koken). En pas na een aantal weken neemt hij echt vakantie op. Het idee is dan dat we er met de kleine lekker op uit kunnen. Mij lijkt het niet prettig als hij de eerste weken constant om me heen hangt haha.

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bij de eerste is mijn man een dag na de bevalling thuis geweest toen gaan werken tot de kraamhulp weg was en daarna 2 weken thuis geweest.

Dit keer weten we nog niet hoe we het gaan doen zit erg in dubio. Hij is inmiddels eigen baas en alle uren die hij niet werkt verdient hij geen geld of een stuk minder omdat hij dan andere mensen op zijn uren in moet huren. Ik zelf vind het zonde als hij dat doet als de kraamhulp er nog is dus in dat opzicht heb ik liever dat hij daarna een week thuis blijft en de week daarna halve dagen werkt of iets in die richting... Maaaaaaaar ik ben uitgerekend op de eerste dag van de meivakantie en als ze dan komt heb ik liever wel dat hij meteen thuis blijft omdat mijn zoon dan ook hele dagen thuis is en dan wel wat extra aandacht kan gebruiken.
    Voordeel is dat hij geen vrij hoeft aan te vragen dus uiteindelijk zien we wel hoe het loopt en wat op dat moment het beste uitkomt.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij mijn zoontje is mijn man 2 weken thuis gebleven na de bevalling (hier is het vaderschapsverlof 2 weken).
    Bij mijn dochtertje is hij 1 maand thuis gebleven. De dag na de bevalling had hij namelijk een sollicitatiegesprek gedaan om van werk te veranderen en ze hadden hem meteen aangenomen dus 2 weken vaderschapsverlof en 2 weken onbetaald om dan bij zijn nieuwe werkgever te kunnen beginnen.
    Ik zou in jouw geval kiezen voor eerst 2 dagen thuis (als je 's nachts bevalt dan kan hij ook niet veel slapen) en dan zijn verlof opnemen als de kraamzorg weg is.

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Na de bevalling van mijn zoontje was mijn man 2 weken thuis.

Nu wil hij weer 2 of 3 weken vakantie nemen.

15. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste is mijn man enkele dagen (2/3 dagen) in de kraamweek gaan werken en daarna 1 week thuis gebleven omdat ik opgenomen werd in het ziekenhuis.
    Bij onze tweede de gehele kraam tijd thuis (de kraamverzorgende was niet de beste, dus wilde niet dat mijn man ging werken).
    Na mijn kraamweek nog 4 dagen extra thuis gebleven.

16. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Bij de eerste ben ik bevallen in de kerstvakantie. We werken allebei in het onderwijs, dus hij had vakantie. In april komt ons 2e kindje, mijn vriend werkt nu extra veel, zodat hij straks minder op zijn werk hoeft te zijn. Eind april weer vakantie en vanaf juli zomervakantie.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man kan geen vakantie opnemen (onderwijs). Hij had wel 2 dagen vrij in de kraamweek, maar niet eens direct na de bevallingen, omdat er eerst vervanging geregeld moest worden. Dus de 2e en 4e dag erna of zo.

18. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Drie weken vanaf de bevalling (o.a. zodat hij zelf mee kon kijken met kraamzorg).

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ml heeft 1 week vrij genomen toen dl geboren was.
    hij is zzp-er dus langer zou wel een hele dure grap worden.
    gelukkig voelde ik me vrij snel weer fit dus langer had ook niet nodig geweest

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Het was de bedoeling dat ml vanaf de bevalling 2 weken vrij zou nemen.... maar zl dacht ons voor de gek te houden. Op woensdagavond dacht ik dat het begonnen was, heb ml en de vk uit bed gehaald :p maar na de controle was het wel aan het rommelen maar ik zat toen pas op 1 cm. Donderdagochtend weer controle maar niets opgeschoten. Ml had toen zijn werk gebeld om verlof op te nemen. Nacht in spanning zitten icm werk ging niet samen. Uiteindelijk ben ik op vrijdagavond ingeleid. Ml is toen thuis gaan slapen. En op zaterdag werd zl geboren.
    Ml is tijdens de kraamweek thuis geweest, kon hij ook bij tanken en af en toe op pad voor de aangifte, boodschappen en nog kleine dingen die we miste halen. Na de kraamweek is ml nog 2 dagen thuis geweest. Daarna 1 maand lang op woensdag vrij. En wat was dat fijn, breekt de week.

Deel Deze Pagina