borstvoeding en anti-conceptie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Iris86, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hi mama's
    Nu de meiden een jaar zijn heb ik zo waar weer een de eerste menstruatie gehad. Hiervoor voelde pil gebruik niet als een goed plan. Nu echter vind ik dat het tijd word om daar toch weer eens mee te beginnen.
    Ik voed nu L nog 3 a 4 keer en S nog 2 keer. Ik heb de lichte pil die je bij borstvoeding kunt gebruiken. Maar na al een paar dagen ben ik weer 'ongesteld'. Beetje jammer.
    Zou je nu met een ruim jaar al naar een combi pil kunnen? Ik slik liever niks, maar ja...( andere dingen zijn geen optie ;) )
    Zouden de hormonen uit een pil veel in de melk komen en hebben de meiden daar last van. Neem de productie af?
    L Is nog al gesteld om borstvoeding in de avond/ nacht... Ze pikt nog niet altijd een fles met pap. En als ze die neemt wil ze daarna nog borst ;)

Wie kan me helpen met de overwegingen?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Minipil een optie?

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Er zijn wel wat veilige keuzes, zelf ben ik ook gegaan voor de minipil, die beviel ook erg goed, spiraaltje, staafje en prikpil kunnen ook gebruikt worden tijdens een lactatieperiode.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik heb nu de merkloze cerazette. Maar daar bloed ik nu al weer van. Gebruik en net 9 dagen...

5. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Ik ben een tijdje terug hiervoor naar de ha geweest (ik werd na 6 weken alweer ongesteld, beetje jammer;)). Hij had net een publicatie gelezen over "normaal" pilgebruik en bv, en de conclusie was dat het slikken van de gewone pil geen blijvende negatieve invloed op de melkproductie heeft!
    Ik had helemaal bedacht dat ik de minipil ging krijgen dus twijfelde eerst, maar hij heeft het voor me opgezocht en ik heb het zelf gelezen. Ik slik dus nu al ruim twee maanden micrgynon 30 en heb helemaal nergens last van gehad, ook geen tijdelijke dip in de productie die wel voorspeld werd!

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik bloedde ook de hele tijd met cerazette, vond het helemaal niets.

Heb na 2e koperspiraal gehad, nu een mirena. Beide kinderen hebben 2 jaar BV gehad.

7. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Volgens mijn huisarts is de gewone pil geen probleem bij bv. Zelf heb ik de Mirena en dat gaat ook prima.

8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Dank voor jullie reacties:)
    Zal dan toch naar de huisarts voor andere opties. Zo kom ik wat beter voorbereid over.
    Fijn ook dat ander middelen ook gaan en geen dalingen in productie geven.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad ook de combinatiepil gebruikt icm borstvoeding, ik ben gestart op een moment dat ik het niet heel erg vond als het wél invloed had op de productie (ze was toen ook al 1 geweest), maar ik heb echt niks gemerkt. Ging prima!
    Ook de mate waarin de hormonen overgaan in de melk is geen probleem.

Minipil betekende bij mij 2 weken gi-gan-tisch ongesteld en dan 2 weken niet maar wel enorm gepokt :D Was echt niks aan dus. En zo lang en vaak ongesteld heeft wel invloed om je productie, kost toch energie.

Deel Deze Pagina